Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 68

Temat: [156] dziwne zachowania układu chłodzenia w TS

  1. #21
    l0bak
    Gość

    Domyślnie

    Hm...Przepraszam ze zapytam na tym forum ale u mnie wskaznik temepratury na trasie wynosi okolo 55 stopni i martwi mnie to bo silink mi bo spuszczeniu gazu lekko przerywa. Zastanawiam sie czy problem moze tkwic w termostacie. Ogolnie zdziwilem sie jak przeczytalem ze temperatura ma wynosic okolo 70 kilku stopni.

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No jak ledwo wskazówka drgnęła ponad te 50C to pewnie masz termostat do wymiany, żeby się upewnić sprawdź w jaki sposób rozgrzewa się silnik - kontrola ręka rur chłodnicy po uruchomieniu - jak są od razu ciepłe to termostat jest otwart i masz go na 100% do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #23
    starnaw
    Gość

    Domyślnie

    no hej ja jak stoje to też mi sie zagrzewa i włacza sie wiatrak na pierwszym biegu.... schłodzi temp spadnie do 75-79' i spowrotem.... a termostat jak mi sie otworzy to mi spada do 70' .... juz wszystkiego probowałem i nic niemporadzilem termostat oryginalny z serwisu Alfy.... mi sie wydaje ze poprostu tak musi być wkurza ta wskazówka ale kij tam idzie sie przyzwyczic
    Cytat Napisał starnaw
    powiem ze coś jesy z tą temp porąbane.... bo wycieku nie mam wszystko nowe i nie stoi murem pare stopni przed 90' ani na --90' tylko skacze od 75' do 90. tylko jak jade na biegu dłuższy czas to stoi sztywno natomiast jak wrzuce na luz i jade np z górki to mi spada do 75-80' a jak wrzuce na bieg i przejade troche to znowu trzyma 90' ale na postoju zagrzeje sie otwarcia termostatu temp po otwarciu spadnie.... i czekam czekam i zagrzewa sie az sie wiatrak włączy ..... masakra...... jak komuś stoi murem temp 89-90' podczas jazdy i postoju jak w innych samochodach to niech powie jak to uczynił))) to wielkiego browara stawiam)) i jak ktoś to rozwiąże heh wymiana chlodnicy termostatu uszczelki itp nic nie dala) A MOŻE MAMY POMPE WODNĄ SKOPANĄ? nie mam pojęcia.....pzdr
    Proszę korzystać z opcji edytuj a nie pisać posta pod postem

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    no u mnie identyko objawy. tezj jak sie zatrzymam na dłużej to sie tem podnosi sporo ponad 90 i sie wentyltor włącza a w trasie wahania pomiedzy 75 a 90. może fktycznie pompa nie daje rady?
    chociaz u mnie na starym termostscie oryginalnym alfy wahań nie zauważyłem w trasie bylo cały czas 70 a w miescie koło 90

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Pompę wody w TSie to się powinno wymieniać co drugą wymianę rozrządu - wymienialiście?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #26
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli w TS -ie zdarzają się analogiczne awarie pompy wody jak w V-ce ( pękający plastikowy wirnik ) to objawy są inne . W czasie jazdy na biegu ponad 100 i to zdrowo, podczas toczenia temperatura opada powoli do 80, na postoju 90-95 stopni.

    Ale pisze to na przykładzie swojego silnika - prawidłowo zdiagnozowana usterka między innymi przez kolegę Maciek-156

  7. #27
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Ja mam nową pompę TRW i dalej to samo

  8. #28
    selius
    Gość

    Domyślnie

    U mnie tem trzyma caly czas 88 C a w korku 90 max 91 wlacza sie wiatrak i schodzi do 90 zmienilem termostat na Verneta i odpowietrzylem jak pisalem wyzej. Wydaje mi sie ze cos macie nie tak... Gdyby byla walnieta pompa wody to wlasnie za duza byscie mieli tem bo by nie bylo obiegu tylko plyn stal by w miejscu i przez to by sie grzal.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    no właśnie trzeba ustalić co nie tak. na forum alfaclub ktos pisał, że to wina czujnika 3pinowego, który z termoststem vernet pokazuje błędne wskazania, albo że to wina braku styku z masą tego czujnika 3 ponowego który mase łapie z samego termostatu.
    jeszcze co do tego korka w chłodnicy, mam od wczoraj odkrecony tak by nie ciekło ale żeby był troche poluzwoany. czy moge auto tak zostawiac na noc? nie zapowietrzy sie z powrotem? czy po każdej jeździe musze dokrecać a przed jazdą odkrecac by w końcu wyeliminowac przyczynę tkwiącą w braku odpwietrzenia?

    Cytat Napisał kapalek
    oto co na temat temperatury stanowi oryginalny manual do 156:
    " Normalnie, jeśli silnik pracuje prawidłowo, wskazowka powinna wskazywać srodkowe wartości skali. jeżeli zbliża się do czerwonego pola, oznacza to, że silnik jest zbyt obciążony i nalezy zmniejszyc obroty.

    Zaświecenie lampkii sygnalizacyjnej oznacza nadmierną temperaturę płynu chłodzącego. W tym przypdku nalezy wyłączyc silnik i zwrócić sie do ASo AR.

    UWAGA temperatura płynu chłodzącego może zblizyc się do maksymalnej wartości w przypadku jazdy z małą prędkością, szczególnie gdy temperatura zewnetrzna jest wysoka.
    W tym przypadku należy zatrzymać samochód i wyłączyć silnik na pare minut. Nastepnie uruchomic silnik i kontynuowac jazdę z wiekszą prędkością.

    czyli wahania sa właściwe dopuszczalne przez producenta, nawet zatrzymywanie samochodu w celu schłodzenia (normalnie jak w PF 126p
    Proszę korzytsać z opcji EDYTUJ i nie pisać posta pod postem

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał kapalek
    ..
    jeszcze co do tego korka w chłodnicy, mam od wczoraj odkrecony tak by nie ciekło ale żeby był troche poluzwoany. czy moge auto tak zostawiac na noc? nie zapowietrzy sie z powrotem? czy po każdej jeździe musze dokrecać a przed jazdą odkrecac by w końcu wyeliminowac przyczynę tkwiącą w braku odpwietrzenia?
    Nie rób tak bo układ ciśnieniowy nie pracuje w sposób prawidłowy, a stygnąc znowu się zapowietrza. Ten korek odkręca się tylko i wyłącznie podczas nalewania płynu, jak zacznie nim wyciekać płyn to się go zakręca i to koniec. Jazda z odkręconym świadczy tylko o tym że ludzie którzy to proponują nie mają pojęcia o tym jak działa cisnieniowy układ chłodzenia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. POMOCY ;/ DZIWNE ZACHOWANIA i MARCHEWKA
    Utworzone przez magik1802 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 14:43
  2. dziwne zachowania samego pedala sprzegla
    Utworzone przez mrovka w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 10:07
  3. [155] Dziwne zachowania instalacji elektrycznej.
    Utworzone przez Mari_o w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 12:35
  4. dziwne zachowania 2.4 JTD??
    Utworzone przez lukas_ps86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 15:53
  5. Dziwne zachowanie układu chłodzenia 1,9 jtd 115KM
    Utworzone przez muchasportwagon w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-04-2012, 22:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory