Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 38 z 38

Temat: [166] alfa nie odpala POMOCY!

  1. #31
    zdziba
    Gość

    Domyślnie

    Musisz jechać na kompa <krzyczy> KONIECZNE!! I wyeliminować błędy. Koszt w ASO około 200pln.

  2. #32
    Zorrn
    Gość

    Domyślnie

    system poprawnie wykrył zmianę w układzie wydechowym i sygnalizuje to świecącą się "marchewką"

    Rozwiązanie :
    - wrócić do układu pierwotnego
    - dokonać przemyślanej i skalkulowanej modyfikacji.

    jeśli dla kogos "rasowy" wydech = spawanie rurek to po rady i naprawę niech dzwoni do HYDRAULIKA !

  3. #33
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zorrn
    jeśli dla kogos "rasowy" wydech = spawanie rurek to po rady i naprawę niech dzwoni do HYDRAULIKA
    pięknie to ująłeś

  4. #34
    tomim23
    Gość

    Domyślnie

    ALE PO JAKĄ CHOLERE CZEPIACIE SIE MOJEGO WYDECHU I CIĄGNIECIE TEMAT WYMONTOWANIA TŁUMIKA ŚRODKOWEGO! Ludzie tłumik już dawno wyjęty,aprzyczyną palącej się kontrolki była pęknięta rurka od podciśnienia!Wymieniłem rurke,zresetowałem kompa i samochód jeżdzi jak dawniej tyle,że głośniej...i kontrolka nadal sie świeci,więc na zdrowy rozum środkowy nic się nie miał do tej całej awarii!
    Smuzz napisał:
    Młodym człowiekiem jesteś i z tego co piszesz lubujesz sie w pierdząco dupowato brzmiących drechowozach-żadne auto mające V-ke pod machą i seryjnie zaprojektowany wydech nie musi ratowac sie jakimś wydechem przypominającym rurę od ursusa!!!!!Alfa szczególnie!! to auto brzmi pięknie seryjnie i nikt tego nie zmieni |( no chyba Ty na gorsze)
    Słuchaj chłopie takie masz zdolności,że określasz mój wydech,jak nawet go nie widziałeś,a co dopiero słyszałeś,to dlaczego nie wykazałeś sie swoją mądrością i nie napisałeś,że wystarczy zresetować kompa przez głupowate odłączenie akumlatora,chyba każdy wie dlaczego...i tylko krytykować potrafisz!a jak wydech SebringABT do Audi S8 chcesz nazwać rurą od ursusa,to masz fajnie...Poza tym pisząc takie słowa,obrażasz każdego co ma założony wydech sportowy.
    Nie spotkałem się z osobą,której nie podobałyby sie tłumiki w mojej alfie,a jeśli chodzi o dzwięk,to jest TERAZ bardzo podobny do tego z dedykowanego tłumika remusa,którego miałem okazje dzisiaj posłuchać w 166-3.0. Ja nie kierowałem sie obliczeniami przy przerabianiu wydechu tylko kupiłem takie ,jakie mi sie podobały i żeby alfa fajnie wyglądała,miałem dobre tłumiki w samochodzie i wiedziałem,że jak coś nie wypali to wróce do orginalnego wydechu,a że jest dobrze to jeszcze troche tak sobie pojeżdże. Aha i jeśli tak sie trzymacie coniektórzy tych książkowych zasad,że tego i tamtego sie NIE POWINNO,bo MOŻE BYĆ tak czy tak(i wkońcu nie wiadomo co można) to po kiego tyle ludzi na tym forum zabrało sie za przerobienie dolotu i zastąpienie np.tłumika szmerów rurką,przecież fabryczny dolocik wydaje taki piękny dżwiek hehe
    MIŁEJ NOCY ŻYCZE I DAJCIE JUŻ SPOKÓJ Z TYMI TŁUMIKAMI :? każdy ma co ma.

  5. #35
    tomim23
    Gość

    Domyślnie

    Zorrn napisał/a:
    jeśli dla kogos "rasowy" wydech = spawanie rurek to po rady i naprawę niech dzwoni do HYDRAULIKA
    zorrn a ty masz ulany wydech bez spawów! naucz sie czytać!tak to napisałem-
    ,ale w efekcie nie było tak rasowego,zajefajnego dzwięku-to chodziło mi o dzwięk...
    i nie cwaniakój.

  6. #36
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166
    Cytat Napisał ozzy
    brak kata teoretycznie daje kilka koników więcej
    bez obrazy ale jak słyszę takie tezy to mnie smiech ogarnia :-) Większość z tych wycinających katy nie zdaje spbie sprawy, że bierze w łeb zamierzone ciśnienie w układzie, powstają innego typu fale nadcisnienia i w efekcie to najczęściej się pogarsza sprawę. - ale subiektywnie jak RYCZY to niby więcej mocy i lepiej się zbiera etc.
    Ludzie, blackalfa166, spokojnie. Dlatego użyłem przysłówka "teoretycznie" :wink: , temat przerabiałem, to o czym piszesz wiem, zresztą nawet gdybym nie wiedział to można znaleźć wykresy z hamowni aut przed i po modernizacji wydechów. Widać na nich że usunięcie kata może spowodować pogorszenie osiągów.

    Ale nie zmienia to faktu, że wkłady w katalizatorze stawiają opór opuszczającym komorę silnika spalinom. Właściwie dobrana rura zamiast katalizatora poprawi moc silnika, ale dobrać ją w taki sposób, aby nie powstawały niepożądane zawirowania w wydechu nie jest łatwe, oryginalny katalizator został zaprojektowany na komputerze i symulatorze pracy silnika. I jest to rozwiązanie preferowane. Co zresztą napisałeś fachowo:
    Cytat Napisał blackalfa166
    Każdy wydech przechodzi liczne badania i obliczenia tak ażeby spełniał właściwe parametry i żeby przyspieszona fala była ściśle ssynchronizowana z cyklem pracy cylindrów.
    I właśnie dlatego właśnie użyłem słowa "teoretycznie" :wink:


    A wracając do wątku głównego, tomim23 chciałeś aby Twoja alfa lepiej brzmiała, aby te 3 litry było lepiej słychać. I ok, Twoja sprawa.

    Ale mam pytanie: Nie wpada Ci silnik w jakieś silniejsze drgania w zakresie 100-1000 obrotów? Jak stoisz na światłach lub po odpaleniu silnika? Bo zjawiska o których pisał blackalfa166 są bardzo częste przy źle dobranym wydechu. Jeżeli układ wydechowy jest źle dobrany dla danego silnika, to może się zdarzyć, że cylindry nie zostaną całkowicie oczyszczone ze spalin. Moc silnika spadnie.
    I drugie pytanie, jak rozwiązałeś problem z dwiema sondami lambda? Przed i za katalizatorem?
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  7. #37
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ozzy
    I drugie pytanie, jak rozwiązałeś problem z dwiema sondami lambda? Przed i za katalizatorem?
    On nie wycinał katalizatora.
    Poza tym sonda jest tylko jedna.
    Przynajmniej w roczniku 1999.

  8. #38
    tomim23
    Gość

    Domyślnie

    Ozzy to prawda co napisał Kmito-mam jedną sonde i nie wycinałem kata,bał bym sie go wymontować żeby naprawde nic sie nie pokręciło...
    Ozzy nap.-Nie wpada Ci silnik w jakieś silniejsze drgania w zakresie 100-1000 obrotów? Jak stoisz na światłach lub po odpaleniu silnika? nie,są takie malutkie nierównomierne drgania i wahania jak przed zabawą z wydechem,ale podobno te silniki mają taką harmonie pracy.Oczywiście obroty nie skaczą.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 Nie odpala Pomocy
    Utworzone przez Zielonkawy w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 12:12
  2. Alfa 156 2,4 JTD nie odpala:/ Pomocy
    Utworzone przez tomloz2811 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 10:17
  3. alfa 156 jts..nie odpala!!!pomocy!
    Utworzone przez qtaz83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 15:18
  4. Pomocy. Alfa nie odpala.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-04-2011, 21:45
  5. POMOCY opadam z sił alfa nie odpala
    Utworzone przez Docent3w w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 13:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory