Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Zatarcie panewek w silnikach Twin Spark

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie Zatarcie panewek w silnikach Twin Spark

    Czesc,

    Dosc regularnie kupuje wszelkiej masci gazety o tematyce motoryzacyjnej (auto swiat, motow, auto moto etc.) i juz kilkukrotnie opisujac uzywane Alfa Romeo 147 156 166 zwracano uwage na delikatnosc i mala zywotnosc silnikow Twin Spark. Procz znanych mi i slynnych problemow z wariatorem, spalaniem oleju czy zrwanie paskow rozrzadu pisano tez juz 2 czy 3 razy o zatarciu panewek w tych silnikach co wg autorow nie bylo przypadkami jednostkowymi. Moje pytania sa zatem nastepujace: 1) czy to prawda 2) jesli tak to jak sie tego ustrzec ? Czy jest jakis sposob procz stosowanie dobrego oleju ?
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  2. #2
    viruskill
    Gość

    Domyślnie

    tak dbanie od poczatku o silnik wymiany oleju co 10 tys km po 100 000 km sprawdzenie i panewek i ewentulna wymiana ich. Nie ma co ukrywać era dobrych samochodów już odeszła dawno i nie powróci teraz produkuje się silniki z plastiku nie wspominając o karoserii.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Z tego co wiem problemy panewek w TS 16v wiążą się ściśle z wałkiem balansu, znawcy tematu wyrzucają to ustrojstwo, co znacznie zmniejsza możliwość przekręcenia panewki. Poza tym TS 16v to były czasy gdy Fiat miał spory problem z panewkami w swoich benzynówkach ( 2.0 16v, 2.0 16vt, 2.0 20v, 2.0 20vt). Silniki montowane we Fiatach Coupe, Marea, Bravo HGT, Lanciach. Spora część z nich miewa problemy z panewkami, więc duża uwaga w tym temacie jest bardzo wskazana. Swoją drogą, nie mały wpływ na to ma także fakt że są to silniki o stosunkowo wysokich mocach na tle konkurencji, więc często korzysta się z ich pełnej możliwości , stąd takie przypadki zdarzają się częściej.

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał hagi Zobacz post
    Z tego co wiem problemy panewek w TS 16v wiążą się ściśle z wałkiem balansu, znawcy tematu wyrzucają to ustrojstwo, co znacznie zmniejsza możliwość przekręcenia panewki. Poza tym TS 16v to były czasy gdy Fiat miał spory problem z panewkami w swoich benzynówkach ( 2.0 16v, 2.0 16vt, 2.0 20v, 2.0 20vt). Silniki montowane we Fiatach Coupe, Marea, Bravo HGT, Lanciach. Spora część z nich miewa problemy z panewkami, więc duża uwaga w tym temacie jest bardzo wskazana. Swoją drogą, nie mały wpływ na to ma także fakt że są to silniki o stosunkowo wysokich mocach na tle konkurencji, więc często korzysta się z ich pełnej możliwości , stąd takie przypadki zdarzają się częściej.
    hagi
    nie do końca prawdziwa ta informacja bo chyba wałki balansujące występują tylko w 2.0TS. W mniejszych pojemnościach ich nie ma. Czy się mylę?

  5. #5
    Karola1984
    Gość

    Domyślnie

    Moje panewki juz zatarte,ale nie tylko...Kupilam nowy silnik nie oplaca sie robic mojego

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,807

    Domyślnie

    kupilas uzywany w ktorym panewka moze sie zatrzec, ale jest ryzyko jest zabawa

  7. #7
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Nie bez znaczenia jest olej- kupiony w hipermarkecie nawet z dobrą etykietą nie gwarantuje dobrej jakości jak taki sam kupiony u mechanika który kupuje ten olej w beczkach np. 200l i wieksza gwarancje jakości. Stwierdzam z doświadczenia i opinii kilku mechaników.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Calkiem nie dawno przzerabialem ten temat u siebie...
    Nie obrocila mi sie ale "zatarla" 4 panewka i to do tego stopnia ze nie bylo juz szans na szlif chyba ze 3ci.Udalo sie zakupic wal nominalny w dobrym stanie i jest ok.
    Natomiast czemu sie to stalo?
    W misce olejowej bylo pelno syfu,smok nie do konca drozny.Osad byl jakby ze spieczonego oleju,troche sie nameczylem zeby wszystko domyc.
    Auto kupilem uzywane,zakladam ze poprzedni wlasciciel nie wymienial w okreslonym terminie oleju i to spowodowalo takie odkladanie nagaru.Chyba ze dolal czegos na pozegnanie ale teraz to sobie mozna gdybac
    W kazdym razie widuje np walki z Tsow wraz z wariatorami i co ciekawe nie ktore wariatory sa przytarte na panewce co dyskwalifikuje je do dalszej eksploatacji,idac za ciosem podejrzewam klopoty ze smarowaniem,walek oczywiscie tez na panewkach przytarty.Moze raz na jakis czas trzeba zajrzec do miski olejowej i zobaczyc co sie dzieje.Szkoda ze nie stosuje sie juz w we wspolczesnych autach wskaznikow cisnienia oleju ale zawsze mozna dolozyc

  9. #9
    leegwan
    Gość

    Domyślnie

    co do artykułów w prasie motoryzacyjnej to muszę dodać, że podawanym podstawowym powodem tego zjawiska było nie dotrzymywanie ,,reżimu serwisowego" według mnie jeżeli właściciel dbał o aut (dobry olej, wymiana na czas i nie kręcenie ,,na zimnym") to nie ma co robić tragedii i bać się TS'a.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Bac to ja sie nie boje z reszta na lek to by bylo tez i za pozno bo autem 2 lata jezdze i zwrot raczej niebylby przyjety heheh. A tak na powaznie to na razie jest wszystko ok, olej leje dobry i zawsze ma prawie max poziom, tak samo w sumie to w ogole jej nie piluje nie tylko jak jest zimny bo po prostu nie mam gdzie go pilowac po miescie. W sumie jedyne co mnie martwi to zuzycie oleju choc i tak w normie o o wiele nizsze niz np w oplach czy silnikach hondy. Kolega darek podsunal ciekawy pomysl z tym sprawdzeniem miski olejowej - na dniach zapewne skorzystam z tej rady.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory