Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 82

Temat: Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    na 90% jest to łożysko oporowe...nic groźnego się nie dzieje, jak sobie hałasuje. Wymień przy okazji zmiany sprzęgła.
    Born to be wild.

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)

    W 159 1.9 16v 150KM mam denerwującą przypadłość. Mianowicie na włączonym silniku na luzie przy puszczeniu sprzęgła rozlega się cichutki stuk, jakby coś waliło metal-metal. Dzieje się to za każdym razem, słyszalne jest przy otwartej szybie.

    Również przy zmianie biegów stuka - najgorzej na zmianie 1-2, przy 2-3 i 3-4 znacznie mniej, przy 4-5 i 5-6 nie jest słyszalne. Jak widać zleży do obciążenia. Conieco czytam i najczęściej powtarzające się diagnozy to luz na kielichu półosi albo rozsypujące się łożysko wałka w skrzyni. Czy ktoś próbował z tym walczyć albo naprawił dolegliwość?

    Rzeczy wykluczone na 100% to dwumas/sprzęgło/łożysko docisku - było wymieniane.

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Mam ten sam problem. Te same objawy, najgorzej że w czwartek umówiony jestem na wymianę dumasy/sprzęgła. U mnie dodatkowo jest problem z wbiciem 1.
    Nie sądzę by to było łożysko, jeżeli tak to podczas jazdy dawałoby znak a nie tylko przy zmianie biegu.
    Ostatnio edytowane przez spdr ; 14-05-2013 o 06:02

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDM 16V 2006r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Też to mam, wymieniałem poduszki skrzyni biegów ale nic nie dało - więc temat otwarty, pomysłów już brak.

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie

    Mam inne auto, ale..
    Objeździłam juz wszystkie warsztaty u siebie z tym stukaniem, które opisujecie. Diagnoz co nie miara oczywiście. Od przekładni do stabilizatora. Dwie osoby jednak powiedziały to samo - ponoć to lewy łacznik stabilizatora, choć na pierwszy rzut oka jest w porządku, bo nie ma luzu przy sprawdzaniu bez szarpaka. Zamówiłam obydwa. Wymienię, może pomoże.

  6. #26
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Gdyby to było zawieszenie - objawiałoby się stukaniem tylko w czasie jazdy i to niekoniecznie podczas zmiany biegów. Gdyby to były poduszki - ok, przy zmianie biegów, ale nie stukałoby na luzie przy puszczeniu sprzęgła.

    Szukam informacji co to za skrzynia tu siedzi, gdzieś czytałem że oplowskie M32/M40. Jeśli tak to stuka na 90% właśnie luźne łożysko stożkowe wałka głównego.

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Mechanizm różnicowy. Skrzynie od GM. Tyle w temacie.

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Szukam informacji co to za skrzynia tu siedzi, gdzieś czytałem że oplowskie M32/M40. Jeśli tak to stuka na 90% właśnie luźne łożysko stożkowe wałka głównego.
    Znalazłem taki temat:
    forum.vectraklub.pl/index.php/topic/170898-wymiana-lozyska-w-skrzyni-m32/

    W dobrym warsztacie robią takie rzeczy ? Jutro odstawiam samochód do warsztatu, powiem im od razu żeby to sprawdzili.

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Mechanizm różnicowy. Skrzynie od GM. Tyle w temacie.
    To jakim cudem stuka przy lewarku wbitym na luz? Wtedy napęd z wałka zdawczego skrzyni nie idzie na wałek atakujący dyferencjału. A skoro nie idzie - to jak ma stukać? Chyba, że się mylę?

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Odebrałem dzisiaj samochód. Wymieniono sprzęgło, dwumasę, łożysko i uszczelnienie wału. Stuki jak były tak są nadal. Bez rozbiórki skrzyni albo jej całkowitej wymiany się nie obędzie.

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4 - stuki przy zmianie biegu.
    Utworzone przez ScorpioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-12-2021, 13:09
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 07:49
  3. Drganie sprzęgła,szarpanie przy zmianie biegów
    Utworzone przez DavidNoFuck w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 19:23
  4. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17
  5. Co jeszcze warto wymienić przy zmianie sprzęgła itp.
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory