Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: dystansy

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar barjoz
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2003
    Postów
    109

    Domyślnie dystansy

    Proszę o podpowiedź jakie można założyć dystanse do Agaty 156 SW, jeśli mam koła 225/45r17, myślałem o 10 mm, ale nie wiem czy nie będą ocierać o rant błotnika. Trochę rzuca teraz na "Naszych" kochanych drogach i zastanawiam się czy można coś z tym zrobić bez zmiany rozmiaru kół? Chyba że ktoś chciałby może zamienić się na 16-stki?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał barjoz Zobacz post
    jeśli mam koła 225/45r17, myślałem o 10 mm,
    Bez szerokości i ET felgi nie da rady nic doradzić.

    Cytat Napisał barjoz Zobacz post
    Trochę rzuca teraz na "Naszych" kochanych drogach i zastanawiam się czy można coś z tym zrobić bez zmiany rozmiaru kół?
    A jak miałby na to dystans wpłynąć?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Cytat Napisał barjoz Zobacz post
    Trochę rzuca teraz na "Naszych" kochanych drogach
    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    A jak miałby na to dystans wpłynąć?
    Też się zastanawiam
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar barjoz
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2003
    Postów
    109

    Domyślnie

    W poprzednim samochodzie po założeniu dystansów po 15 mm na stronę rozstaw pozwalała na zmniejszenie w/w efektu i poprawiło komfort jazdy

    - - - Updated - - -

    Felgi 7 cali co do et to nie wiem, ale może po fotkach będzie coś wiadomo
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCF4436.jpg
Wyświetleń:	92
Rozmiar:	82.3 KB
ID:	94748 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCF4438.jpg
Wyświetleń:	110
Rozmiar:	112.9 KB
ID:	94749 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCF4439.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	222.8 KB
ID:	94750

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    ET masz 40.5 więc dystans spokojnie można wrzucać. Gdybyś miał opony 215 to spokojnie mógłbyś wrzucić dystansik 10mm, ale ze względu na szerokość opon proponowałbym powiedzmy max 8mm.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Akurat dystans zwiększa "agresywność" auta. Chodzi o któryś parametr zawieszenia, ale już nie pamiętam który.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Akurat dystans zwiększa "agresywność" auta. Chodzi o któryś parametr zawieszenia, ale już nie pamiętam który.
    Tak zmienia.Rozstaw kół.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar barjoz
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2003
    Postów
    109

    Domyślnie

    A zawsze większy rozstaw kół = lepsze trzymanie w zakrętach, a poza tym szerzej rozstawienie w koleinach. Wiem że to nie dużo ale czasami tak mało może wystarczyć.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    W kwestii kolein zmiana z 225 na 215 sporo daje.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Tak zmienia.Rozstaw kół.

    Łał, serio, lubię Twoje odkrywcze posty.
    Zmienia się promień zataczania, który ma bezpośredni wpływ na agresywność auta, w tym na zachowanie w koleinach, ale widzę lesio146 to wieloletni konstruktor zawieszeń i Ci prawdę powie.
    http://www.intercars.com.pl/pliki/PL...metria_cz1.pdf
    1. Wartość promienia zataczania jest bardzo ważna dla pracyzawieszenia. Od niej zależy między innymi oddziaływanie nakoła przednie sił pochodzących od nierówności drogi orazw szczególności wpływ sił hamowania, przeważnie o nie-jednakowych i stale zmieniających się podczas hamowaniawartościach, na utrzymanie zamierzonego przez kierowcętoru jazdy.





    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory