Moja bella miała okres bardzo cieżkiego odpalania na zimnym,jak już silnik zaskoczył pracował nierówno i niebieska chmurka z tyłu.Wszystko zmieniło się po modyfikacji klap wirowych.Dosłownie pali już jak to nazwę z pól obrotu,coś pięknego.![]()
Moja bella miała okres bardzo cieżkiego odpalania na zimnym,jak już silnik zaskoczył pracował nierówno i niebieska chmurka z tyłu.Wszystko zmieniło się po modyfikacji klap wirowych.Dosłownie pali już jak to nazwę z pól obrotu,coś pięknego.![]()
zego posta, ale myślę, że uzyskam pomoc i komus też pomoge
W alfie159 z silnikiem jtdm8v wprawdzie nie mojej jest problem z odpalaniem taki jak opisywany w tym temacie.
To co zauwazyłem to, że na odpalanie ma wpływ temperatura i prędkośc krecenia rozrusznika.
W moim przypadku problem polega na tym, że jak odepne np. czujnik temp. to problemów z paleniem niema, czy na ciepłym czy na zimnym.
kiedy temp silnika jest w zakresie mnej wiecej 20-35stopni to jest problem z odpalaniem.
jak ma obr powyżej 250 przy rozruchu to tez pali poniżej nie otwiera wtrysków, sprawdzone oscyloskopem
Rozrusznik był wyciągany i przesmarowany pomogło na 2m-ce. wymiana na regenerowany wogóle nie pomogła
podając fałszywą temp dla silnika sprawdzałem kiedy jest problem.
i jest tak, jak podam mu 5 stopni to pali bez problemu, jak 50 tez, jak 25 to jest problem.
Odpala jakby nie na wszystkie cylindry, az w koncu załapie.
cała reszta sprawdzona czyli wtryski cisnienie na listwie,poprawnosc działania czujników
Jesli w Jtdm jest taka mapa rozruchu jak np w vw, to znaczyłoby, że jest niezbyt doskonała.
to by wyjasniało koniec problemów u osób po "chip tuningu"
niestety posiadam jeszze za amało wiedzy, aby samemu znalezc mape rozruchową w sofcie alfy, ale uważam, ze tu moze byc problem
Moze ktos moze potwierdzic moja teorie.
tu przykładowa mapa rozruchowa z tdi aby zrozumiec o co chozi
http://obrazki.elektroda.pl/4357743500_1342376329.jpg
na przykładzie tej mapy potrzeba 280obr przy temp 70 stopni aby wogóle otworzyły sie wtryski
tak jak pisałem, jesli ktos znajdzie mape rozruchu w tym sofcie to wszystko sie wyjasni
Miałem podobny problem:
ciezko palił na zimnym silniku, temperatura szybko szła w góre gdy sie mu pocisło, ale tez szybko spadała podczas jazdy na wolnych do minimum.
Myslałem ze to termostat, co sie okazało:
bespiecznik swiec zarowych był spalony, po wymianie odpalanie powróciło do normy, temperatura tez.
dodam,ze temperatura za oknem była wysoka bo 15-21 st.
Ostatnio edytowane przez powerride ; 28-05-2013 o 22:19
Ktoś na tym forum kiedyś napisał, że problemy z odpalaniem w starszych wersjach auta rozwiązuje aktualizacja oprogramowania centralki wtrysków (w ASO). Tylko za cholerę nie mogę teraz tego posta znaleźć.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Jest nowy trop. W oplach serwis wymienia zawór regulacyjny ciśnienia paliwa. Na razie nie znam szczegółów ale jak będę coś więcej wiedział to dam znać.
Kolegi szwagier jest serwisantem w oplu.
Pytanie jakie się nasuwa to czy ktoś czyścił regulator ciśnienia?
Ostatnio edytowane przez jusci ; 31-05-2013 o 09:53
jezeli nie odpala od razu i zapala sie jakas kontrolka to moze to byc akumulator ja tak miałem . wymieniłem swiece i nadal trak było okazało sie ze aku lichy wymieniłem i chodzi jak ta la la;p
widzę nie tylko ja mam problemy z tym dziadostwem (z tym, że ja 2.4...)![]()
Ktoś znalazł rozwiązanie problemu? mam ten sam problem wyjadę z garażu żeby umyć auto,dodatkowo jak jeszcze stoi na słońcu to ciężko ma odpalić ;( irytujące to jest strasznie.Poza tym korekty wtrysków w przedziale od-2 do +2,nie kopci na żaden kolor,świece dobre.Jak już się trochę bardziej zagrzeje to pali na dotyk,jak po stoi dłużej w garażu bądź w cieniu też dobrze zaskakuje.