Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Wahania napięcia

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan/Wrzesnia
    Auto
    Była AR 159 2.0 JTDm, Byla AR 147 FL 1.6 TS 105KM Distinctive
    Postów
    312

    Domyślnie

    Drogi kolego @longmanpl żeby rozwiązać Twój problem potrzebowałbym dokładnych pomiarów napięcia i prądu podczas w/w czynności. Bo w takiej sytuacji jest to wróżenie z fusów.
    Sprawdzilem napiecia 2x, z czego 1 w ASO (Suwalki podczas pobytu na Swietach)

    Pomiar w ASO:
    bez obciazenia - 14.25 (rowniez na podwyzszonych obrotach)
    z obciazeniem - 13.75

    2gi pomiar:
    bez obciazenia - 14.20 (rowniez na podwyzszonych obrotach)
    z obciazeniem - 14.00

    Przy 2gim pomiarze sprawdzilem napiecia u kolegi (z tym ze Fiat Qubo) - podobne do moich, wyzsze o 0.02-0.05

    Czego wczesniej nie zauwazylem, to teraz jest bardzo lekkie przygasanie w momencie wcisniecia pedalu hamulca (z tylu w sumie 3 lampy na czerwono) oraz kiedy wlaczam nawiew z ustawiona temp. na ok 20-23 stopnie.

    Wracajac do szyb - tutaj lampy przygasaja bez zmian, wyraznie widac, bez wzgledu czy stoje i obroty sa niskie, czy jade autostrada i obroty sa wysokie. Lampy przygasaja przy podnoszeniu szyb tylnych i przednich.

    Radzcie co to moze byc, alternator dogorywa (szczotki), gdzies na kablach cos 'zakwitlo' (chociaz w warsztacie teoretycznie wszystkie styki przeczyszczone).

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Napięcia w normie. Nadal mi brak pomiarów prądu na podnoszeniu i opuszczaniu a to są w tym momencie ważne wartości.


  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan/Wrzesnia
    Auto
    Była AR 159 2.0 JTDm, Byla AR 147 FL 1.6 TS 105KM Distinctive
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    Napięcia w normie. Nadal mi brak pomiarów prądu na podnoszeniu i opuszczaniu a to są w tym momencie ważne wartości.
    sorry, ze dopiero teraz odpisuje, ale biegam za plytkami na wykonczenie mieszkania

    Na podnoszeniu - 13.25 - 13.30 (dwa mierniki). Niezaleznie od tego, ktora szyba.
    Na opuszczaniu - 13.95 - 14.05/14.10 (dwa mierniki). Niezaleznie od tego, ktora szyba.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    powiem Ci że nie odbiegają od normy. I nie powinno to mieć wpływu na światła.

    - - - Updated - - -

    Popytam i zobaczymy może znajomi cos o tym wiedzą
    Dla pewności zobacz czy nie masz wsadzonego innego bezpiecznika niż w instrukcji.


  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan/Wrzesnia
    Auto
    Była AR 159 2.0 JTDm, Byla AR 147 FL 1.6 TS 105KM Distinctive
    Postów
    312

    Domyślnie

    Cytat Napisał Avari Zobacz post
    powiem Ci że nie odbiegają od normy. I nie powinno to mieć wpływu na światła.

    - - - Updated - - -

    Popytam i zobaczymy może znajomi cos o tym wiedzą
    Dla pewności zobacz czy nie masz wsadzonego innego bezpiecznika niż w instrukcji.
    Bezpieczniki sprawdzone - OK
    Sprawdzone po raz kolejny napiecia bez/z obciazeniem - wyokosc w normie, roznica 0.5-0.6

    Nawet wrozyc z fusow sie nie da :/

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    najbardziej miarodajnym będzie pomiar napięcia / jego spadku / na żarówce jak wyjmiesz gniazdo z reflektora.Oczywiście pomiar przy załączonym opuszczaniu szyb.O ile Volt spada to napięcie że żarówy przygasają.Pozostaje wtedy sprawdzić jaki bezpiecznik zabezpiecza silniczki mechanizmu opuszczania szyb.Może jest zdrutowany albo o podwyższonej wartości..a mechanizm silniczka robi małą zwarę w instalacji.Coś mi się jeszcze kojarzy że te silniki mają układ przeciążeniowy pozwalający nie spalić silnika w razie np. przymarzniętych szyb itd.Ale jeśli pomiary na aku różnią się tylko o 0,6 Volta ...to nie powinno to wpływać znacząco na jasność świecenia lamp. Sprawdź proszę wartość tego spadku napięcia na gnieździe żarówki i sprawdź czy są poprawne wartości wszystkich bezpieczników / szczególnie komora silnika/ czy grzeją się jakieś przekaźniki lub inne elementy. Zrób te same pomiary na odpalonym aucie..i na wyłączonym silniku.To że aku ma napięcie to nie znaczy że ma swoją pojemność.Jeżeli masz możliwość podmień aku.
    Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 28-05-2013 o 20:38

Podobne wątki

  1. Wahania temperatury od 95 do 85
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale 156
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 15-03-2016, 22:35
  2. Duże wahania spalania lpg 166 2,5v6
    Utworzone przez navc21 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-04-2012, 19:49
  3. wahania temperatury
    Utworzone przez pls w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2011, 11:03
  4. Chwile wahania...
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 13-02-2010, 23:07
  5. wahania obrotów :/
    Utworzone przez Wili w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-10-2009, 17:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory