Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Historia mojej 147 problem :(

  1. #1
    wizzEr
    Gość

    Domyślnie Historia mojej 147 problem :(

    Nie wiem czy czasem nie dałem sie tzw. wydymac ale posłuchajcie
    W lutym kupilem alfe 147 z silnikiem 1.6 120 km
    wszystko pieknie elegancko wrocilem nia do domu 200km okolo
    jezdzilem z 2 miesiace kiedy to sie zakopalem na miedzy, wyholował mnie ciagnik
    od tego czasu jak na miedzy siedział i został wyholowany zaczęło mi brać olej myślałem ze miska olejowa ruszona
    w pewnym momencie zaczęły migać mi światła delikatnie a po paru kilometrach wyskoczył błąd asr błąd ebd oraz inne pierdoły auto przygasało az zgasło zaholowaliśmy go do domy gdzie stwierdziwszy padnięty akumulator podładowaliśmy i odpalił ale krotko bo dojechał do mechanika który stwierdził ze trzeba zregenerować alternator. przy okazji wymieniając alternator zdecydowałem sie zeby naprawił moj uszkodzony zderzak, zauważył ze wydech caly jest podziurawiony wiec i to zrobiliśmy, wcześniej auto miało filtr stożkowy wiec poprosiłem go zeby dal oryginalny, tak wiec się stało a przy okazji wymiana oleju i filtra. Mechanik stwierdził ze leje olej nie z miski lecz z góry z klawiatury, wymienił uszczelkę tak samo wymienił uszczelkę kolektora wydechowego, ok odebrałem auto wyjechać chce a tu nie odpali rozrusznikiem nie zakręci nic, wymieniłem akumulator i wszystko działało aż w pewnym momencie wyskoczył mi "Motor control system failure" i zaczęło szarpać autem delikatnie po wyłączeniu silnika znikło dojechałem do domu i jeździłem pare dni sprawdziłem olej i bylo tyle ile po wyjechaniu od mechanika, wiec wszystko ok pojechaliśmy nad soline to jest okolo 130 km odemniejak dojezdzalem juz do solny znów zaczęło wyskakiwać "Motor control system failure" i zaczelo szarpac autem ale mocniej akurat bylo to juz pod solina to poszlismy zwiedzac po powrocie wsiadam i jade do domu po 5 km czuje ze cos śmierdzi zatrzymuje sie otwieram maskę i śmierdzi olejem patrze 4 cylinder leje sprawdzam olej a tam sucho podjechałem na stacje kopiłem 2 litry oleju castrol 10w40 dolewałem stopniowo i okazało sie ze ubyło ponad litra oleju (zaznaczę ze silnik suchy oprócz tego 4 cylindra) wróciłem do domu zauważyłem ze mimo tego ze kontrolka wyskakiwała dalej "Motor control system failure" to samochód nie szarpał dojechałem do domu sprawdziłem z kolega błędy i wyszło wypadający zaplon 4 cylindra kolega stwierdzil ze mogło zalać wtrysk. Wracam do mechanika i mowie co jest grane a on po 2 dniach diagnozy stwierdził ze albo pierścienie albo popychacze zaworów i ze nie chce mi uwierzyć w to ze ponad litrę oleju dolałem, powiedział ze uszczelki dobrze założył a ze tłumaczył sie tym ze byl prawdopodobnie wlewany wcześniej doktor i po wymianie oleju wypłukało go i nieszczelny się zrobił zaczęło kopcić strasznie na biało, dzisiaj sprawdzać będzie ciśnienie. A i zapomniałem cewka na 4 nie działa.

    Dajcie swoje opinie na ten temat
    AR 147 1.6 120km 2001 rok

    nie chcialbym zlomowac auta prawie swiezo kupionego a sprzedawac nie chce zeby ludzie nie narzekali na mnie
    Ostatnio edytowane przez wizzEr ; 24-05-2013 o 09:26

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał wizzEr Zobacz post
    ... otwieram maskę i śmierdzi olejem patrze 4 cylinder leje
    Tzn. świece miałeś zalane olejem ? Czy też, spod osłony silnika widać, że się leje z okolic 4 cylindra ?
    Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - co z rozrządem, było coś robione po kupnie.
    - jaki przebieg tego auta.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    wizzEr
    Gość

    Domyślnie

    nie wiem bo ja nie znam sie zbytnio na mechanice lalo z pod kolektora wydechowego z rurki po prawej stronie czyli 4 z rury biały dym leci i olej :/ świec nie sprawdzałem mechanik ma to zrobic ale wydaje mi sie ze cos ściemniał i sie chce wymigać żeby nie było ze coś zepsuł

    przebieg 107kKM a faktyczny na kompie 147kKM :/

    Edit: nikt nie pomoze?
    Ostatnio edytowane przez wizzEr ; 25-05-2013 o 11:30

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    uszczelka pod głowicą ??
    mechanik wzorowy zmień jak najszybciej
    Kolejna alfa kolejne problemy

Podobne wątki

  1. [159] Historia zakupu - Historia sprawy
    Utworzone przez Tward-y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 22-12-2015, 19:12
  2. Problem z obrotami w mojej belli 147.
    Utworzone przez Sazi07 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-09-2013, 16:53
  3. Historia mojej Alfy - czyli jak kupiłem moją pierwszą Alfę
    Utworzone przez nebeu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 20:51
  4. [155] problem przy mojej 155
    Utworzone przez sikor155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory