Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: dziwne zachowania 2.4 JTD??

  1. #1
    lukas_ps86
    Gość

    Question dziwne zachowania 2.4 JTD??

    Witam, od jakichś dwóch tygodni moja alfa dziwnie się zachowuje.
    -po pierwsze od czasu do czasu, głównie podczas ruszania i przyspieszania na niższych biegach dymi na jasno niebiesko, dodam że niezawsze. znajomy mówi mi że może dostawać jakieś lewe powietrze bo oleju niebierze albo w tak małym stopniu że nieda się tego dostrzec na bagnecie
    -po drugie występował nagły spadek mocy od ok 2800 obr.(wyczytałem w innych tematach że to objaw walniętego przepływomierza) a po przekroczeniu 3000-3100 na nirzszych biegach na 2-3 sek. niedaje paliwa i świeci marchewa wbijam wyrzszy bieg i marchewa gaśnie i jedzie dalej aż do ok 3100.
    odpiąłem przepływke i już chyba nie odcina paliwa, ruch na drogach niema jak sprawdzić, ale za to dymi teraz cały czas na czarno i powstrzymywało mnie to troche przed kręceniem na wysokie obroty., czy taki objaw jest normalny pzy odpięciu przepływki w dislu??

    Czy nałożenie się walniętej przepływki i nieszczelnego dolotu może dawać takie objawy??

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Padnięty przepływomierz objawia się totalnym zamuleniem , i wtedy ciężko przekroczyć 3000rpm. Jeżeli odczuwasz że auto lepiej jeździ z odpiętym przepływomierzem to znaczy że padł.
    Przede wszystkim zaślep EGR na próbę , posprawdzaj te przewody od doładowania i opaski ściskowe , wyczyść czujnik ciśnienia doładowania .
    Podłącz się pod komputer i zobacz co za błędy ecu zapamiętał . Możliwe przeładowanie.

    A da się go dociągnąć do 4000rpm , czy już nie daje w ogóle paliwa powyżej tych 3000rpm?

    Jak mocno kopci to egr , nieszczelne przewody dolotowe , mogą być wtryskiwacze

    jaki rocznik auta?
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 27-03-2009 o 17:13
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    lukas_ps86
    Gość

    Domyślnie

    98'. z odpiętym przepływomierzem faktycznie ciężko przekroczyć 3000, wtryski raczej nie, no chyba że tak nagle je szlak trafił bo wcześniej dymku nawet niepuścił. co do egr to czym go zaślepić??jakaś specjalną wkładką czy można jakąś wkładką dorobioną z trwałego tworzywa?? a czujnik ciśnienia doładowania gdzie się znajduje??

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Chyba wtryski ci leją
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    z odpiętym przepływomierzem powinien normalnie na obroty wchodzić ,
    egr zaślep na próbę blaszką (z 1mm), czujnik ciśnienia doładowania jest na kolektorze ssącym - czarna kostka przykręcona jedną śrubą torx, i koniecznie sprawdź szczelność dolotu - najważniejsze od turbiny do IC , z IC do kolektora (ale sprawdź cały układ)
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #6
    lukas_ps86
    Gość

    Domyślnie

    podpiąłem prezepływke zpowrotem i już nie dymi na czarno, pozostał przy poprzednich objawach. Dziś pogoda niebardzo na dłubanie pod chmurką, bo niestety niemam garażu:/
    Dzięki serdeczne chłopaki, jak tylko sie rozpogodzi zabieram sie za to.
    pozdro.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Ja bym staw3iał na wtryski.Miałem berdzo podobny problem i okazało się że wszystkie tryski nadawały się do regeneracji.Podjedź do jakiegoś pompiarza to ci sprawdzi

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kierzkovsky
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 sportwagon Q4 1.9JTDm 150KM
    Postów
    86

    Domyślnie

    U mnie wtryski padly nagle... Zaczal dymic pozniej gasnac przy przyspieszaniu... I to wszystko w okolo w 1 mies.

Podobne wątki

  1. POMOCY ;/ DZIWNE ZACHOWANIA i MARCHEWKA
    Utworzone przez magik1802 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 14:43
  2. dziwne zachowania samego pedala sprzegla
    Utworzone przez mrovka w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 10:07
  3. [155] Dziwne zachowania instalacji elektrycznej.
    Utworzone przez Mari_o w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 12:35
  4. dziwne zachowania z moca 156 1.9jtd 105KM
    Utworzone przez kierzkovsky w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-06-2012, 20:12
  5. [156] dziwne zachowania układu chłodzenia w TS
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post / autor: 09-03-2009, 15:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory