Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 136

Temat: falowanie obrotów na biegu jałowym

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A czy może za to odpowiadać niesprawna świeca żarowa? Walczę z tym zjawiskiem dość długo. Korekty są nawet dobre (-0.1, -0.2X, -0.2X, +0.8; ostatni skacze czasem nawet do +1.4). W przyszłym tygodniu zdecydowałem się sprawdzić wtryski w serwisie, jednak poczytałem sobie dziś kilka opracowań nt. układów wtryskowych i do głowy przyszła mi taka ewentualność, podobno wada świecy nie zawsze skutkuje błędem w ECU.
    Mógłbym zamienić świece miejscami, ale wydaje mi się, że taka operacja nic nie wniesie. Można zdiagnozować niesprawną świecę żarową? (Mam na myśli sytuację, gdzie świeca grzeje, ale niewystarczająco wydajnie).
    Oczywiście, że powodem może być niesprawna świeca żarowa. Dokładnie chodzi o grzanie wtórne.
    Tu masz link, gdzie pisałem o co w tym wszystkim chodzi - http://www.forum.alfaholicy.org/147/77535-p0683_czy_moze_byc_uszkodzona_swieca.html#post9314 20

    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #32
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Haa jutro sprawdzam świece. Dzięki!
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #33
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Z18XER
    Postów
    5

    Domyślnie Sonda w Z18XER (939a4000)

    witam,
    borykam sie z problemem , lekko wirujacych obrótów na zimnym silniku na biegu jałowym. i do tego lekkie dławienie podczas pierwszego przyspieszania. dodatkowo podczas puszczenia nogi z gazu (hamowanie silnikiem) wyraznie odczuwalne jest lekkie szarapanie. SCAN-Master w zakładce status systemu informuje :
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4vwg.png
Wyświetleń:	203
Rozmiar:	386.0 KB
ID:	107385
    natomiast w parametrach bieżących wygląda to tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sss.jpg
Wyświetleń:	240
Rozmiar:	88.4 KB
ID:	107386
    doradzi ktoś czy brać sie za sondę? z tego co wiem to mam jedną w z18xer.
    przepływka wymieniona na nową i nic nie wnosi, przepustnica wyczyszczona i zaadoptowana, swiece nowe - nic nie wniosly.
    pozdr Marcin

  4. #34
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Z18XER
    Postów
    5

    Domyślnie

    witam,

    troche pogrzebalem, ale bez skutku:
    - świece wymienione nic nie wniosło
    - przepływomierz podmieniony nic nie wnósł

    - cewka zapłonowa nowa i nic

    - przepustnica czyszczona i adaptowana i nic

    Sondy Lambda wygladaja tak (po lewo sonda przed katem, po prawo za katem, na dole po lewo temp silnika, na dole po prawo temp kata)

    co o tym myslicie?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sondy.jpg
Wyświetleń:	185
Rozmiar:	102.3 KB
ID:	108737

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Temperatura silnika "zimnego" 105st? Sprawdź czujnik temperatury (to, że nie ma błędu czujnika nie oznacza, że działa dobrze).
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  6. #36
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał martinovicz Zobacz post
    Sondy Lambda wygladaja tak (po lewo sonda przed katem, po prawo za katem, na dole po lewo temp silnika, na dole po prawo temp kata)

    co o tym myslicie?
    Sonda w banku drugim, więc jak piszesz za katem pokazuje ciągle zakres mieszanki za ubogiej. Wygląda, że jest z nią coś nie tak.Podobny problem miałem w Dodge Stealth, gdzie jedna z sond uszkodziła się w taki sposób, że wskazywała ciągle mieszankę za ubogą. Jednak dalej było to w zakresie poprawnych parametrów, a więc błędu to nie wywoływało.
    Ale spalanie w mieście było na poziomie 27 l/100 km

    (scanmaster, pcmscan itd. nie sa najlepszymi programami diagnostycznymi. Np. w JTD pokazują temperatury silnika po 250 stopni. Po prostu czytają pod pewnymi adresami zakładając, że tam jest dany parametr, a nie zawsze tak jest.)
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #37
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Z18XER
    Postów
    5

    Domyślnie

    Dziś przygladałem sie sondzie w banku 2 podczas ostrzejszej jazdy. W momencie kiedy przyspieszałem wykres rysował sie na poziomie 0,8V constans. czyli na niskich obrotach pokazuje 0,2V a na wysokich obrotach 0,8V. wiec to chyba OK?
    Dzis pojawiła się druga poszlaka, zajrzałem do przepustnicy i zauważyłem, że przepustnica na wyłączonym silniku jest niecałkowicie zamknięta, co więcej jest jest ona dość mocno otwarta. OK 1cm od osi zamknięcia. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130914_182455.jpg
Wyświetleń:	304
Rozmiar:	84.9 KB
ID:	108898
    Ostatnio edytowane przez martinovicz ; 16-09-2013 o 21:05

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak, jeśli napięcie podchodzi do takich wartości przy sondach cyrkonowych, to jest OK.
    Być może jest to sprawa kalibracji/nastawu silniczka krokowego (regulatora wolnych obrotów). Najlepiej będzie jak zapytasz w tej sprawie bubu321 On dobrze się orientuje w PB.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #39
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Z18XER
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Temperatura silnika "zimnego" 105st? Sprawdź czujnik temperatury (to, że nie ma błędu czujnika nie oznacza, że działa dobrze).
    oczywiście pomiary robiłem na rozgrzanym dlatego temp 105,
    Uparłem sie jednak na tą 2 sonde i przygladalem sie jej dzis szczegółowo.
    Na rozgrzanym silniku jak poganiam to dąży do 0,8-0,9V i przy ciągłym przyspieszaniu potrafi wskazywać ciągłą linie 0,9V. Po zdjeciu nogi z gazu - hamowanie silnikiem - pokazuje 0V ; nastepnie po wciśnieciu sprzegła czy tez na biegu jałowym wznosi sie na 0,2 Vpokazuje constans 0,2V. Jednak wtedy jak ruszę delikatnie - bez uzycia gazu- i zaraz sie zatrzymam to sonda natychmiast podskakuje na 0,8V i potrafi sie tak zatrzymac na pułapie 0,8V i pokazuje constans 0,8V podczas kiedy ja stoję na biegu jałowym. aż do momentu, kiedy nie przegazuję samochodu, wtedy ponownie spadnie na 0,2V Czy to normalne?

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dymny
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9JTDm, 16v, 2008, Alfa Romeo 147, 1.9JTDm, 16v, 140+ ;)
    Postów
    55

    Domyślnie [159] 1.9JTDm 16v falowanie obrotow

    Witam,
    Jesli temat juz bylo to prosze o usniecie.
    Autko mam od 3 dni ale dzis rano zauwarzylem ze po wlaczeniu swiatel przecimgielnych lub climatronika autko zaczyna falowac na wolnych obrotach. Trwa to kilka chwil i obroty stabilizuja sie. Osobiscie mysle ze mam do wymiany pasek, rolki , napinacz na alternatorze. Ale moze przyczyny trzeba szukac gdzie indziej zanim pojade do mechanika?
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Falowanie obrotów na biegu jałowym
    Utworzone przez Kamiel w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-10-2014, 13:38
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. falowanie obrotów na jałowym JTD
    Utworzone przez piotr_alex w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 20:02
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 18:10
  5. AR 156 1.6 TS z gazem, 2 tys obrotów na jałowym
    Utworzone przez luceklz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-03-2011, 12:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory