Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Luźny zacisk hamulcowy

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie Luźny zacisk hamulcowy

    Witam,

    Ostatnio walcze z pewnym zjawiskiem występującym przy hamowaniu tzn stukanie. Po oględzinach mechanika było że nic sie nie dzieje. Po moich dokładniejszych oględzinach okazało się ze zacisk z przodu jest luźny, zakupiłem zestaw naprawczy tj te śruby i gumki do prowadnic ale dalej jest luz, macie jakiś pomysł może?
    szkoda tak smigac bo nowe tarcze nowe klocki ;/

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Chyba raczej klocek jest luźny - brakuje sprężynki która go trzyma
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie

    no właśnie nie klocek i sprężynka trzymająca jest... po ściągnięciu koła można ręką ruszyć cały zacisk bez większej siły lewo-prawo, sruby z tyłu dokręcone, gumki prowadnic i ich sruby wymienione na nowe ale efekt taki sam tzn luz ok 2mm tak myślę ;/

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Zacisk jest pływający i powinien się dać przemieszczać na boki
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zacznijmy może od tego jakie zaciski?????? Bo z profilu to się nic nie dowiemy..... A jak się już to dowiemy to napisz dokładnie na czym masz luz. Jakieś foto wskazane. Wtedy dopiero możemy coś zaradzić.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie

    zaciski zwykłe przy 2.0ts
    tak jak na zdjeciu widac zielona strzalka to poprawny ruch zacisku a u mnie jest tak jak na czerwonym czyli mozna go odgiac, odchylić i to raczej nie jest norma bo reszta zaciskow nie ma takich odchylen ;/

    staram sie dołączyć foto ale jakis problem z załadowaniem ;/

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jakim zdjęciu???
    To jak masz jednostronne/jednotłoczkowe zaciski to pewnie te grabki przesuwają Ci się na otworach gdzie są przykręcone. Tam mogą się przesuwać jedynie w kierunku równoległym do osi koła. Ale broń boże zgodnie z kierunkiem obrotu kół. Musisz odkręcić te śruby i zobaczyć o co kaman. Są dwie opcje. Albo wyklepane śruby albo wyklepany otwór. Któreś z nich musisz wymienić.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Któreś z nich musisz wymienić.
    Zapewne trzeba będzie wymienić jarzmo.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie

    no sęk w tym że staram się dołączyć fotkę ale nie pokazuje mi opcji wybrania pliku ;/

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dsc03742u.jpg
Wyświetleń:	542
Rozmiar:	63.6 KB
ID:	98368

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To tak jak pisałem. Rozkręcasz i sprawdzasz na czym jest luz - wymieniasz. To są hamulce więc wszelkiej maści rzeźba i tulejowanie odpada.

Podobne wątki

  1. [164] Zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 17:36
  2. zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 21:48
  3. Stukający luźny zacisk - prawy przód
    Utworzone przez Bercik w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 10:03
  4. Zacisk hamulcowy
    Utworzone przez aza1983 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 20:54
  5. [156] Zacisk hamulcowy tył. 2.0TS SW
    Utworzone przez grzegorzf w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory