Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Nowy nabytek i parę problemów (przeguby, wycieki oleju)

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    AR156 FL 03' 1.9JTDm 140KM
    Postów
    30

    Domyślnie Nowy nabytek i parę problemów (przeguby, wycieki oleju)

    Witam wszystkich forumowiczów. Od kwietnia br. jestem szczęśliwym posiadaczem alfy 156 1.9jtdm 140km z 2003 roku. No może nie w 100% szczęśliwym bo alfe nęka kilka problemów.

    1. Najważniejszy który pojawił się parę dni temu to problem z ruszeniem. A było to tak, przyjechałem do domu wieczorem, rano odpalam, wszystko ok, poczekałem parę sekund, wbiłem wsteczny i ruszam. Auto zaczęło szarpać i zgasło. Myślałem że przez nowe buty miałem złe wyczucie pedałów No to odpaliłem jeszcze raz i powtórka z rozrywki. Do tego poczułem zapach spalenizny. Posprawdzałem płyny. OK. Po krótkiej konsultacji z bratem odpaliłem i ruszyłem na wyższych obrotach. Poszło bez problemu pojeździłem trochę i alfa jeździła jakby nic się nie stało. Wczoraj przy wyjeżdżaniu z podjazdu znowu zaczęło autem lekko szarpać to dodałem obrotów, przeszło, ale w lusterku zobaczyłem chmurę dymu z wydechu. Podczas normalnej jazdy auto nie kopci, ma moc i w ogóle ok. Co może być tego przyczyną? Dzisiaj wdrapałem się pod auto bo kapie olej. Diagnoza - uszczelka miski olejowej puszcza. Ale jest też olej na łączeniu skrzyni z silnikiem. Simmering wału? Czy możliwe jest że olej poprzez nieszczelność dostał się na sprzęgło które się ślizgało i dlatego nie mogłem ruszyć? Dodam, że podczas jazdy sprzęgło się nie ślizga. Tylko skąd ten dym? Pedał sprzęgła również dość ciężko chodzi, w porównaniu do Mareii jtd którą czasem jeżdze.

    2. Drugi problem - drżenie auta przy około 80km/h, ale nie przy przyśpieszaniu, tylko podczas jazdy z mniej więcej stałą prędkością. Poszperałem w internecie, i sprawdzając dziś wycieki oleju dorwałem się do półosiek. Zewnętrzne przeguby siedzą sztywno, tak mi się przynajmniej wydaje. Ale wewnętrzne mają wyczuwalny luz. Prawy zwłaszcza. Ruszając nim góra-dół słychać nawet lekkie stukanie. Czy to będzie powodem drgań? Przy ostrym hamowaniu słychać też takie jakby "hurgotanie". Dziś jadę dodatkowo na trzepaki gdyż wydaje mi się (oby mi się tylko wydawało ) że dochodzą mnie dziwne odgłosy z przodu auta.

    3. Trzeci problem objawia się tym że przyśpieszając, w zakresie obrotów 1500-1700 czasem odczuwalne jest szarpnięcie, jakby spadek mocy który trwa nie dłużej jak sekunde. Za polecenie brata wyjąłem i wyczyściłem map sensor. Bez skutku. Kolejnym krokiem było odpięcie przepływomierza. Auto nie chciało odpalić, ale w końcu się udało. Pojeździłem trochę, szarpnięć nie było ale w tym problem że nie zawsze występowały i dlatego nie jestem pewien czy przepływomierz nadaje się do wymiany.

    4. Nie mogę płynnie zmienić biegu z 1 na 2. Prawie zawsze objawia się to mniejszym bądź większym szarpnięciem. 2 wchodzi płynnie tylko na niskich obrotach, raczej nie więcej niż 1500. Czy to może być coś ze sprzęgłem? Tak jak pisałem w pierwszym punkcie, pedał dość ciężko chodzi, ale samo sprzęgło się nie ślizga przy normalnej jeździe.

    Proszę o pomoc w rozwikłaniu tych bolączek Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ad.3
    EGR bądź sterowanie zmienną geometrią (zawór, łopatki)
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    AR 147 1,9JTD 115KM distinctive 2003
    Postów
    25

    Domyślnie

    Co do punktu 1, 2 i 4 to pewnie padajaca dwumasa.

    Wysyłane z mojego SGS3 za pomocą Tapatalk 2

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    AR156 FL 03' 1.9JTDm 140KM
    Postów
    30

    Domyślnie

    Miły, raczej dwumasa jest ok. Bo poza tymi dwoma przypadkami z ruszaniem jest ok. Auto odpala bez drgań, jak ruszam to nic nie drga, jak jadę normalnie również ok poza tymi drganiami koło 80km/h. Przed zakupem robiliśmy nawet test. Próbowałem ruszyć na jedynce samym sprzęgłem, nic nie drgało, a jadąc z niską prędkością na 6 biegu i dając gaz w podłogę też zero drgań przenoszonych na karoserie więc myśle że dwumasa jest jak najbardziej ok.

    Jaboleq, więc wstrzymać się z wymianą przepływki? Planuję w nie długim czasie wyczyścić egr i wstawić częściową zaślepke (z dziurkami)
    Ostatnio edytowane przez stanleytbg ; 12-08-2013 o 11:40

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanleytbg Zobacz post
    Jaboleq, więc wstrzymać się z wymianą przepływki? Planuję w nie długim czasie wyczyścić egr i wstawić częściową zaślepke (z dziurkami)
    To będzie najlepsze rozwiązanie.

    Co do drgań to ktoś miał też już na forum taki przypadek i winą były półosie.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    AR156 FL 03' 1.9JTDm 140KM
    Postów
    30

    Domyślnie

    byłem na trzepakach, zawieszenie i przeguby niby ok. Diagnoście nie spodobała się jedna felga więc przełożyłem na tył ale jeszcze nie jeździłem.

    Wypowie się ktoś w sprawie wycieków oleju i tym że nie mogłem ruszyć?

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanleytbg Zobacz post
    byłem na trzepakach, zawieszenie i przeguby niby ok. Diagnoście nie spodobała się jedna felga więc przełożyłem na tył ale jeszcze nie jeździłem.

    Wypowie się ktoś w sprawie wycieków oleju i tym że nie mogłem ruszyć?
    Wiesz opisujesz tu tyle rzeczy że trudno powiedzieć tak na oko i z twojego opisu co moze dolegac twojej beli. Pierwsze to musisz mieć kabelek OBD2 (na alledrogo kolo 30 zł współprocujący z multiscanem/Fiatecuscanem) i program FESa/MESa (darmowy). Jak bedziesz to miał napisz do mnie to powiem ci jakie logi zrobić i jak je interpretować. prawie wszystko co będzie dotyczyło spadków mocy/ nierównej pracy znajdziesz bez problemu i naprawisz niewielkim kosztem. To gaśnięcie i problemy z zmianą biegów wyglądają mi na wysprzęglik ale to można tylko zdiagnozować jak się bezpośrednio auto ma i przegląda. Serdecznie pozdrawiam

  8. #8
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat... Stuka "coś" jakby po stronie pasażera, przy utrzymywaniu stałej prędkości, podczas hamowania silnikiem bądź przyśpieszania jest ok. W momencie puszczenia sprzęgła (np zmiana biegu na wyższy) jest pojedyńcze "puk". Czy to bolączka tych jednostek - przegub wewnętrzny?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 21:28
  2. Wycieki oleju (V6)...
    Utworzone przez kelpin w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 15:12
  3. Alfa 156 1.6V TS - nowy nabytek - kilka problemów...
    Utworzone przez LaPointe w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-04-2011, 11:22
  4. Jts 2.0, parę pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez acer11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 20:42
  5. [166] Wycieki oleju
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 14:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory