czyli kupuje jaki kolwiek blow off i montuje go....w jakim miejscu i czy wtedy musze usunąć zawór upustowy??czy musze robić remap czy montuje i ma być??
Witam podepne sie pod temat szarpania. Zlozylem dzis sprzeglo i caly samochod. Po odpalaniu i przejechaniu marchewa przy glebokim wcinieciu gazu i szarpanie. Marchewa czasem gasnie przy odpuszczeniu gazu. A czasem jak sie zapli, to dopiero po skaowaniu bledow.
Bledy wywala 2 - linia przyspieszenia pedalu gazu i zawor overboost. Zawor testowany cyka ( dolot z zaworem wisial na rurkach od overboosta, moze cos sie poluzowalo - jutro sprawdze ) .Sztanga od turba chodzi. Jakies pomysly? czy potencjometr gazu moze wywalac blad z overboostem? wczesniej tego bledu nie mialem.
ps. Czy dobrym pomyslem jest zlutowanie polaczen potencjometru gazu?
przepraszam za slowotok, ale na goraco przylecialem z garazu![]()
Ostatnio edytowane przez kis79 ; 29-11-2013 o 20:01
Może. Dziwne zachowania przepustnicy mogą powodować skoki ciśnienia w dolocie. Przede wszystkim sprawdź szczelność i połączenie pierburga. Prawdopodobnie w tym tkwi problem.
Nie tak do końca. Zawór upustowy nie jest dla bajeru. To zabezpieczenie dolotu przed przeciążeniami i przed niepotrzebnym wyhamowaniem turbiny. Ważne tu jest ciśnienie otwarcia. WIększość blow off`ów nie wiadomo na ile są ustawione i jak się zachowują. Zwłaszcza niskobudżetowe. Dlatego ja bym odpuścił. Oczywiście są tacy którzy uważają że to nie potrzebne albo można założyć cokolwiek. Ich sprawa. Pewnym i w pełni zamiennym zaworem upustowym jest regulowany blow off. Ustawiasz na nim ciśnienie dolotu.
Różnica w fabrycznym zaworze upustowym a szpanerskim blow off to ten drugi ma po prostu gwizdek/sykacz.
czyli trzeba kupić blow offa z regulacja ciśnienia,ustawiam go pod fabryczne parametry żeby wszystko chodziło jak trzeba
Tak.
problem gazu rozwiazany - polutowalem kostke. Ale w czasie jazdy pzy depnieciu pojawia sie macrhewa , po odpuszczeniu gazu znika. Wywala blad overboost valve. zawor cyka, weze sa podpiete. W Fesie pokazuje obciazenie 90 % w boost control selenoid przy przyspieszaniu. Jestem juz glupi normalnie.
A dobrze jest podłączony? Dolot szczelny?
nie rozlaczalem go przy wyjmowanu skrzyni, tylko odpialem wtyczke, dolot poskladany, ale dla pewnosci dzis jeszcze raz rozbiore i zloze. Wyczytalem na angielskim forum gtv ,ze ktos mial taki problem ,wymiana zaworu nie pomagala, dopiero jak wymienil swiece, kable i kopulke, to problem zniknal.
Nawet na postoju jak wciskam mocno gaz ,to zapala marchewe i gasi przy spaku obrotow. Dziwne