Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 49 z 49

Temat: Obejscie ESP, zima nie ma jak się poślizgać, czy są z tym jakieś kłopoty??

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Nie twierdze że nie, ale na śniegu się nie przydaje, a wręcz przeszkadza, a takimi właśnie drogami się poruszam. Porównanie też mam, bo miałem (właściwie jeszcze mam) Focusa z samym ABS-em który nie był taki czuły jak w AR i właśnie na bardzo śliskiej nawierzchni zamiast odpuszczać hamowanie blokował koła co o dziwo skracało drogę hamowania. Do utrzymana auta w żądanym kierunku używało się tzw hamowania pulsacyjnego

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    drift-r - nie zdążyłem wyprowadzić z poślizgu bo mnie zhaltowali
    Nie no dostalem za wpadnięcie dosłownie bokiem na parking
    147 powodów do zadowolenia

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Ja nie rozumiem jak można podciągać jazdę po pustym parkingu i zdobywanie pewnych umiejętności podciągać pod artykuł 98 KW. Ja robię to by np. nie panikować gdy auto na śliskim postawi bokiem tylko wiedzieć jak się zachować w takiej sytuacji. W zeszłym roku widziałem jak dziewczynę Yarisem lekko zaczęło wynosić na zakręcie tyłem na co zareagowała tylko wciśnięciem hamulca i efekt był taki, że wskoczyła do rowu. Gdyby nie spanikowała to spokojnie mogła wyciągnąć to auto z poślizgu. Ale pewnie zdawała prawko w lecie i nie wiedziała jak auto reaguje w zimie. W sumie ja też zdawałem prawko w lecie a kupiłem swoją 147 w październiku więc tak naprawdę zacząłem jeździć w zimie, ale dzięki takim "zabawom" na parkingu wiedziałem jak auto z poślizgu można wyprowadzić i gdy kiedyś jechałem zimą gdzie śnieg uniemożliwiał dostrzeżenie granicy dzielącej asfalt od luźnego pobocza a TIR jadący z naprzeciwka zmusił mnie do złapania dwoma kołami pobocza po czym auto zaczęło lekko stawiać bokiem kontra pojawiła się w moim wykonaniu zanim zdążyłem o niej pomyśleć. Takich odruchów na kursie nikt nie uczy, a na reakcję mamy bardzo mało czasu. I moment gdy próbuję nauczyć się takich zachowań i przewidywania zachowania auta w różnych sytuacjach kwalifikowany jest jako wykroczenie.

    P.S. Ostatnio jak przejeżdżałem przez parking, na którym czasem próbuję okiełznać swoją 147 minąłem się z Policją. Ciekaw jestem czy przypadkiem nie chcieli mnie zatrzymać, bo jechali dosłownie środkiem drogi, a żeby ich minąć musiałem przyciąć lekko po krawężniku - na szczęście bardzo niskim. Dobrze, że wtedy nie było "zabawy" bo jeszcze gotowi byliby mi dać mandat.
    Ostatnio edytowane przez drift-r ; 15-12-2012 o 22:10

  4. #44
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Kobyłka
    Auto
    AR 156 FL 1,9 JTD 8V Berlina
    Postów
    97

    Domyślnie

    Złoty, zadaniem ABS-u nie było nigdy i nie będzie skrócenie drogi hamowania, a umożliwienie zmiany kierunku jazdy w trakcie hamowania. Na lodzie, błocie pośniegowym, czy nawet na jesiennej zawalonej namoczonymi liśćmi z drzew brukowanej uliczce ;-) ABS wydłuży drogę hamowania, bo będzie włączał się za często (tzn. przerywał hamowanie). Już dawno były robione testy, że hamując pulsacyjnie bez ABS-u zatrzymamy się szybciej na śliskim, niż używając ABS-u.

    Od jakiegoś już czasu parkingi to strefy ruchu, gdzie obowiązują przepisy Kodeksu. Wiadomo, że dzięki temu w sytuacji awaryjnej na drodze wyprowadzisz auto z poślizgu, dzięki czemu np. pojazd z naprzeciwka uniknie czołówki z Tobą. Kapitalizm niestety odcisnął w tym swoje piętno i taka nauka jest możliwa tylko za pieniądze w odpowiednich szkołach.
    Ostatnio edytowane przez taerg ; 15-12-2012 o 22:15

  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar questounico
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm i Megane II 1.6 16v LPG
    Postów
    460

    Domyślnie

    dla tego ikea w łodzi jest idealna jest tam ciemno i policja nic nie widzi xD jest jeden wjazd na parking wiec można w porę reagować ;d
    [

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    taerg dlatego będę wywalał to ustrojstwo na zimę. Nauczyłem się jeździć na golfie 2 potem punto 1 oba bez ABS-u. Lepiej jeździ mi się mając pełną kontrolę nad tym co robię niż ze "wspomagaczami".

    Co do wychodzenia z poślizgu to będę się musiał pouczyć na nowo. Jak z napędem na przód miałem opanowane, to w 4x4 juz to inaczej wygląda. kolejnym problemem jest słaby skręt 156-ki. ESP pomaga... ale tez ma swoje granice.

  7. #47
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Drift-r niestety ten -parking był taki no
    po prostu stali sobie czekając na okazje i przypedkiem objechalem ich bokiem.
    Fakt ze sniegu nei bylo tez istotny
    147 powodów do zadowolenia

  8. #48
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał taerg Zobacz post
    Już dawno były robione testy, że hamując pulsacyjnie bez ABS-u zatrzymamy się szybciej na śliskim, niż używając ABS-u.
    Wszystko ładnie, pięknie lecz w sytuacji nagłego zagrożenie nikt z nas raczej nie da rady awaryjnie zahamować pulsacyjnie. Dla tego abs tez pomaga coś, lub kogoś ominąc w nagłej, nieprzewidzianej sytuacji drogowej.
    Do tego dobre gumy to podstawa

  9. #49
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    majster pamiętaj też, że na śliskiej nawierzchni auto z ABS-em ma tendencję do sporej podsterowności. Np na błocie pośniegowym nie dość, że auto prawie w ogóle nie hamuje to jeszcze nie skręca odpowiednio, przerabiałem ten temat w mojej AR. Bez ABS-u dajesz hamulec w podłogę i przed przeszkodą zwalniasz aby koła złapały przyczepność i mijasz, podstawa aby nie skręcać za mocno koła bo wtedy nie złapią przyczepności. Ale to tylko sytuacja na śliskiej drodze. Na czarnej ABS zawsze będzie niezastąpiony.

Podobne wątki

  1. kłopoty z prądem
    Utworzone przez jancar1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-01-2015, 19:08
  2. [159] kłopoty z ogrzewaniem
    Utworzone przez inter999 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-12-2014, 18:19
  3. kłopoty ze sprzęgłem 1.9 jtd
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 15:34
  4. kluczyk alfa 156 i pomysl na obejscie:)
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-08-2008, 05:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory