Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: jak wyjąć mieszek dzwigni zmiany biegów?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Alfalover
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Q automat, alfa romeo 159 1.9 TI 193hp by Cinsoft
    Postów
    140

    Domyślnie jak wyjąć mieszek dzwigni zmiany biegów?

    POdważyć ten element aluminiowy to jedno, natomiast sam mieszek jest od wewnątrz mocowany na plastikowych twardych zatrzaskach, próba odgięcia bez nadmiernej siły nie powiodła się, z kolei nie chcę przesadzać z nadmiarem siły bo plastik strzeli, na elastyczny mi nie wygląda, czy ktoś już się z tym użerał i opracował technologię?Z góry dzięki za pomoc.
    Alfa... i wszystko jasne

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
    Postów
    62

    Domyślnie

    Trzeba troche sily - podwaza sie od strony podlokietnika i wychodzi z zatrzaskow.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    można chyba sobie pomoc i podgrzać opalarka troche

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    można chyba sobie pomoc i podgrzać opalarka troche
    a to Ci historia, toż to kompletna paranoja. Czarny_28 może zamiast nabijać posty czasem napisz coś sensownego.

    Cytat Napisał mdymel Zobacz post
    Trzeba troche sily - podwaza sie od strony podlokietnika i wychodzi z zatrzaskow.
    dokładnie tak, metoda sprawdzona i chyba jedyna właściwa.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    jak mi lakiernik sciagal mieszek mowil ze podgrzal lekko żeby było bardziej miękkie wiec sobie nic nie wymyślam.Pokaz gdzie Ty piszesz same konkrety??

    - - - Updated - - -

    i pisze o tej ramce od spodu plastiku a nie o wyjeciu panelu.Czytaj o co pytal kolega bo chyba wie jak podwazyc panel

    - - - Updated - - -

    i rzeczywiście strasznie potrzeba sily żeby podwazyc i wyjac panel z mieszkiem. Robilem to chyba z 20 razy, a jeżeli nie wiesz o jaka ramke chodzi to chyba Ty napbijasz sobie posty

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Z tą opalarką to nie jest zły pomysł... Ta ramka mocująca mieszek jest wykonana z twardego materiału. Nie byłem dostatecznie delikatny i mam ją w dwóch kawałkach teraz niestety
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ja w takie dni, jak dziś wystawiam te części do słońca i dopiero potem ściągam, żeby nie połamać. Czarny28 dobrze pisze o opalarce (zwykła suszarka też może być) bo spasowanie tych elementów jest dość mocne i wyjęcie często jest kłopotliwe a podgrzanie zapobiega ich połamaniu.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał spdr Zobacz post
    Napisał Czarny_28 można chyba sobie pomoc i podgrzać opalarka troche a to Ci historia, toż to kompletna paranoja. Czarny_28 może zamiast nabijać posty czasem napisz coś sensownego.
    Kolega spdr chyba popierniczył opalarke z palnikiem Pomysł Czarnego jak najbardziej prawidłowy.

    Problem tez pojawia sie przy ponownym wkładaniu ramki wewnetrznej z mieszkiem, trzeba to bardzo dokładnie i delikatnie robic aby nie uszkodzić zewnętrznej srebrnej ramki (materiał tego usrojstwa jest cholernie delikatny).

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Po prsotu kolega nigdy nie wyciągał żadnych plastików z auta. Ja kiedyś byłem zmuszony rozebrać próg w fieście przy temp -10. Został tylko jeden zaczep. Także podgrzanie jest jak najbardziej wskazane.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 09-05-2013 o 10:53

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    No cóż, Czarny_28 zwracam honor

Podobne wątki

  1. Mieszek lewarka zmiany biegów
    Utworzone przez Gino w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-06-2010, 07:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory