Czyli czujnik położenia wału odpada, chyba, że ma czasowe problemy z brakiem łączności...
No nic, pozostaje podpiąć pod kompa...
Czyli czujnik położenia wału odpada, chyba, że ma czasowe problemy z brakiem łączności...
No nic, pozostaje podpiąć pod kompa...
Nie ma reguły. Może mieć problemy ze wzbudzeniem i raz trybi a raz nie. No ale czekamy na błędy.
Moim zdaniem czujnik temperatury silnika ten na komputer
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Nie odpala przez czujnik temperatury? Pierwsze słyszę. Chociaż by szczekną, albo kaszlał.
Właśnie wróciłem z garażu po czyszczeniu czujnika położenia wału. Objaw był podobny. Przy czym jeszcze mi wariowała przepustnica/silnik krokowy. Czasem zapalał a czasem nie. Na zimnym zawsze a na ciepłym rzadko. Wyjąłem czujnik (lekko nie było bo nie robiłem tego na kanale!), przeczyściłem go z osadu i założyłem na nowo. Robiłem kilka prób z ciepłym silnikiem i jak na razie pali ładnie. Nowy mam w pogotowiu ale mam nadzieję, że czyszczenie z dużej ilości brudu, który tam był pomogło.
Miałem to samo, po lekkim rozgrzaniu silnika nie można było uruchomić, trzeba było czekać aż ostygnie( można odpalić awaryjnie odpinając przepływomierz)Takie cuda- przyczyna urwane kabelki od czujnika temperatury. Teraz już przynajmniej usłyszałeś
Silnik po całkowitym rozgrzaniu zapalał normalnie.
- - - Updated - - -
czy w tym przypadku nie powinna palić się kontrolka awarii?
W moim przypadku to była stała usterka, przy odpaleniu zimnego silnika było brak podwyższonych wolnych obrotów(1200rpm) silnik pracował od razu na około 800
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 24-10-2013 o 05:00
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
czy w tym przypadku nie powinna palić się kontrolka awarii?
W moim przypadku to była stała usterka, przy odpaleniu zimnego silnika było brak podwyższonych wolnych obrotów(1200rpm) silnik pracował od razu na około 800[/QUOTE]
U mnie nie było nawet błędu w pamięci po podłączeniu pod FES. Dziś będę dalej testował i zobaczymy czy to jest ewidentna przyczyna. Z tym czujnikiem jest mała lipa bo on jest u samego dołu i jak się nam trochę oleju rozleje np podczas wymiany to potem jest on cały brudny i łapie wszystko co wpada na niego. Poza tym jest umiejscowiony zaraz nad wydechem i mimo ekranowanie cieplnego zawsze pierwszy odczuwa zmianę temperatury silnika.
Jutro powinien mi przyjść kabelek do diagnostyki więc mam nadzieję że uda się jeszcze jutro zczytać błędy a jeśli nie to będę walczył w sobote
nie do końca masz rację.
Mój walnięty czujnik w 147 dopiero po 30 min wariował.
czujnik położenia wału sprawdzamy
Wyciągamy
Podpinamy omomierz / ok 900 ohm/
Nastepnie suszarką opalarką podgrzewamy czujnik obserwując oporność .
Jeżeli wartość rośnie powyżej 1400 ohm lub jest przerwa to mamy zonk/ po ostudzeniu opornośc pojawia sie ponownie./
Jest to praktycznie chyba jedyny wiarygodny sposób sprawdzenia czujnika.
Co do błędów ECU.
Błąd jest tylko jak będzie stała przerwa .
Ps. Jak jest mocno zabrudzony czujnik to też silnik czasem głupieje
Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 24-10-2013 o 17:31
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest