Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 59

Temat: Czy Diesle tez są mocno awaryjne ?

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    To są w większości już auta ponad 10 letnie. W takich autach psuć (zużywać) może się dosłownie wszystko.
    Statystycznie w silnikach jtd psuje się głównie osprzęt. Żadko się słyszy o problemach z panewkami, zatarciami i innym drogimi awariami.

    W kupnie używanych aut to w dużej mierze loteria i wróżenie z fusów. Nigdy nie będziesz miał gwarancji, że drogie w zakupie auto będzie bezproblemowe a tanie to worek pieniędzy będzie potrzebował.

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Cytat Napisał nobodyspecial Zobacz post
    Problem
    Kolejna kwestia korozja. Paaaanie jak te auta rdzewieja to wlasciciele polonezow nawet sie smieja... Jako ze zaraz odezwa sie obroncy z tekstami typu "rdzewieja tylko powypadkowe wozy" umieszcze ponizej pare linkow. Najciekawszy jest ostatni.

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...e_progach.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...nadkoli-3.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...rdza_rdza.html

    Generalnie jesli szukasz koniecznie alfy z JTD to ja celowalbym w 147 podobno maja mniejszy problem z korozja ale z uwagi ze fiat to fiat, przy zakupie trzeba dokladnie przetrzepac auto, sprawdzic podloge zeby po paru miesiacach nie wyskoczyl fred flinstone.

    Reasumujac jesli chodzi o alfe 156 to najmocniejszym jej puntkem jest JTD. Jesli chodzi o awaryjnosc, nie liczac zawieszenia nie mialem kompletnie z samochodem problemow. Natomiast jesli chodzi o korozje, bylo przykro.

    witam
    w 16 letnim boxerze 145 1.6 korozji nie miałem, ani jednego agniska, nigdzie. Masz coś do dodania?

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał nobodyspecial Zobacz post

    Kolejna kwestia korozja. Paaaanie jak te auta rdzewieja to wlasciciele polonezow nawet sie smieja... Jako ze zaraz odezwa sie obroncy z tekstami typu "rdzewieja tylko powypadkowe wozy" umieszcze ponizej pare linkow. Najciekawszy jest ostatni.

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...e_progach.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...nadkoli-3.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...rdza_rdza.html

    Generalnie jesli szukasz koniecznie alfy z JTD to ja celowalbym w 147 podobno maja mniejszy problem z korozja ale z uwagi ze fiat to fiat, przy zakupie trzeba dokladnie przetrzepac auto, sprawdzic podloge zeby po paru miesiacach nie wyskoczyl fred flinstone.

    .
    Korozja?
    Dziś pierwszy raz zabrałem się za konserwację swojej 147 z 2005 roku - auto od 2 lat w Polsce, wcześniej we Francji. Kupiłem po lekkiej kolizji i sam(w sensie nadzoru) remontowałem w dobrym warsztacie.
    Po umyciu podwozie w oryginalnym szarym kolorze z kilkoma ogniskami rudej w miejscach uderzania kamieni i zahaczenia o coś.
    Poza tym stan perfekcyjny. Pod korkami profili zamkniętych nawet "0" kurzu !!!
    Auto dostało kompleksową konserwację i myślę, że 10 lat tam nie muszę zaglądać(jak będę właścicielem).
    To tyle na temat korozji!!!
    DF

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBA
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czeladz
    Auto
    alfunia 159 sportwagon 1.9 jtdm
    Postów
    48

    Domyślnie

    Ja mam swoją 6 lat i na silnik nie narzekam, pali niewiele jak na autko o tych gabarytach,1.9 jtd to silnik najlepszy jaki włoscy konstruktorzy mogli wymyślić,prawdą jest sprzęgło oraz nieszczęsny EGR lecz po jego zaślepieniu też jest git. więc polecam koledze

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Ja latam juz czwartym JTD-kiem i z żadnym nie miałem problemów. No raz w 2.4 padł czujnik doładowania Tak naprawde to bardzo trwałe jednostki,jeśli trafisz na zadbany egzemplarza a takowego napewno nie kupisz za 5-7tyś. Nikt nie odda Ci zadbanego i doinwestowanego auta za free..
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar zeb
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm 170PS by CinSoft, Black AR 147 GTA
    Postów
    453

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBA Zobacz post
    oraz nieszczęsny EGR lecz po jego zaślepieniu też jest git. więc polecam koledze
    Zapomniałem o EGR - wywaliłem programowo i całkowicie zaślepiłem. Raz już musiałem wymienić, drugiego nie będzie.

    Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBA
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czeladz
    Auto
    alfunia 159 sportwagon 1.9 jtdm
    Postów
    48

    Domyślnie

    No i właśnie o to chodzi . jak już ktoś kiedyś na forum wspomniał,konstruktorzy silnika jtd stwierdzili że EGR to porażka. A jeden z kolegów alfaholików rzekł "twoja alfa nie lubi wdychać nieczystego powietrza"nie pamiętam kto to lecz jego słowa utkwiły mi w pamięci.

  8. #18
    vrs2010
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Z pięcioma kaflami to bym raczej celował w poloneza aut plus
    Jesli miał bym kupic to nie z polski tylko sprowadził bym sobie. Ale mówiłem ogolnie ,ze są i po 3-4k i są po 5-7 bo np passata (osobiscie nie jestem fanatykiem VW) 2000r nie kupie za 5tys.


    Cytat Napisał jarzabek Zobacz post
    To są w większości już auta ponad 10 letnie. W takich autach psuć (zużywać) może się dosłownie wszystko.
    Statystycznie w silnikach jtd psuje się głównie osprzęt. Żadko się słyszy o problemach z panewkami, zatarciami i innym drogimi awariami.

    W kupnie używanych aut to w dużej mierze loteria i wróżenie z fusów. Nigdy nie będziesz miał gwarancji, że drogie w zakupie auto będzie bezproblemowe a tanie to worek pieniędzy będzie potrzebował.

    Wszystko rozumiem wiadomo jak to jest. Nie są to nowe samochody to oczywiste.

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    Ja latam juz czwartym JTD-kiem i z żadnym nie miałem problemów. No raz w 2.4 padł czujnik doładowania Tak naprawde to bardzo trwałe jednostki,jeśli trafisz na zadbany egzemplarza a takowego napewno nie kupisz za 5-7tyś. Nikt nie odda Ci zadbanego i doinwestowanego auta za free..

    W polsce to oczywiscie ,że nie trafie zadbanego w takie pieniądze ,ale z Niemcem to troche inna bajka. Niemcy częsciej i szybciej zmieniają samochody i bardziej dbają moze dlatego ,że ich na to stac dlatego łatwiej tam znalezc cos zadbanego tak sobie mysle.


    Cytat Napisał nasa Zobacz post
    jtd to bardzo udane silniki, jeśli dbasz to będą długo bezawaryjnie służyć. 1.9 potrafi naprawdę mało spalić. Na pewno przy zakupie warto zbadać koło dwumasowe, wymiana sprzęgła + koła dwumasowego w jtd, same części ok. 2k + robocizna.

    W logu forum jest AR SZ http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_SZ

    Piękne auto przyznam szczerze ,że nie wiedziałem o istnieniu takiego cacka.
    znalazłem w Hamburgu cos takiego http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT Jak wygram w lotka to jade i zabieram

    A powie mi ktoś jak to jest z tym aluminiowym zawieszeniem ? Problemowe jest ?


    i tak pytanie z innej beczki Alfa Romeo 164 2.5 TDI czy ten model z tym silnikiem to dobrew rozwiązanie ? Bo wystawiłem sobie na tablice moje mondeo i motorower syna i dostałem wiadomość od jakiegos gostka czy interesje mnie zamiana na taki własnie samochod ( mondeo + motorower ) tylko jeszcze mi zdjęc nie podeslal ,ale pisał ,ze nie wymaga wkladu finansowego.
    Ostatnio edytowane przez vrs2010 ; 26-10-2013 o 23:00

  9. #19
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    156 1.9 JTD 16V
    Postów
    158

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    witam
    w 16 letnim boxerze 145 1.6 korozji nie miałem, ani jednego agniska, nigdzie. Masz coś do dodania?
    Musze napisać dużymi literami bo chyba czytanie ze zrozumieniem nie jest najmocniejszą cechąniektórych... O CZYM PISAŁEM O 146 czy 156?
    No właśnie, podobnie tyczy się kolegi Annik, 147 to nie 156 oile dobrze się orientuję?

    Po co w ogóle do mnie jakieś żale wylewacie? Podałem tematy wpisujcie się tam i przekonujcie tamtych użytkowników że wasze alfy nie gniją...

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    tak samo miałem alfę z tym silnikiem , i właśnie przy sprzedaży najbardziej żałowałem tego silnika , rewelacyjny , nieraz go katowałem max speed na autostradach i nic , genialny silnik , tylko lałem dobrej jakości olej millers i filtry mann ;

    obecnie testuję nastepną generację fiatowskich diesli 2.0 multijet , dla mnie nie ma lepszego diesla niż jtd\multijet
    Sedici faktem jest że 2.0 Multijet to najlepsze diesle obecnie na rynku i to kompletnie nie podlega dyskusji. Generalnie Fiat od zawsze robił świetne silniki diesla, no może po 2005 roku mieli wpadkę z klapami wirowymi, ale temat jest do ogarnięcia łatwo i stosunkowo tanio.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Cytat Napisał nobodyspecial Zobacz post
    Musze napisać dużymi literami bo chyba czytanie ze zrozumieniem nie jest najmocniejszą cechąniektórych... O CZYM PISAŁEM O 146 czy 156?
    No właśnie, podobnie tyczy się kolegi Annik, 147 to nie 156 oile dobrze się orientuję?

    Po co w ogóle do mnie jakieś żale wylewacie? Podałem tematy wpisujcie się tam i przekonujcie tamtych użytkowników że wasze alfy nie gniją...

    .
    Bo nie gnija. I nie musisz duzymi literami: 145 to auto starsze od 156, a juz w nim cynkowano blachy itd. Nie ma wiec zadnego powodu do "gnicia" 156, chyba, ze bylo bite i szpachlowane w stodole.
    Jak pewnie Twoje.

Podobne wątki

  1. Diesle i wiara w małe przebiegi
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 143
    Ostatni post / autor: 19-08-2012, 13:48
  2. Jak palą wasze diesle w mrozy?
    Utworzone przez pabloss w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 181
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 08:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory