Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Problem z obiegiem wewnętrznym powietrza

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Lightbulb Problem z obiegiem wewnętrznym powietrza

    Witam.

    Mam problem z obiegiem wewnętrznym powietrza w mojej AR 156 rocznik 00'. Byłem na przeglądzie klimatyzacji, doładowano mi 200gr czynnika, odgrzybiono instalacje i podpowiedziano , żebym zainteresował się klapą sterującą obiegiem wewnętrznym powietrza, ponieważ ciągle jest w pozycji zamkniętej (obieg wewnętrzny), klapa nie reaguje na przycisk obiegu wewnętrznego.

    W domu zabrałem się za demontaż schowka co by to się dostać do siłownika, ale jak już ujrzałem gdzie on jest to mi witki opadły, za nic nie wiem jak się do niego dostać. Po paru próbach po prostu poddałem się, na moje oko to chyba deskę trzeba ściągać aby się tam dostać ;/.

    Odciągnąłem siłownik (jakoś wepchnąłem tam dłoń i odciągnąłem ramie siłownika), klapa zeszła na dół, zresetowałem układ klimatyzacji i nadal nie działa. Chociaż raz przy bawieniu się przełącznikiem obiegu, klapa zamknęła się i otworzyła. A potem znowu cisza.

    Macie jakieś pomysły ??

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    kolego sprawdź czy nie masz za daleko wepchnietego radia , może tak być, że to ono blokuje klapę .


    Było
    AR 156 1.8ts
    AR 156 2,5V6
    FIAT CROMA II 1.9 150KM automat

    JEST
    AR 166 3.2V6 FL
    VOLVO V70 III 2.0F 2010r

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Ale klapa od obiegu jest tuż nad silnikiem wentylatora (między wentylatorem, a filtrem przeciwpyłkowym) więc nie za bardzo rozumie co to ma wspólnego z radiem, mógłbyś wytłumaczyć ??

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Podłącz kompa i zobacz co pokazuje "FES" może jest jakiś błąd który blokuje działanie silniczka, albo po prostu padł silniczek(w programie można wykonać test). Jak włączasz klimatyzacje to dioda zapala się na stałe czy może miga przez chwilę

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    O jeny! No tak, podłączyć FESa Tak rzadko to ostatnio robię, że normalnie zapomniałem o tej możliwości Co do sygnalizacji to wydaje mi się, że wszystko ok, klikam przycisk klimatyzacji, zaświeca się dioda w przycisku klimy i obiegu wewnętrznego, klimatyzacja chłodzi, żadna dioda nie miga.

    Idę podłączyć FESa i dam znać co i jak

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    hihi generalnie powinno być tak że jeśli jest jakaś usterka w układzie wentylacji powinna migać przez chwilę dioda od klimatyzacji- chodź mi gdy świrował silniczek od temperatury na nagrzewnicy nie migała, jedynie fes pokazywał rozbieżności z tym co było a co chciałem. Gdy padł mi czujnik temp. to z kolei migała dioda od klima, a klima działała bez problemu

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas-182 Zobacz post
    Ale klapa od obiegu jest tuż nad silnikiem wentylatora (między wentylatorem, a filtrem przeciwpyłkowym) więc nie za bardzo rozumie co to ma wspólnego z radiem, mógłbyś wytłumaczyć ??
    Racja kolego pomyliło mi się ze sterowaniem pozycją szyba nogi itd.


    Było
    AR 156 1.8ts
    AR 156 2,5V6
    FIAT CROMA II 1.9 150KM automat

    JEST
    AR 166 3.2V6 FL
    VOLVO V70 III 2.0F 2010r

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar kartezjush
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wrocław Sołtysowice
    Auto
    156 1,8 T.S. + LPG, 159 1,9 JTDm
    Postów
    43

    Domyślnie

    Cytat Napisał Loco Zobacz post
    Racja kolego pomyliło mi się ze sterowaniem pozycją szyba nogi itd.
    Sorry za OT ale właśnie jestem na etapie przeprawy z nadmuchem i klimą. Radio kompletnie nie ma wpływu na działanie klapy od kierunku nawiewy (mało tego - klapy są dwie, jedna nogi - środek a druga szyba przednia). Klapa jest w obudowie systemu nadmuchu, a jej sterowanie jest po prawej stronie. Predzej uszkodziłbyś radio lub połamał ową obudowe niż wcisnołbyś to radio tak żeby zablokować klapę.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Loco
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3,2 V6 06r
    Postów
    268

    Domyślnie

    A jednak kolego możliwe bo już 2 razy się z takim przypadkiem spotkałem( widziałem na własne oczy) i przez długie radio za daleko wciśnięte blokowało się sterowanie


    Było
    AR 156 1.8ts
    AR 156 2,5V6
    FIAT CROMA II 1.9 150KM automat

    JEST
    AR 166 3.2V6 FL
    VOLVO V70 III 2.0F 2010r

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Miałem drobny problem z FESem, nie chciał mi zatrybić, ale uporałem się z tym I tak: Żadnych błędów nie było. W FESie jakoś nie widziałem testu całego układu klimatyzacji, jedynie test sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Może jakaś wskazówka jak to przetestować ??

    Sprawdziłem też opcję z radiem, wyciągnąłem je i nadal to samo, nie sądzę, żeby to miało jakiś wpływ na mój problem Więc obstawiam albo siłownik klapy, albo może sam włącznik w kokpicie ??

    Jakieś rady jak się dostać do tego siłownika ??

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-10-2015, 12:54
  2. Problem z oświetleniem wewnętrznym
    Utworzone przez songorobert w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-12-2014, 21:59
  3. [146] Sterowanie obiegiem powietrza
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-10-2008, 16:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory