Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 67

Temat: moje auto to dziadostwo

  1. #31
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Uszkodzony potencjometr pedału przyspieszenia
    yyyyyyyyyyyeeeeeeeee no przytkało mnie....co to jest?
    Jak to ugryźć?

    tu coś znalazłam -http://www.forum.alfaholicy.org/search.php?searchid=3384577
    No dobra, błąd został usunięty, ale po chwili wrócił, czemu?

    Wcześniej też nie miał kopa, ale po naprawie wróciło do normy....

  2. #32
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Jeżeli patrząc elektronicznie to jest potencjometr tylko trochę bardziej skomplikowany. Zmianę położenia zamienia na wartość rezystancji a później wartość ta jest mierzona przez przepływający prąd bądź odłożone na nim napięcie. Gdy występują rozbieżności z jakimś schematem działania, bądź po prostu drugim potencjometrem (druga "ścieżka" w potencjometrze) wywala błąd.
    Ostatnio edytowane przez maly_777 ; 05-06-2013 o 19:18

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    P1121 TP Sensor Inconsistent With MAF Sensor
    - z tym błędem to jest mały galimatias.
    - ten błąd oznacza także TP, czyli położenie przepustnicy.
    - potem to położenie jest porównywane z parametrami podawanymi z MAF-a.
    - jeśli to potencjometr lub potencjometry to należało zrobić test pedału gazu.
    - diagnostyka to nie tylko odczytanie i skasowanie błędów.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-06-2013 o 06:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Szczegółowego testu pedału nie znalazłem. Jest gdzieś: MES/AlfaOBD2? Czy tylko w parametrach napięcie z przetwornika 1 i 2 ?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lutraki Zobacz post
    yyyyyyyyyyyeeeeeeeee no przytkało mnie....co to jest?
    Jak to ugryźć?

    ......
    Najczęsciej pomaga tylko wymioana, czasami problemy stwarza połaczenie elektryczne na konektorze. Problem znany w autach z elektronicznym pedałem przyspieszenia, sprawdź czy pedał nie rusza się na boki. Jeździsz w butach na obcasie?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Lutraki,
    pmka poszla, powodzenia

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Szczegółowego testu pedału nie znalazłem ....
    - test potencjometrów znalazłem tylko w MES, w alfaOBD te testy nie sa aktywne (sprawdzane na wersji AlfaOBD 1.69).
    - testy robiłem na giuliettcie, nie wiem jak tam będzie z Mito.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MES-pedal-gazu.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	101.4 KB
ID:	98165  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Cześć Lutraki!
    A u mnie 125kkm i nic się nie dzieje.

    Uważam, że źródłem Twoich aktualnych problemów jest akumulator.
    Po 3 latach i prawie 100kkm miałem problem z elektroniką.
    W ASO stwierdzili, że akumulator jest w dobrej kondycji.
    po drugim incydencie wymieniłem akumulator i problemy zniknęły.

    Amortyzatory zaś miały wadę fabryczna i u mnie były wymieniane w pierwszym roku.

    Wadę fabryczna w silnikach 1.6 miały też wymienniki ciepła w układzie chłodzenia.

    W tym roku miałem jeździć nowym samochodem, ale dla Mito nie widzę konkurencji, a z moim się nic nie dzieje, więc poczekam jeszcze z wymianą.

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    ooooo andrzej sie pojawił,,,
    jędrek ostatnie zdanie jest dla mnie nie jasne, znaczy że bedziesz wyminiał na nowe w momencie gdy z twoim obecnym/starym zacznie sie coś dziać? czy jak?

  10. #40
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Najczęsciej pomaga tylko wymioana, czasami problemy stwarza połaczenie elektryczne na konektorze. Problem znany w autach z elektronicznym pedałem przyspieszenia, sprawdź czy pedał nie rusza się na boki. Jeździsz w butach na obcasie?
    No nie za bardzo się rusza jak na mój gust. W szpilkach nie prowadzę bo obcas zahacza o dywanik.

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Lutraki,
    pmka poszla, powodzenia
    Dzięki

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Cześć Lutraki!
    A u mnie 125kkm i nic się nie dzieje.

    Uważam, że źródłem Twoich aktualnych problemów jest akumulator.....
    Może masz rację.

    Póki co samochód jest w PabloGarage.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory