Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Silnik odpala po 20 minutach V6

  1. #11
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Czyli czujnik położenia wału odpada, chyba, że ma czasowe problemy z brakiem łączności...
    No nic, pozostaje podpiąć pod kompa...

  2. #12
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie ma reguły. Może mieć problemy ze wzbudzeniem i raz trybi a raz nie. No ale czekamy na błędy.

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Moim zdaniem czujnik temperatury silnika ten na komputer

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie odpala przez czujnik temperatury? Pierwsze słyszę. Chociaż by szczekną, albo kaszlał.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem z garażu po czyszczeniu czujnika położenia wału. Objaw był podobny. Przy czym jeszcze mi wariowała przepustnica/silnik krokowy. Czasem zapalał a czasem nie. Na zimnym zawsze a na ciepłym rzadko. Wyjąłem czujnik (lekko nie było bo nie robiłem tego na kanale!), przeczyściłem go z osadu i założyłem na nowo. Robiłem kilka prób z ciepłym silnikiem i jak na razie pali ładnie. Nowy mam w pogotowiu ale mam nadzieję, że czyszczenie z dużej ilości brudu, który tam był pomogło.

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie odpala przez czujnik temperatury? Pierwsze słyszę. Chociaż by szczekną, albo kaszlał.
    Miałem to samo, po lekkim rozgrzaniu silnika nie można było uruchomić, trzeba było czekać aż ostygnie( można odpalić awaryjnie odpinając przepływomierz)Takie cuda- przyczyna urwane kabelki od czujnika temperatury. Teraz już przynajmniej usłyszałeś
    Silnik po całkowitym rozgrzaniu zapalał normalnie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Właśnie wróciłem z garażu po czyszczeniu czujnika położenia wału
    czy w tym przypadku nie powinna palić się kontrolka awarii?

    W moim przypadku to była stała usterka, przy odpaleniu zimnego silnika było brak podwyższonych wolnych obrotów(1200rpm) silnik pracował od razu na około 800
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 24-10-2013 o 05:00

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    czy w tym przypadku nie powinna palić się kontrolka awarii?

    W moim przypadku to była stała usterka, przy odpaleniu zimnego silnika było brak podwyższonych wolnych obrotów(1200rpm) silnik pracował od razu na około 800[/QUOTE]

    U mnie nie było nawet błędu w pamięci po podłączeniu pod FES. Dziś będę dalej testował i zobaczymy czy to jest ewidentna przyczyna. Z tym czujnikiem jest mała lipa bo on jest u samego dołu i jak się nam trochę oleju rozleje np podczas wymiany to potem jest on cały brudny i łapie wszystko co wpada na niego. Poza tym jest umiejscowiony zaraz nad wydechem i mimo ekranowanie cieplnego zawsze pierwszy odczuwa zmianę temperatury silnika.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lotek900
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Płaza
    Auto
    Były: Alfa Romeo 156 1.6 T.S, Alfa Romeo 156 1.9 JTD, Alfa Romeo 166 3.0 V6, Alfa Romeo 156Ti
    Postów
    832

    Domyślnie

    Jutro powinien mi przyjść kabelek do diagnostyki więc mam nadzieję że uda się jeszcze jutro zczytać błędy a jeśli nie to będę walczył w sobote

  9. #19
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zonkil Zobacz post
    Czyli czujnik położenia wału odpada, chyba, że ma czasowe problemy z brakiem łączności...
    No nic, pozostaje podpiąć pod kompa...
    nie do końca masz rację.
    Mój walnięty czujnik w 147 dopiero po 30 min wariował.
    czujnik położenia wału sprawdzamy
    Wyciągamy
    Podpinamy omomierz / ok 900 ohm/
    Nastepnie suszarką opalarką podgrzewamy czujnik obserwując oporność .
    Jeżeli wartość rośnie powyżej 1400 ohm lub jest przerwa to mamy zonk/ po ostudzeniu opornośc pojawia sie ponownie./
    Jest to praktycznie chyba jedyny wiarygodny sposób sprawdzenia czujnika.
    Co do błędów ECU.
    Błąd jest tylko jak będzie stała przerwa .
    Ps. Jak jest mocno zabrudzony czujnik to też silnik czasem głupieje
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 24-10-2013 o 17:31
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Co do błędów ECU.
    Błąd jest tylko jak będzie stała przerwa .
    Ps. Jak jest mocno zabrudzony czujnik to też silnik czasem głupieje
    To był własnie mój przypadek bo robiłem jeszcze wczoraj kilka prób i przypadłość zniknęła.

Podobne wątki

  1. Silnik zgasł i nie odpala
    Utworzone przez meason w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-06-2013, 15:36
  2. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  3. Skrzynia AISIN rozłącza napęd po 20 minutach
    Utworzone przez barkonar w dziale 166
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 22-07-2012, 10:48
  4. problemy w pierwszych minutach jazdy
    Utworzone przez altiplano w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-04-2010, 12:05
  5. [164] Silnik nie odpala
    Utworzone przez Luki031188 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-11-2008, 22:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory