Ostatnio edytowane przez Lutraki ; 05-06-2013 o 19:12
Jeżeli patrząc elektronicznie to jest potencjometr tylko trochę bardziej skomplikowany. Zmianę położenia zamienia na wartość rezystancji a później wartość ta jest mierzona przez przepływający prąd bądź odłożone na nim napięcie. Gdy występują rozbieżności z jakimś schematem działania, bądź po prostu drugim potencjometrem (druga "ścieżka" w potencjometrze) wywala błąd.
Ostatnio edytowane przez maly_777 ; 05-06-2013 o 19:18
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
- z tym błędem to jest mały galimatias.Kod:P1121 TP Sensor Inconsistent With MAF Sensor
- ten błąd oznacza także TP, czyli położenie przepustnicy.
- potem to położenie jest porównywane z parametrami podawanymi z MAF-a.
- jeśli to potencjometr lub potencjometry to należało zrobić test pedału gazu.
- diagnostyka to nie tylko odczytanie i skasowanie błędów.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-06-2013 o 06:24
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Szczegółowego testu pedału nie znalazłem. Jest gdzieś: MES/AlfaOBD2? Czy tylko w parametrach napięcie z przetwornika 1 i 2 ?
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Lutraki,
pmka poszla, powodzenia![]()
- test potencjometrów znalazłem tylko w MES, w alfaOBD te testy nie sa aktywne (sprawdzane na wersji AlfaOBD 1.69).Kod:Szczegółowego testu pedału nie znalazłem ....
- testy robiłem na giuliettcie, nie wiem jak tam będzie z Mito.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Cześć Lutraki!
A u mnie 125kkm i nic się nie dzieje.
Uważam, że źródłem Twoich aktualnych problemów jest akumulator.
Po 3 latach i prawie 100kkm miałem problem z elektroniką.
W ASO stwierdzili, że akumulator jest w dobrej kondycji.
po drugim incydencie wymieniłem akumulator i problemy zniknęły.
Amortyzatory zaś miały wadę fabryczna i u mnie były wymieniane w pierwszym roku.
Wadę fabryczna w silnikach 1.6 miały też wymienniki ciepła w układzie chłodzenia.
W tym roku miałem jeździć nowym samochodem, ale dla Mito nie widzę konkurencji, a z moim się nic nie dzieje, więc poczekam jeszcze z wymianą.
ooooo andrzej sie pojawił,,,
jędrek ostatnie zdanie jest dla mnie nie jasne, znaczy że bedziesz wyminiał na nowe w momencie gdy z twoim obecnym/starym zacznie sie coś dziać? czy jak?