Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [166] Turbina po regeneracji a zmienna geometria

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar 123ravo123
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Hajnówka
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2000r 136km JEST: Alfa Romeo 156 2.5v6 98r
    Postów
    119

    Angry [166] Turbina po regeneracji a zmienna geometria

    Witam.
    Zregenerowałem ostatnio turbine w firmie KRYMAR i auto slabnie przy 3000 obrotów. (slabnie , znowu zaczyna isc , znowu slabnie ... jakos tak ch**j wie jak... ;/ ).
    I teraz pytanie: Czy po regeneracji trzeba jechac do kogos aby ustawili zmienna geometrie turbiny czy robi to firma ktora je regeneruje?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Sprawa prosta - firma, która zajęła się regeneracją, spi$##^ła sprawę. Po regeneracji montujesz turbawkę i wszystko gra, a wręcz śmiga niesamowicie lepiej niż przed regeneracją...

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    kolego sprawdź błędy zapisane w ECU, a potem podpowie się co i jak, być może co innego padło.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar 123ravo123
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Hajnówka
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2000r 136km JEST: Alfa Romeo 156 2.5v6 98r
    Postów
    119

    Domyślnie

    ECU nie ma zadnych blędow ;/ A gdzie sie znajduje czujnik doladowania? Moze z nim cos?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Czujnik ciśnienia doładowanie znajduje się z tyłu kolektora, przykręcony na jedną śrubę, zrób logi Fes-em i będzie o wiele łatwiej: obroty silnika, mierzona masa powietrza, ciśnienia doładowania.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar 123ravo123
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Hajnówka
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2000r 136km JEST: Alfa Romeo 156 2.5v6 98r
    Postów
    119

    Domyślnie

    Jest tak : Traci moc od 3000 do 3200 , pozniej idzie normalnie. Mysle ze to ten czujnik doladowania...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    był temat, że turbo do 2.4 jest trudne do zregenerowania ze względu na zmienną geometrię i łatwo cos popsuć. http://www.forum.alfaholicy.org/166/...2_4_jtd-2.html

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar 123ravo123
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Hajnówka
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2000r 136km JEST: Alfa Romeo 156 2.5v6 98r
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał 123ravo123 Zobacz post
    Jest tak : Traci moc od 3000 do 3200 , pozniej idzie normalnie. Mysle ze to ten czujnik doladowania...
    Dodam jeszcze ze puszcza czarny dym w tym zakresie . Wczoraj sprawdzilem.

    A te auto mialo juz tak jak je kupilem . Rok pojezdzilo i zmienna geometria przestala dzialac. Turbo zregenerowalem i znowu przerywa w zakresie 3000-3200 obr.

    Wymienie za jakis czas ten czujnik i zobacze czy pomoze. Albo moze jest ktos z bialego do kogo bym pojechal i by sie podmienilo czujnik na chwile?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Tak jak pisałem wcześniej, jeśli masz tylko taką możliwość to zrób testy dynamiczne, a nie masz czasem auta po jakimś sofcie? Czarny dym to właśnie efekt zbyt ubogiej ilości powietrza w stosunku do ilości paliwa, pomijam tutaj sprawę nieszczelnego dolotu. Ja stawiam na źle wyregulowaną sztangę od zmiennej geometrii, sprawdź jeszcze wężyk który porusza sztangą.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar 123ravo123
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Hajnówka
    Auto
    BYŁA: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2000r 136km JEST: Alfa Romeo 156 2.5v6 98r
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawid_007_04 Zobacz post
    Tak jak pisałem wcześniej, jeśli masz tylko taką możliwość to zrób testy dynamiczne
    Logi FES'em podczas jazdy?


    Cytat Napisał dawid_007_04 Zobacz post
    a nie masz czasem auta po jakimś sofcie?
    Raczej nie , ale nigdy nic nie wiadomo... Roznych "tjuningów" sie naoglądalem w tym aucie ;]

    Cytat Napisał dawid_007_04 Zobacz post
    pomijam tutaj sprawę nieszczelnego dolotu
    Wszystko szczelne. Sprawdzilem jak skladalismy auto.


    Cytat Napisał dawid_007_04 Zobacz post
    Ja stawiam na źle wyregulowaną sztangę od zmiennej geometrii, sprawdź jeszcze wężyk który porusza sztangą.
    Mozna to jakos sprawdzic bez rozbierania? Bedzie niedynamicznie ruszac sie czy cos?


    A ta 'mapa' auta jest w ECU zapisana?
    Moze znalazlby sie ktos do kogo bym podjechal i bysmy przelozyli ten czujnik doladowania i z tym softem wykminli cos ? ;]

Podobne wątki

  1. [159] Przycinająca się zmienna geometria turbiny - 2,4JTDM 210
    Utworzone przez MISSIEKS w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-05-2015, 19:23
  2. zmienna geometria turbiny
    Utworzone przez jacek1968 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-08-2014, 17:13
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:09
  4. Zmienna Faza 156 1.8l
    Utworzone przez romus130 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 09-07-2013, 22:03
  5. [155] Turbina ze zmienna geometria
    Utworzone przez Gwiazdor w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-07-2010, 23:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory