Dasz radę, choć czasami idzie bardzo ciężko. Dobrze przypasowana tuleja do wybijania i dobry młotek gwarancją sukcesuPamiętaj że wahacz jest aluminiowy.
no własnie o to sie troche boje, najelepiej chyba jakas rurka zeby ja "wyciąć"
"Potrzeba, matką wynalazków". Może ktoś ma już sprawdzone ale jak rozkręcisz to na pewno coś wydumasz.
Zawsze można spróbować wypalić starą tuleję (chociaż nigdy nie wiadomo jaki wysoka temperatura ma wpływ na aluminium) a nową tuleję wciągnąć śrubą z podkładkami.
jak masz duże imadło to możesz spróbowac na nim. Zależy jak bardzo stara tulejka zaprzyjaźniła sie z wahaczem i jak trudno będzie im sie rozstać.U mnie po 230tkm tulejki były jeszcze oryginalne i bez prasy nie było szans. Co do poliuretanu opinie są różne. Przede wszystkim PU to nie jest tuleja pływająca co jak dla mnie go zupełnie dyskwalifikuje.
- - - Updated - - -
ja jednak powstrzymałbym się od młotków i tym podobnych przy ameliniowym wahaczu...
Tuleje do wyciągania tuleimożesz sobie zrobic z kawałka stalowej rury i grubej podkładki, nasadki lub utoczyc na wymiar u tokarza jak ja
![]()
Z tym wyciąganiem tulejek, łożysk itp. to różnie bywa. U mnie wychodziły z wahacza przy 15t a z belki przy 18t. Zanim sie zabrałem za to, to miałem kupić prasę 12t, ale dobrze że mnie podkusiło na 20t. Druga sprawa. Ostatnio wyciskałem łożysko piasty z jednego auta i nie wyszło przy nacisku 20t, natomiast wyskoczyło pięknie na kowadle po 3 uderzeniach młotka 400g. Czasem potrzeba zadziałać udarowo, aby pewne rzeczy się ruszyły, co przy wyciskaniu prasą jest trudne do zrobienia.
Kolejna sprawa przy tych tulejach o której tu nikt nie napisał, to jej długość. Nie wiem jak u innych co wymieniali, ale u mnie były delikatnie krótsze na zewnętrznej tulei. Najlepiej przed wyjęciem starych pomierz sobie ile wystają z każdej strony poza wahacz i ustaw nowe identycznie, bo potem się jasne sypią przy składaniu, jak nie można wsadzić wahacza na miejsce.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77