Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Strzelający przegub - pomoc w diagnozie.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie Strzelający przegub - pomoc w diagnozie.

    Witam.

    Czy istnieje jakaś metoda na ustalenie sprawności przegubów?
    Przy ruszaniu na skręconych kołach dochodzi do mnie strzelanie (chyba z okolicy półosi).
    Nie udało mi się jeszcze ustalić czy strzelanie jest tylko przy skręconych w lewo czy tylko przy skręconych w prawo.

    Czy prawdą jest, że jak strzelanie dochodzi przy skręconych w lewo kołach to do wymiany jest któryś z przegubów po prawej stronie (i na odwrót)?

    Czy prawdą jest, że 147 1.9 JTD 8v 115 KM posiada dwa przeguby na stronę (wewnętrzny bliżej silnika i zewnętrzny bliżej tarcz hamulcowych) ?

    Czy obecność smaru na gumowej osłonie przegubu świadczy o awarii samego przegubu? Czy może wystarczy wymienić samą osłonę?

    Czy prawdopodobieństwo awarii przegubu zewnętrznego jest większe od awarii przegubu wewnętrznego? Macie jakieś doświadczenia/statystyki awarii przegubów? Co "siada" częściej?

    Czy po wymianie przegubu(-ów) wymagane jest ustawienie zbieżności kół?

    Z góry dziękuje za wszelkie informacje z dziedziny wymiany przegubów

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar dobry
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 1,6TS(EL147ME), Chrysler 300c 5,7HEMI
    Postów
    196

    Domyślnie

    przegub wew nie bedzie stukał przy skrętach ale jak najbardziej występuje w tym modelu.
    strzelanie przy skręconych kołach i przyspieszaniu jak najbardziej świadczy o zużyciu w/w części
    smar an osłonie świadczy o jej nieszczelności a jeśli do tego zaczyna klekotać to znaczy że sama wymian osłony nie naprawi przegubu bo już go szlak trafił.
    zbierzności nie trzeba wykonywać, chyba że ktoś zdemontuje do tej operacji wszystkie wahacze i założy ponownie ale nie jest to konieczne wiec nie daj sie naciągnąć.
    mam nadzieje że w miare zaspokoiłem Twoją ciekawość i rada znajdź mechanika który sie zna na alfach bo nie każdy jednak to potrafi
    WWW.TMIN.PL - ELEKTROMECHANIKA, KLIMATYZACJA, WULKANIZACJA(WYM.OPON), ALARMY , AKCESORIA ORAZ CZEŚCI TEL. 501-545-779
    AUTA: jest 147 1,6TS, CHRYSLER 300C
    była 145 1,4TS, 156 2,4jtd, 159 SW Ti 2,4 jtdm Q4, 156 2,5 V6

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    147 1.9JTD 8v
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobry Zobacz post
    strzelanie przy skręconych kołach i przyspieszaniu jak najbardziej świadczy o zużyciu w/w części
    czy jest jakaś metoda na zdiagnozowanie strony po której przegub nawalił?

    Cytat Napisał dobry Zobacz post
    smar an osłonie świadczy o jej nieszczelności a jeśli do tego zaczyna klekotać to znaczy że sama wymian osłony nie naprawi przegubu bo już go szlak trafił.
    no tak ale możliwe, że zepsuł się prawy przegub a na lewym zepsuła się tylko osłona?
    chodzi mi o to czy da się jakoś jednoznacznie ustalić który przegub wali.
    u mnie ewidentnie stukanie odbywa się tylko przy skręconych w lewo kołach.
    czy oznacza to, że prawy przegub jest do wymiany?

    Cytat Napisał dobry Zobacz post
    zbierzności nie trzeba wykonywać, chyba że ktoś zdemontuje do tej operacji wszystkie wahacze i założy ponownie ale nie jest to konieczne wiec nie daj sie naciągnąć.
    mam nadzieje że w miare zaspokoiłem Twoją ciekawość i rada znajdź mechanika który sie zna na alfach bo nie każdy jednak to potrafi
    tydzień temu sam wymieniłem wahacz górny, dolny i amortyzator na lewej stronie.
    zewnętrzny przegub był na wyciągniecie ręki, czy odradzasz samodzielną jego wymianę? jest w tym coś zaskakującego?

Podobne wątki

  1. [159] Pomoc przy diagnozie hałasu w 159
    Utworzone przez marek.szymanski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 08:46
  2. Pomoc w diagnozie 2 problemy
    Utworzone przez jedker w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 07:44
  3. [146] Błąd ECU - pomoc w diagnozie
    Utworzone przez saroo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 17:18
  4. 1.9 jtd 105 pomoc w diagnozie Log FES
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 14:32
  5. Sprzęgło-pomoc w diagnozie.
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-06-2010, 18:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory