Witam, otóż słyszałem, ze najlepiej sie pozby tego całego filtra czy cos? Ze trzeba go czyscic itd. Co mi radzicie w tej sprawie? usunac czyscic czy co najlepiej zrobic?
Printable View
Witam, otóż słyszałem, ze najlepiej sie pozby tego całego filtra czy cos? Ze trzeba go czyscic itd. Co mi radzicie w tej sprawie? usunac czyscic czy co najlepiej zrobic?
Jak często się wypala? To wg mnie główne kryterium
chce wam sie odpisywać w kółko to samo? tyle już tematów o DPF jest że staje sie to już nudne
Ale ja mam pytanie.
DPF wypala mi się co 800-900 km. Czy mimo tego obecność filtra może wpływać negatywnie np. na trudniejszy rozruch?
Moim skromnym zdaniem to częstotliwość wypalania DPF jest w normie. Powiedz jeszcze czy robisz głównie trasy czy miasto? Na rozruch może mieć wiele rzeczy np. egr czy słabe świece i t.d.
Przejechałem dopiero 1000 km, bo nie dawno kupilem, ale ogolnie auto takie slabsze jest jak na 150 koni, moja 147 lepiej ciągła niż obecna 159 z silnikiem 150 konnym. To jego się czysci czy wymienia na nowy jak sie wypala? Co jest bezpieczne dla silnika? usuniecie czy czyszczenie?
Jeżeli jest sprawny to co około 800-1000 km sam się wypala, miał być bezobsługowy. Gdy się wypala nie świeci się żadna kontrolka, mozna zauważyć zwiększone spalanie, na jałowym biegu podwyższone obroty oraz podniesioną wskazówkę doładowania. Najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie i programowe usunięcie, jeżeli wypala się prawidłowo narazie możesz zostawic.
Podnieść moc silnika. Nie porównuj mocy do 147 bo to piórko w stosunku do 159.
Jeżeli chodzi o DPF u mnie wypala się średnio co 600 km ale 90% to jazda po mieście na krótkich odcinkach. Nie jest on taki straszny jak go malują. W porównaniu do francuskich marek gdzie trzeba jakieś płyny uzupełniać, itd. W alfie jest bezobsługowy i raczej mało problematyczny. Istotne żeby nie gasić silnika w czasie procesu wypalania. Na początku ciężko będzie Ci wykminić kiedy to się dzieje ale z czasem, rozpoznasz oznaki, najłatwiej po obserwacji wskaźnika doładowania (jak się delikatnie wychyla na luzie - trwa proces wypalania), chwilowe spalanie rzędu 30l/100km, praca silnika.
Ja bym nie ruszał puki się nie dziej z nim nic złego - ja przejeździłem rok i nie miałem problemów.
Na przyszłość wystarczy trochę poszukać:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...k_stalych.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._juz_jest.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...na_czarno.html
Dzięki za informacje, ale powiedz mi jeszcze kiedy jade obojetmie czy krótki czy dlugi dystans i gasze auto to mam patrzec czy na luzie wskazówką od do lądowania się rusza czy nie?
Teraz jak mam na luzie to nie jest na samym dole tylko na pierwszej kresce, tak ma byc?
Jak się sprawdza czy on jest wypalony czy nie? Wyciaga się go gdzieś czy jak? :)
Wypalanie dpf będzie niezależnie od dystansu, stad obserwuj te 3 wskazania (licząc silnik) i szybko nauczysz się rozpoznawać ten proces.
Wskazówka turbo na luzie podczas jazdy gdy wypala dpf spadnie błyskawicznie na 0 jak tylko zdejmie nogę z gazu.
Na postoju nieco inaczej: wypalanie 1 kreska (lub czujnik do czyszczenia / wymiany), brak wypalania wskazówka na 0.
Sprawdzenie stanu zapełnienia dpf oraz dystans wypalania - np. poprzez Multiecuscan
Odnośnie czujnika doładowania(to co wrzuciłem wyżej) : http://www.forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=57893
Wypalanie DPF poznajesz po wskazowce turbodoladowania na 2 sposoby:
1. W czasie jazdy obserwuj wskazowke. Jak po przyspieszeniu i puszczeniu pedalu gazu wskazowka leci w dol szybko (i chyba do konca) to wypala sie DPF.
Kiedy wskazowka opada powoli i nie do samego konca do nic sie nie wypala, to norma.
2. Na postoju, na luzie z wlaczonym silnikem. Zanim wylaczysz silnik zawsze popatrz na wskazowke turbo. Wskazowka turbo lekko uniesiona pomiedzy 1 i 2 kreska (tak jak na filmiku lub podobnie) to wypala sie DPF
https://www.youtube.com/watch?v=f9SDH7gCzHI
Proces trwa kilka minut. Ponoc najlepiej pojezdzic troche po okolicy. Jezdzac patrz na wskazowke od turbo. Tak jak Ci napisalem w punkcie 1, wskazowka zacznie powoli opadac to sie juz wypalil, mozesz gasic silnik.
Poczytaj wszystkie tematy o DPF i będziesz wiedział wszystko. Nie słuchaj tych miszczów którzy radzą od razu wyciąć, bo inaczej umrzesz.
Podoba mi się ten filmik, 50l/100km. Nie dziwię się dlaczego chcą od razu wycinać DPFa, nie stać ich na olej chyba i są ECO. :D
Podniesioną wskazówkę ponad 0 powoduje również włączona klima o czym nikt tu nie chce wspomnieć. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia: "Bo ja mam zawsze lekko podniesiona na luzir jak i w czasie jazdy na biegu bez dodawania gazu.", może to właśnie chodzi o włączoną klimę. Po prostu się ciesz i jeździj swoją Alfą, odstaw również STOPERAN i nie zawracaj sobie głowy. Od czasu do czasu sobie zerkaj na wskaźnik turbo, bo jak się na nim skupisz to komuś zaliczysz bagażnik. Koledzy już podali, kiedy zdejmiesz nogę z gazu i wskazówka turbo dosłownie "pie*&^#$" o zero wtedy jest wypalanie oraz podwyższone zużycie paliwa (chwilowe, nie średnie) i nie czekaj na 50 litrów.
U mnie to wygląda tak, jadę 70km/h, czwarty bieg, chwilowe zużycie na poziomie 5,5-6l i podczas wypalania pokazuje zużycie 9-12l.
Kiepsko się jeździ po mieście w korku, wtedy szarpie silnikiem (można mieć wrażenie, że "coś" się psuje).
Także życzę bezawaryjnej jazdy i ciesz się z posiadania pięknej Alfy oraz nie "stresuj" sobie żołądka.
Temat o czujnikach doładowania: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ladowania.html
Temat o podłączeniu do auta: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...nostyczne.html
Imho jak już chcesz się podłączać, to warto pomyśleć o kupieniu ELM-327 a początek (ja mam to na BT plus kabel KKL od Viakena - wejdź na viaken.pl i tam wyszukasz obie rzeczy).
Soft: np. Multiecuscan (zacznij od darmowej wersji ze strony producenta, bo umożliwia podłączenie się do body i wykonanie paru operacji, więc może wystarczy), tudzież inne opisane w w/w temacie - tu masz opisane wszystkie moduły i sposób podłączenia się do nich: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=149522&stc=1
Turbo jest na luzie w takiej pozycji, to dobrze czy źle?
Jeżeli na zapłonie masz tak bez pracującego silnika to czujnik ciśnienia do wymiany.
Wskocz na stronę Viaken'a, znajdź tam ELM327 w sekcji diagnoza fiat i po sprawie ;-) Bo ten ELM co ja mam ma już z 2 latka dobre, więc coś nowszego już od dawna jest na rynku, a to moje to coś tego typu: http://allegro.pl/kb3d-kabel-interfe...754185505.html
Przy czym w przypadku ELM327 musisz nieco uwagi temu poświęcić, bo może się zdarzyć, że któraś wersja/model nie będzie do końca śmigać poprawnie.
Lub ew. kupowałem sobie taki KKL: http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-la...699005831.html
Tylko z KKL musisz liczyć się z tym, że taki MES (Multiecuscan) obsłuży Ci tylko np. podłączenie do body(http://www.pt-digital.nazwa.pl/www/f...ista_fiat.html)
[QUOTE=BeBe;1519985
"...Kiepsko się jeździ po mieście w korku, wtedy szarpie silnikiem (można mieć wrażenie, że "coś" się psuje)..."
[/QUOTE]
Własnie mam z tym szarpaniem kłopot. tak jak piszesz wrażenie jest nie bardzo przyjemne. dochodzi do tego że auto potrafi zgasnąć. chwilowa przejażdzka czyści dpf do około 20%.
wszystko byłoby OK tylko zastanawia mnie dlaczego kilka razy szarpnie również po wypaleniu (zatkanie ok 35%).
forumowicze piszę, że wypalaie jest co ok 900km, niektórzy że 500-600. u mnie mam wrażenie zapycha się zbyt szybko (fakt, dużo jazdy po mieście) bo co ok 250-300km.
korekty wtrysków od -1,6 do +1,1 w zależności od wtryskiwacza. jakieś pomysły, rady? z góry dzięki.
jeżdzę tylko i wyłącznie trasy , klapy mam wywalone i egr off dlatego z dpf-em nie mam zadnego problemu , wypala mi sie średnio co 900km,na szczęście do miasta mam toczydło w benzynie...:)
W mojej na ujowym niemieckim modzie wypalal sie co 200-300km i czesto wywala check'a blad czujnika różnicy ciśnienia z dpf. Po korekcie u cinka nie wywlal checka i wypalanie co 450-550km... ale to juz historia bo wklad dpf leży w reklamowce:) a ala wyraznie sie odetkala ponizej 2tysi.
Jeśli masz kłopoty z wtryskami, to i zadymienie spalin jest większe. Wtedy DPF się szybciej zapycha. I stąd ten efekt.
Ja bym sie tym wtryskom dokładniej przyglądnął. Szczególnie temu -1.6. Reszta to pewno korekta w stosunku do niego. Ciekawe jak się zachowują pod obciążeniem...
nie napisałem dokłądnie. korekty, które podałem sa korektami pod obciążeniem. na "luzie" od -0,20 do +0,44
No to od obciążeniem się rozjeżdżają i pewno dymi do DPF-a.