Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: falowanie na wolnych obrotacj 2.4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie falowanie na wolnych obrotacj 2.4 JTD

    Witam. Powiedzicie mi drodzy forumowicze co może być przyczyną falowania na wolnych obrotach w silniku 2,4 JTD AR 159?
    Kiedyś mając 156 benzyne miałem wymieniany silniczek krokowy i oprogramowanie - po tym fakcie przez chyba z 7, 8 lat wszystko chodziło ok.
    Czego spodziewać się w 159 2,4 JTD?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    odepnij przepływke i zobacz jak silnik będzie pracował (wystarczy wypiąć samą wtyczke z przepływomierza)
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    odepnij przepływke i zobacz jak silnik będzie pracował (wystarczy wypiąć samą wtyczke z przepływomierza)
    A nie ma niebezpieczeństwa że cos się rozprogramuje? I drugie pytanie laika - jak wygląda ta przepływka i gdzie się znajduje w komorze silnika?

    - - - Updated - - -

    Już wiem jak wygląda - zloklaizowałem w googlach

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Czyli z odpiętym (wadliwym) przepływomierzem obroty nie powinny falować?

    U mnie falują dość sporadycznie i tą metodą ciężko stwierdzić czy to jest to. Dzisiaj jak na złość z podłączonym jak i odpiętym nie chciały falować
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Czyli z odpiętym (wadliwym) przepływomierzem obroty nie powinny falować?

    U mnie falują dość sporadycznie i tą metodą ciężko stwierdzić czy to jest to. Dzisiaj jak na złość z podłączonym jak i odpiętym nie chciały falować
    A czy po odłączeniu przepływomierza, czyli wypięciu wtyczki nie było problemu z tym, że np po jej włączeniu komputer prawidłowo rozpoznał obecność przepływomierza. Pytam bo ciężko mi sie do serwisu wybrać z racji odległosci.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    A czy w 159 2.4 sprawdzenie samochodu nie powinno być zaczęte od sprawdzenia stanu kolektora dolotowego?
    BTW warto przejrzeć wątki:

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...odpaleniu.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._obrotach.html

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    159 2,4
    Postów
    124

    Domyślnie

    Smiało odpinaj,-nic sie nie dzieje jak silnik pracuje na odpiętej przepływce.

  8. #8
    oktawian87
    Gość

    Domyślnie

    stawiam na klapy wirowe w kolektorze to standardowe problemy ja już to przerobiłem

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał oktawian87 Zobacz post
    stawiam na klapy wirowe w kolektorze to standardowe problemy ja już to przerobiłem
    Czyżby tam jakieś sadze się pojawiły? To się czyści? Co się z tym robi?

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał raar2 Zobacz post
    Czyżby tam jakieś sadze się pojawiły? To się czyści? Co się z tym robi?
    Tam są przede wszystkim nieszczelności (które są oczywiście wynikiem pracy klap wirowych w brudnym środowisku). I te nieszczelności mogą właśnie powodować m.in. nierówną pracę (jak i np. częstsze zapychanie się DPF).

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-08-2012, 06:28
  2. [146] Falowanie na wolnych obrotach
    Utworzone przez Dawid_987 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 18:35
  3. Falowanie JTD
    Utworzone przez dafi1985 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 19:39
  4. Falowanie
    Utworzone przez Rado91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 18:28
  5. jtd Falowanie wolnych obrotów
    Utworzone przez piotr9008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2009, 18:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory