Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Wymiana zawieszenie - jakie narzędzia

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Ściągacz 250zł, klucz dynamometryczny prawie 100zł (ten już napewno muszę kupić - możecie jakiś polecić?), imbusy też będę musiał zakupić chyba - robią się nie małe pieniadze...
    Dżeju wielkie dzięki

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał beriba Zobacz post
    Przede wszystkim jest pytanie czy masz gdzie opuścić sanki
    Pytanie pierwsze - po co?
    Gumy stab robisz spokojnie bez opuszczania sanek, wystarczy poluzować kilka śrub. Nawet jeżeli obejmy są jeszcze fabrycznie zespolone.
    Cytat Napisał beriba Zobacz post
    Wolałem zapytać bo zdarzają się agenci którzy tylko dokręcali koła w Golfie i myślą że wymiana zawiechy w belli jest równie prosta i że zrobią to na parkingu przed blokiem
    Jest bardzo prosta, zrobie to na parkingu pod blokiem - z wyjątkiem może gum staba, bo nie chciałbym się kłaść pod auto na brudnej ulicy, ale w garażu z płaską podłogą jak najbardziej do zrobienia.

    Cytat Napisał beriba Zobacz post
    W każdym razie ja wiem zbyt mało na temat całości wymiany więc nie będę mieszał.
    No właśnie nie mieszaj - bo wzystko to co jest tu opisane, osoba wiedząca w którą strone kręcić śrubki zrobi bez problemu.
    Cytat Napisał Dżeju Zobacz post
    Dodatkowo: szlifierka kątowa, brzeszczot. Czasem ciężko odkręcić nakrętkę od drążka stabilizatora i wówczas trzeba ciąć.
    to albo szlifierka albo brzeszczot, osobiście wybieram drugą opcje - brzeszczotem wszędzie dojdziesz.
    Cytat Napisał Dżeju Zobacz post
    Jak piszą koledzy, można użyć młotków, ale osobiście nie polecam. Dobry ściągacz, to koszt ok. 200 - 250 zł, co przy kosztach zawieszenia nie jest wielkością oszałamiającą.
    Po cholere płacić ponad 200zł za kawałek metalu ?
    Podstawowy ściągacz kupisz za 15zł - ale potrzebujesz do niego młotka,
    Ja kupiłem ściągacz na śrubę, pasuje do wszystkich sworzni w alkach, zapłaciłem całe 27zł ( teraz kosztuje coś koło 32) W każdej castoramie na stoisku z prostownikami, podnosnikami itd. bardzo ale to bardzo wytrzymały,
    przeżył już ponad 12 wymian zawieszenia w alfach i nie tylko, porządny gwint i śruba drobnozwojowa zapewnia pewność pracy.

    Ogólnie. Potrzebujesz zdecydowanie po 2 płaskie 17, 19, płaską 15, 13, tak samo po jednej nasadce do kompletu, długa przedłużka do klucza, rura do przedłuzenia, długi majzel,
    Zamiast inwestować tyle pieniędzy w niepotrzebne rzeczy - zagadaj z jakimś mechanikiem, że za jakieś piwko wypożyczyłbyś klucz dynamo. nie ma sensu za niego płacić. Bo więcej jak za wymiane, zapłacisz za narzędzia - więc gdzie tu oszczędność ?

    Ogólnie sprawa bardzo ale to bardzo prosta. Do ogarnięcia spokojnie w jeden dzień. Dużo ułatwia klucz udarowy. Kiedy nie mam dostępu do pneumatyka, w bagażniku śmiga takie cudo, które podłączasz pod 12v w zapalniczce - w zawieszeniu jeszcze nie trafiłem śruby której nie ruszyło ( z wyjątkiem tej łączącej widełki amortyzatora z amortyzatorem, ale tam bez palnika nie ma sensu podchodzić
    http://www.jula.pl/klucz-udarowy-1-2-12v-009020

    Jak masz pytania wal śmiało. Operacja przy takiej skali jest dużo prostsza, bo rozbierając cały zawias unikasz problemów z wyciąganiem pojedyńczych elementów utrzymywanych przez reszte.

    - - - Updated - - -

    Jeżeli planujesz poduszki amorów to potrzebujesz jeszcze przelotowe klucze fajkowe 17 i chyba 22 na tył, do kupienia w każdym ogólnobudowlanym na sztuki ( coś koło 7-9zł za sztuke) no i ściągacze do sprężyn - te też mozna pożyczyć, ale na allegro dorwiesz juz za około 40zł.
    147 powodów do zadowolenia

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    A ja Ci tylko mattom powiem że nawet żarówki bym Ci nie dał wymienić w moim aucie. Nie twierdzę że nie potrafisz, twierdzę że nie podoba mi się metodologia Twojej pracy. Zdecydowanie wolałbym kupić lub wypożyczyć cały komplet i zrobić to porządnie ale to tylko moja opinia

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Metodologia kup wszystko co Ci się nie przyda jest dobra ? OKEJ
    w takim wypadku najlepiej kup sobie od razu warsztat cały - bo przecież coś się zawsze przyda z niego.
    Skoro można to wszystko zrobić za odsetek pieniędzy, który karzecie wydać koledze, to szczerze was nie potrafie zrozumieć.
    Wszystkie niezbędne narzędzia można wypożyczyć - ale skoro lepiej jest coś kupić na jedną robotę - to tylko pogratulować zasobności portfela.
    Bawię się troszkę w takie remonty zawieszenia po znajomych i dopiero po którejś wymianie zdecydowałem się na kupno ściągaczy itd - ale nigdy nie pomyślałem nawet, żeby wydawać tyle kasy w błoto.

    A co do żarówki - nie będę się polecał, bo nie lubię teoretyków, którzy piszą jak się robić powinno, a nie jak się faktycznie robi.
    A tak parafrazując cały temat - vademecum każdego alfisti
    http://forum.alfa156.net/forum/forum...TID=45177&PN=1

    Po prostu - nie wymieniłeś zawiasu w alfie - nie mieszaj, bo doradzając tylko pogłębiacie kolegi koszty.
    147 powodów do zadowolenia

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    ...bo doradzając tylko pogłębiacie kolegi koszty.
    Nie będę polemizował. Niektórzy używają młotka, a inni ściągacza. Moja Alfa młotka jeszcze na zawieszeniu nie poczuła, a zawieszenie kilka razy wymieniane. No, ale każdy ma swoje metody
    Na upartego, to całe zawieszenie wymienisz, mając tylko brzeszczot, kawałek młota i dobrą żabkę To tak humorystycznie na zakończenie. EOT
    Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dżeju Zobacz post
    Nie będę polemizował. Niektórzy używają młotka, a inni ściągacza. Moja Alfa młotka jeszcze na zawieszeniu nie poczuła, a zawieszenie kilka razy wymieniane. No, ale każdy ma swoje metody
    Na upartego, to całe zawieszenie wymienisz, mając tylko brzeszczot, kawałek młota i dobrą żabkę To tak humorystycznie na zakończenie. EOT
    Dżeju - akurat młotka nie polecam, ale ściągacz za 250zl ... no sory, ten za 30 wystarczy na kilkanaście jak nie kilkadziesiąt wymian ...
    i to sprawdzone narzędzie przez wiele osób na tym forum
    147 powodów do zadowolenia

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    No jak nie polecasz młotka, to OK A że ja lubię mieć b.dobrej jakości narzędzia, to też takie z przyzwyczajenia polecam
    Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Cóż, też bym wolał mieć wysokiej jakości narzędzia, niestety jakby mnie było na nie stać, to nie miałbym problemu z oddaniem auta do mechanika Trzeba przyoszczędzić niestety. Czyli powiedzmy że ściągacz do kupienia bez problemu, z dynamo może być różnie niestety... W sumie ten klucz udarowy to sprawa do przemyślenia.

    Sama wymiana problemem nie będzie, bo pomagać będzie mi Ojciec, który z mechaniką jest za pan brat (w przeciwieństwie do mnie, ale mam się od kogo uczyć ). Muszę tylko zorganizować narzędzia potrzebne do całej operacji.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Akurat w jednym się zgodzę z kolegą mattom - zagadaj do jakiegoś mechanika to może Ci wypożyczy narzędzia. Ewentualnie zapytaj na forum regionalnym

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Mattom, które śruby nalezy poluzować by wymienić gumy przedniego stabilizatora?

Podobne wątki

  1. [156] wymiana klocków z tyłu- jakie narzędzia
    Utworzone przez boorek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 15:46
  2. Jakie zawieszenie polecacie
    Utworzone przez szakal0606 w dziale 147
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post / autor: 03-06-2011, 08:29
  3. jakie zawieszenie??
    Utworzone przez maciekk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 17:53
  4. [156] Zawieszenie-Jakie koszty???
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-09-2008, 06:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory