Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Alfa Romeo 156 2,4 jtd 136 KMP0101, p0235, p0380, p1604 - kolejnośc działania

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bladyy
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    288

    Domyślnie Alfa Romeo 156 2,4 jtd 136 KMP0101, p0235, p0380, p1604 - kolejnośc działania

    Witam. Mam do zrobienia Alfe 2,4 jtd z 1998 r. Autko zrobione ma 304 000km. Kopci dość mocno, ostatnio podczas prędkości 140 km/h zgasł silnik. Czynność powtarzała się kilka razy podczas jazdy po mieście. Raz zabrakło mocy podczas przyspieszania. Pomyślałem żeby zacząć od wyczyszczenia łopatek turbiny, i czujnika ciśnienia. Miał ktoś może podobny problem?

    P.S. Ciężko wyjąć turbinę?
    Ostatnio edytowane przez Bladyy ; 27-05-2013 o 20:37
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Była:
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2001r
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS 2003r

    "Stropił się szatan i poczuł jak straszną jest dobroć, ujrzał jak piękną jest postać cnoty..."

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Węże, przpływka, EGR.

    Jak zgasła podczas jazdy to na pewno zapisało błąd ECU, wiec kabel + komputer i będziesz wszystko wiedział.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bladyy
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    288

    Domyślnie

    No właśnie te numery błędów są z komputera . Odpaliłem auto na podłączonym komputerze, jak dodalem gazu na biegu jałowym po chwili wyskoczył błąd od prze pływki. W czwartek będę wiedział jak z reszta błędów. Czyścił ktoś z was turbinę kiedyś? ciężko ją zdemontować?
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Była:
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2001r
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS 2003r

    "Stropił się szatan i poczuł jak straszną jest dobroć, ujrzał jak piękną jest postać cnoty..."

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    P0101 - przepływka (zabrudzona lub uszkodzona)
    P0235 - czujnik ciśnienia doładowania do wyczyszczenia (w najgorszym wypadku do wymiany)
    P0380 - obwód grzałki świecy żarowej
    P1604 - nie znam kodu

    Po co porywasz się od razu na czyszczenie turbiny Zrób najpierw to co jest do zrobienia, a turbiną nie susz sobie na razie głowy

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bladyy
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    288

    Domyślnie

    No jakiś powód kopcenia być musi, najbardziej prawdopodobny wydaje mi się ten związany z turbiną
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Była:
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2001r
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS 2003r

    "Stropił się szatan i poczuł jak straszną jest dobroć, ujrzał jak piękną jest postać cnoty..."

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bladyy Zobacz post
    No jakiś powód kopcenia być musi, najbardziej prawdopodobny wydaje mi się ten związany z turbiną
    A mi się wydaje że od przepływki Wszystko zależy jakiej barwy jest dym, bo nie napisałeś
    Jakby kopcił z powodu turbiny, to dym by był niebieski i czyszczenie nic by Ci nie pomogło, bo to oznaczałoby że turbina puszcza olej - a wtedy to tylko regeneracja.
    Jak kopci na czarno, to wina układu dolotowego. Sprawdź też szczelność połączeń T--->IC--->Kolektor ssący.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bladyy
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    288

    Domyślnie

    ok przegladne dzisiaj wszystko dokładnie. Kopci na czarno. Dzieki za rady. pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Była:
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2001r
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS 2003r

    "Stropił się szatan i poczuł jak straszną jest dobroć, ujrzał jak piękną jest postać cnoty..."

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Jakby kopcił z powodu turbiny, to dym by był niebieski i czyszczenie nic by Ci nie pomogło, bo to oznaczałoby że turbina puszcza olej - a wtedy to tylko regeneracja.
    Zgadza się jeśli turbo puszcza olej to dym będzie niebieskawy, jednak jeśli przyciera się zmienna geometria to dym będzie czarny, ponieważ będzie mniej powietrza w porównaniu do dawki paliwa.

    Jak koledzy radzą sprawdź najpierw przepływomierz, dolot bo to on może być przyczyną kopcenia. Odłącz przepływkę i zobacz jaki będzie tego efekt.
    Zawór EGR zaślepiony? - jeśli nie to również może być przyczyną czarnych bąków.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Sorry, ja nawet nie zwróciłem uwagi na nazwę tematu, tylko bezpośrednio na treść odpowiadałem.

    Ale mniej więcej miałem rację, koledzy maja podobne pomysły co do rozwiązania problemu

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Mnie tylko zdziwiło podejście autora - od razu chciał pruć turbinę do czyszczenia Proponuję po wszystkich zalecanych przez nas zabiegach sprawdzić na kompie ciśnienie doładowania jak będzie nadciśnienie, to znaczy że turbina przeładowuje i wtedy można pomyśleć o czyszczeniu zmiennej geometrii. Warunek: wyeliminowanie wszystkich wcześniejszych powodów Wyczyścić można za pomocą myjki ultradzwiękowej.

Podobne wątki

  1. P0235 Alfa 166 2.4 JTD 150KM
    Utworzone przez samsung12 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2016, 12:52
  2. Alfa Romeo 166 P0235
    Utworzone przez samsung12 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 07:07
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-09-2014, 19:22
  4. AR 156 1.9 JTD - Check oraz błędy P0380 i P0235
    Utworzone przez shikoba w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-07-2013, 08:28
  5. Pojawiające się błędy w FES 1.9 JTD [P1604] [P1320]
    Utworzone przez Pisiordini w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 10:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory