Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 68

Temat: [156] dziwne zachowania układu chłodzenia w TS

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie [156] dziwne zachowania układu chłodzenia w TS

    przede wszystkim zaznaczam iż przeszukałem wiele wątków na forum o temperaturze w tsie i jednoznaczje odpowiedzi nie znalazłem.
    do rzeczy:
    Silnik sie nie dogrzewał więc wymieniłem termostat na vernet z temp otwarcia 88c. od momentu wymiany (odpwietrzeniu też) po odpaleniu (na postoju) temperatura podchodzi do ponad 90c i załącza sie wentyaltor na chwile, potem sie wyłącza i temp spada do ok 70c. Tu zauwazyłem dziwną rzecz, że tuż przed załaczeniem się wentylatora wąż górny chłodnicy jest ciepły i wyraźnie twardszy niz zaraz po uruchomieniu, chłodnica jednak zimna. robi sie ciepła dopiero po wyłączeniu sie wentyaltora. wyraźnie widac że duży obieg włącza się jakby z opóźnieniem w stosunku do went.
    jak jade w trasie to temp podchodzi do prawie 90 i spad do ok 75 i tak w kólko, nie trzyma stałej temp.
    macie jakies diagnozy w temacie?

  2. #2
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Odpowietrz dobrze uklad chlodzenia. Odkrec korek na chlodnicy przy wlaczonym silniku i zlej ok pol szklanki plynu. Jak nie pomoze to pojezdzij ze dwa dni z odkreconym minimalnie korkiem na chlodnicy tylko pilnuj stan pluny w zbiorniczku.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    odpowietrzałem już w taki sposób, zlałem tyle płynu że jest minimum w zbiorniku wyrówanwczym,odkeręcałem też koreczek na chłodnicy i spuszczałem minimalnie płyn na ciepłym silniku, z okdręconym korkiem jednak nie jeździłem.
    obawaim się czy chłodnicę mam drożną...skoro wąż sie robi twardszy i wentylator startuje zanim chłodnica zrobi sie ciepła.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Albo jest to klasyczny przypadek różnicy w charakterystyce pracy zamiennika i oryginału. Oryginalny termostat TSa:
    Silniki: 1,6TS 1,8TS 2,0TS
    Początek otwarcia 81-85C
    Otwarcie maksymalne 101-105C
    Skok zaworu >9,5 mm
    A wentylator załącza się przy temperaturze 93C
    U ciebie może to być tak, że termostat otwiera się przy wyższej temperaturze niż zadeklarowana 88C (albo ma pewną bezwładność) i stąd to włączenie wentylatora (czujnik temperatury sygnalizuje do ECU te 93C) pomimo tego że chłodnica jest zimna...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    termostst się otwiera tak na oko własnie jak jest 81-88c (na oryginalnym była temp otwarcia 88c wyryta) czuje ze sie otwiera bo wąż sie robi ciepły, ale chłodnica jakby nie wpuszczała ciepłego płynu i wąż się wtedy robi twardy

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Moż chłodnica jest niedrożna
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    tak właśnie myśle, niestety nie sprawdzałem tego tak dokładnie jak miałem oryginlany termostst zamontowany a takie zachowanie układu może być rezultatem kiepskiego płynu chłodniczego (starego, zbyt gęstego)

  8. #8
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Pisales wczesniej ze przed wymiana termostatu bylo wszystko ok, czyli ja bym szukal problemu w czyms innym. Ja jak u siebie wymienilem termostat mialem tak samo, tem doszla mi nawet do ok 100 C i tak trzymala sie ok 3 minut, po dluzszym odpowietrzeniu wszystko sie uregulowalo. Dodam jeszcze ze przy tych 100 C jak odkrecilem korek na chlodnicy lecial zimny plyn i chlodnica byla zimna chociaz weze byly gorace no i duzo tem. Moim zdaniem masz zapowietrzony uklad. Zrob tak podjedz przodem na jakis najazd zeby przod byl duzo wyzej niz tyl samochodu, odkrec ten korek na chlodnicy niech wyleci troche plynu, przytrzymaj silnik na ok 2 tys obrotach zeby pompa wody przepompowala caly obieg i znowu odkrec korek zeby wylecialo troche plynu i tak kilka razy. Jesli nie pomoze to pojezdzij ze 2 dni z minimalnie odkreconym korkiem na chlodnicy jak pisalem wyzej, tylko sprawdzaj stan plynu w zbiorniczku. A co do chlodnicy jesli byla by nie drozna to w trasie nie spadala by Ci tak nisko tem bo domyslam sie ze po to wymieniles termostat ze nie trzymal Ci tem w trasie

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    hmm dzięki za bardzo wyczerpująca odpowiedz (szkoda że na tym forum nie ma punktów za "pomógł"). może rzeczywiście słabo odpowietrzyłem. rozumiem, że jak odkręce korek w chłodnicy to musze poczekac az płyn przestanie leciec tak? potem zakręcić i jeździć na lekko odkręconym koreczku?
    zaznaczam jeszcze, że ja z tą wahającą temp juz zrobiłem chyba z 500km układ sie już chyba powinien odpowitrzyc sam co?

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Ja mam ten sam problem co ty a zrobiłem już na tym termostacie ok. 15tyś km

Podobne wątki

  1. POMOCY ;/ DZIWNE ZACHOWANIA i MARCHEWKA
    Utworzone przez magik1802 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 14:43
  2. dziwne zachowania samego pedala sprzegla
    Utworzone przez mrovka w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 10:07
  3. [155] Dziwne zachowania instalacji elektrycznej.
    Utworzone przez Mari_o w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 12:35
  4. dziwne zachowania 2.4 JTD??
    Utworzone przez lukas_ps86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 15:53
  5. Dziwne zachowanie układu chłodzenia 1,9 jtd 115KM
    Utworzone przez muchasportwagon w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-04-2012, 22:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory