Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 67

Temat: Awaryjne otwieranie bagażnika

  1. #41
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Prostownik? I to pewnie jeszcze taki mały? Mały prostownik kolego może nie uciągnąć (a raczej na pewno). Za małe natężenie daje. Podłącz dobry akumulator.

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Ja tylko chcialbym potwierdzic ze da sie otworzyc bagaznik podpinajac sie pod maska do lewego przewodu + i - do silnika - ja podpiolem sie obok termostatu, na prawo. Uzywalem prawie wyladowanego akumulatora i kabli do odpalania na krotko ze sklepu za 2 zlote. Jesli nie idzie z pilota to kliknac przycisk w schowku. Mozliwe ze trzeba bedzie tez nacisnac na klape bagaznika z gory na zamkiem, jednoczesnie wciskajac otwieranie. Chwile ( 5 minut ) to potrwalo i nie odrazu zalapalo, ale da rade.

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    A swój aku w bagażniku miałeś rozładowany czy odpięty ?

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Z aku w bagazniku spadla mi klema bo nie dokrecilem Podpiety byl tylko - a spadl mi + Zamek ktos rozwiercil wiec bylem ugotowany ze tak powiem.

  5. #45
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    OP/DZA
    Auto
    Służbowe wozidło pasek b7
    Postów
    154

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozi146 Zobacz post
    Ostatnio podczas dłubania przy samochodzie z odpiętym akumulatorem okazało się że nie działa mi "mechaniczne" otwieranie bagażnika. Poradziłem sobie z tym w ten sposób że przez otwór nad podłokietnikiem w tylnej kanapie udało mi się po wielkich trudach zewrzeć odpiętą klemę i bagażnik otworzyć elektrycznie.
    Dziś postanowiłem więc zajrzeć do zamka i okazało się że mechanizm wkładki obraca się i nie przenosi siły na rygiel. Udało mi się to prowizorycznie naprawić ale postanowiłem zrobić "bypass" otwierania bagażnika.
    Wpiąłem się więc w dwa przewody zasilające siłownik i przeprowadziłem przewody w okolice tego otworu przy tylnej kanapie aby w razie potrzeby podpiąć się z 12V i bez żadnych przekaźników i innych pośredników móc otworzyć awaryjnie bagażnik.
    Aby przeprowadzić przewody musiałem "zajrzeć" do wiązki pomiędzy klapą a bagażnikiem. I tu moim oczom ukazała się istna MASAKRA. Przewody wewnątrz były w takim stanie że przestało dziwić mnie to że jedno ze świateł tylnych nie działa. Izolacja na 4 przewodach była uszkodzona i gołe kable zwierały się między sobą.
    Przewód zasilający siłownik trzymał się na 2 lub 3 żyłach (z jakiś 20).
    Polutowałem więc wszystko jak należy poizolowałem termokurczkami, usztywniłem najbardziej newralgiczne miejsce i złożyłem do kupy.

    Pewnie każdy z nas podobnie użytkuje bagażnik jeżeli chodzi o liczbę otwierań i zamykań i możecie mieć wiązkę w podobnym stanie
    Moja rada: Nie lekceważyć tego bo można sobie biedy narobić

    Dzisiaj moja alfa odmówiła z bagażnikiem, a w bagaju pełno moich klamotów po świętach.... Próbowałem otwierać po przez kluczy w zamku i nic, męczyłem ponad godzinę naciskając na klapę nad znaczkiem i nic. Próbowałem też po przez jednoczesne naciśniecie w schowku i przekręceniu zamka w klapie bagażnika.

    Co do awaryjnego otwarcia to pod jakie kable się podpiąć (kolory i które)??

    Dzięki za wskazówki

  6. #46
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lord1988_rr Zobacz post
    Co do awaryjnego otwarcia to pod jakie kable się podpiąć (kolory i które)??
    Parę postów wyżej kolega opisał:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...ml#post1046115

    W komorze silnika na ścianie grodziowej z lewej strony auta (tzn. od strony kierowcy) masz grube czerwone kabelki schowane w wąskiej czarnej puszce, przykręcone śrubą do ścianki. Tam możesz podpiąć plusa z akumulatora, a minusa gdziekolwiek do silnika, byle do gołego metalu.
    Powinno też zadziałać jak podepniesz do gniazda zapalniczki, kwestia jak komu wygodnie, sposobów jest wiele...
    moja była Bella...

  7. #47
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    OP/DZA
    Auto
    Służbowe wozidło pasek b7
    Postów
    154

    Domyślnie

    Tylko że akumulator mam nowy ( 1 tydzień) varta blue 80ah i działa normalnie, tzn elektryka działa, odpala, centralny zamek otwiera drzwi itp. Jak podepnę te kable bezpośrednio to otworzy czy będę musiał coś innego kombinować z alfa, żeby bagażnik otworzyć?
    Ostatnio edytowane przez Lord1988_rr ; 27-12-2012 o 23:50

  8. #48
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak nie działa kluczyk to masz rozpieprzony zamek, np po próbie włamania. A jak aku jest dobre, odpala i wszystko a nie otwiera klapy to upieprzony jest kabel w drodze do klapy albo siłownik. Tak czy siak jesteś w dup....e musisz próbować. Może śrubokrętem w zamek? Albo jakiś młodszy brat przez schowek na narty sięgnie? Nie wiem.

  9. #49
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    OP/DZA
    Auto
    Służbowe wozidło pasek b7
    Postów
    154

    Domyślnie

    Zamek wcześniej normalnie działał z kluczyka bo przed tą sytuacją tak otworzyłem... Ale co mam sięgnąć? Zamek jest zabudowany da radę rozebrać od wewnątrz przez schowek na narty czy musi być klapa otwarta, żeby plastików nie połamać?

    a jest możliwość podpięcia się na krótko w przewody zasilające do klapy i jakie to są?
    Ostatnio edytowane przez Lord1988_rr ; 28-12-2012 o 00:12

  10. #50
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lord1988_rr Zobacz post
    Zamek wcześniej normalnie działał z kluczyka bo przed tą sytuacją tak otworzyłem...
    To znaczy że się da otworzyć tylko źle to robisz. Opisywane było kilka razy na forum. Zamek działa dwu stopniowo. Pierwszy stopień lekkie obrócenie kluczyka uruchamia ten sam siłownik co przycisk w schowku. Zamek nie pracuje w ogóle mechanicznie!!! Jeżeli nie działa ani przycisk ani z kluczyka to coś się sfajczyło w drodze do siłownika albo siłownik. Drugi stopień to otwarcie mechaniczne. Czyli musisz jeszcze mocniej i dalej obrócić kluczyk. Problem cały polega na tym że nikt tego nie robi nigdy do póki się coś nie zepsuje. Może drugi stopień zamka nie był używany od wyjścia z fabryki. Tak więc po pierwsze ten drugi stopień jest już zapyziały i trudno tam obrócić kluczyk a po drugie nigdy tego nie robiłeś więc nie wiesz nawet jaki efekt uzyskać. Znaczy się nie wiesz jak dobrze pokręcić. Rozumiem ten problem bo sam tak miałem. Otwarcie bagażnika bez tego wspomagania po tylu latach jest cholernie trudne. Po mimo wiedzy jak to zrobić to z pół godziny kurw...łem. Jak już raz otworzysz to potem to z łatwością powtórzysz. Ale ten pierwszy raz cholernie trudno trafić.


    Cytat Napisał Lord1988_rr Zobacz post
    Ale co mam sięgnąć? Zamek jest zabudowany da radę rozebrać od wewnątrz przez schowek na narty czy musi być klapa otwarta, żeby plastików nie połamać?
    Pisał ktoś na forum że jego mały braciszek sięgną przez przepust na narty żeby odpiąć tą wykładzinkę i sięgnąć zamek. Szczerze ja tego sobie nie wyobrażam ale tak napisał


    Cytat Napisał Lord1988_rr Zobacz post
    a jest możliwość podpięcia się na krótko w przewody zasilające do klapy i jakie to są?
    Tego to nie wiem ale skoro nie działa nawet zamek z kluczyka (i tak on włącza zawsze siłownik - tak samo jak przycisk) to pewnie nawet prąd do zamka nie dochodzi tak więc nie wiem czy w ogóle to coś da. Obwód pewnie jest przerwany przy samym zamku a nie po drodze. Ale może ktoś jeszcze zna jakiś sposób.

    - - - Updated - - -

    Może spróbuj psiknąć jakimś olejem w zamek żeby lżej chodził i próbuj jeszcze otworzyć kluczykiem. Może jak przesmarujesz to łatwiej będzie Ci przechylić kluczyk na ten drugi stopień do otworzenia mechanicznie.

Podobne wątki

  1. [159] 159 Sportwagon awaryjne otwieranie bagażnika
    Utworzone przez iNTELL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-05-2016, 21:18
  2. [145] Awaryjne otwieranie maski
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-09-2015, 19:43
  3. Awaryjne otwieranie bagażnika
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 16-02-2014, 17:52
  4. Awaryjne otwieranie 166
    Utworzone przez donmatejos w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 14:49
  5. Awaryjne otwieranie maski
    Utworzone przez RAVEN27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-07-2010, 18:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory