Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: [166] problem z klimą i ogrzewaniem

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    PYRZYCE,Zachodniopomorskie
    Auto
    AR166 2.4JTD 175KM 2005r
    Postów
    67

    Domyślnie [166] problem z klimą i ogrzewaniem

    WITAM.
    W swojej AR166 2.4JTD mam problem zarazem z klimą jak i ogrzewaniem.Tzn. nie zależnie od ustawienia temp.[od HIGH do LOW] z nawiewu leci grące powietrze.Z układu chłodzenia ubywa nie znacznie plynu[przez 5 miesięcy dolałem 1litr].Zauważyłem również po ściągnięciu "boczku" przy środkowej konsoli na wykladzinie zaschnięte czerwone plamy-może to płyn? ZA POMOC Z GÓRY DZIĘKI!!!

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar zibi72
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Malbork
    Auto
    156 1.9 JTD 1999r.
    Postów
    47

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej spalił ci się silniczek od sterowania klapkami zimne ,ciepłe powietrze pozostał ci w pozycji ciepłe ,jest on tzn są 2 pod schowkiem z lewej strony ,mocowane są na 2 śruby....... a i jeszcze jedno taki silniczek nowy kosztuje ponad 200 tak się składa ze mam jeden ale używany jakby co
    ALFA 156 JTD

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Sprawdź nagrzewnice bo to raczej jej wina,że płynu ubywa jak nie cieknie to się poci i z tąd przyczyna a płyn musi gdzieś spływać i może jakoś się do środka dostaje... Nie wyskakuje Ci żaden komunikat na ICS ?? Klimę masz nabitą?? U mnie się tak działo,gdy nie miałem prawie gazu od klimy,pojechałem napełnić skasowałem błąd i od tego momentu jest wszystko OK. Też nagle zaczęło dmuchać gorącym powietrzem na fulla,wtedy zatrzymywałem auto i zgasiłem po czym ponownie zapalałem i to pomaga.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    guciump, masz nagrzewnicę do wymiany i niestety któryś z silników sterowania mieszalnikiem też ... musisz podjechać do aso EXAMINER odpowie na to pytanie. Można zrobić test całego ukladu

  5. #5
    madagaskar
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał zibi72
    Najprawdopodobniej spalił ci się silniczek od sterowania klapkami zimne ,ciepłe powietrze pozostał ci w pozycji ciepłe ,jest on tzn są 2 pod schowkiem z lewej strony ,mocowane są na 2 śruby....... a i jeszcze jedno taki silniczek nowy kosztuje ponad 200 tak się składa ze mam jeden ale używany jakby co
    hmm... czy Twoj opis dotyczy 166 czy 156 ? Mam niestety podobny problem w 156. Na wiosne caaaaly czas dmuchalo cieple powietrze, mimo, ze regulator byl ustawiony na 16,5 wyraznie dmuchalo powietrzem podgrzanym a nie = temp zewnetrznej.

    Wymienilem centralke (tzn caaaly panel do sterowania ogrzewaniem...) i... przez caly sezon bylo ok, do paru tygodni wstecz Wtedy rowniez sytuacja sie powtorzyla, pomaga nieco manipulacja potencjometrem temp (temp na max na pare sek, pozniej na wlasciwa i sie stabilizowalo poprawnie, niestety tylko do momentu ponownego uruchomienia auta)

    Na examinerze... nie wykazano bledow

    Watek tutaj:

    http://www.alfa-lancia.pl/forum/view...er=asc&start=0

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar zibi72
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Malbork
    Auto
    156 1.9 JTD 1999r.
    Postów
    47

    Domyślnie

    Opisana sytuacja wystąpiła w 156
    ALFA 156 JTD

  7. #7
    madagaskar
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał zibi72
    Opisana sytuacja wystąpiła w 156
    a Twoj silniczek... pasuje rowniez do wersji po liftingu ?

  8. #8
    M@rcin
    Gość

    Domyślnie

    A w którym miejscu w 166 znajduje sie ten silniczek? Bo od czasu do czasu też mi sie "zacina" ;/

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar zibi72
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Malbork
    Auto
    156 1.9 JTD 1999r.
    Postów
    47

    Domyślnie

    madagaskar"a Twoj silniczek... pasuje rowniez do wersji po liftingu ? Być może nie jestem pewien
    ALFA 156 JTD

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Dlaczego zaraz silniczek? Za proces regulacji odpowiada również czujnik temperatury wewnetrznej ,a w przypadku klimatronika zewnetrznej także.Ta dolewka 1l jest trochę duża ale z uwagi na gorące lato całkiem możliwa,ale warto dla pewności posprawdzać szczelność.
    PS.Drodzy userzy zanim tak autorytatywnie radzicie coś wymienić zastanówcie się czy jest to porada na 100 % bo koszty ewentualnej pomyłki pokryje właściciel,a są to dość spore kwoty
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Problem z ogrzewaniem
    Utworzone przez arek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-11-2014, 18:30
  2. [GTV] problem z ogrzewaniem
    Utworzone przez romeo69 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 11:37
  3. Problem z ogrzewaniem
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 15:18
  4. Problem z ogrzewaniem
    Utworzone przez dyma3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 18:04
  5. Problem z ogrzewaniem
    Utworzone przez Ceasar07 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 21:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory