Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 63

Temat: Kiedy spryskiwacze xenonów ?

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar Arturek
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm , kiedyś była AR 156 2.0TS a jeszcze wcześniej TIPO 2.0ie 16V
    Postów
    591

    Domyślnie

    A no to już wiem. Jest tam jakaś różnica na korzyść Xenonów. Xenon to taki jakby odpowiednik świetlówki energooszczędnej w gospodarstwie domowym. To teraz czas na odpowiednik w motoryzacji Diod LED. Np diody LED LENSER mam taką latareczkę jedna diodka a daje, że 15 X SMD tak nie świeci.

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arturek Zobacz post
    A no to już wiem. Jest tam jakaś różnica na korzyść Xenonów.
    Xeony świecą znacznie lepiej od halogenów, a odczucia po przesiadce do auta bez xeonów są takie jakbyś miał awarię świateł i drogę doświetlały przeciwmgielne.
    Ostatnio edytowane przez por.Jaszczuk ; 25-01-2014 o 14:55

  3. #53
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kolego. Zasięg i obszar świecenia jest identyczny. Kwestia tylko innego natężenia światła. Nie porównuj świateł ksenonowych zwypalonymi halogenami. Ja miałem porównanie dobrych ksenonów i dobrych halogenów i wiem co piszę.

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar Arturek
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm , kiedyś była AR 156 2.0TS a jeszcze wcześniej TIPO 2.0ie 16V
    Postów
    591

    Domyślnie

    Marek masz rację H7 słabiej wypada przez prawie w każdym przypadku wypalony odbłyśnik w reflektorze. Xenon nie generuje aż takich temperatur.

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Kolego. Zasięg i obszar świecenia jest identyczny. Kwestia tylko innego natężenia światła. Nie porównuj świateł ksenonowych zwypalonymi halogenami. Ja miałem porównanie dobrych ksenonów i dobrych halogenów i wiem co piszę.
    Zasięg ksenona jest oczywiście większy, wraz z tym obszar.


    Wysłane z mojego GT-I8190
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #56
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie. światła mijania ustawia się na ściśle określoną odległość. We wszystkich samochodach linia odcięcia musi być w tej samej odległości i tym samym kształcie. Nic Ci nie da to że dasz żarówki choćby 10x mocniejsze. Nie zwiększysz ani obszaru ani odległości......
    A to że niektórym świecą dalej ksenony wynika z dwóch podstawowych błędów.
    1. Mają źle ustawione światła.
    2. Halogeny są już tak zmarnowane że światło jest za słabe aby dotarło do linii odcięcia. Stąd propaganda że ksenon dalej świeci.


    Oczywiście mówimy i porównujemy tylko światła projekcyjne.

    Nie możesz pisać że ksenon ma większy zasięg i obszar skoro budowa reflektora projekcyjnego pod H7 i ksenon jest identyczna. Powtarzam IDENTYCZNA. To skąd niby ma się wziąć większy obszar świecenia przy ksenonie???
    Wrażenie oświetlenia większego obszaru jest zwyczajnym złudzeniem. Po prostu masz jaśniej to Ci się wydaje że więcej oświetla.

    Prawda jest taka że większość świateł projekcyjnych pod H7 "nie sięga" światłem do linii odcięcia. Ale to wynika z niedbalstwa o ich stan.

    Jedynym przypadkiem kiedy ksenon świeci dalej to jest gdy używamy go w dal (długie) wtedy większe natężenie światła ma szansę przebić się dalej.

    Za nim nie miałem auta z ksenonami to też wierzyłem że to jakiś cud techniki niestety gdy regenerowałem soczewki pod H7 i postawiłem auto łeb w łeb z identycznie ustawionymi światłami przekonałem się jak jest na prawdę. Linia odcięcia identyczna, przepisowa. Ostrość i obaszar identyczny. Jedynie to natężenie - jasność - o wiele lepsza przy ksenonie. Widać więcej szczegółów. Wrażenie większej przestrzeni - ale tylko wrażenie.
    Tak więc jestem jak najbardziej za ksenonem. Oczywiście. Ale trzeba mieć świadomość faktów.

    - - - Updated - - -

    Aha. I piszę tu na podstawie doświadczeń ze 166. Żeby nie było że zaraz mi ktoś napisze że w innym aucie to ksenon ma inną fenomenalną budowę. Może u niego ma

  7. #57
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Linia odcięcia identyczna, przepisowa. Ostrość i obaszar identyczny. Jedynie to natężenie - jasność - o wiele lepsza przy ksenonie. Widać więcej szczegółów. Wrażenie większej przestrzeni - ale tylko wrażenie.
    100% zgody co do tego co napisałeś. Ale oprócz tego ostatniego sformułowania. Skoro ksenon ma około 2 razy więcej lumenów, to znaczy, że w miejscu granicy odcięcia światła – czyli pewnie w odległości 70 metrów od auta, a może więcej (?) – światło ksenona będzie intensywniejsze i ziemia będzie lepiej doświetlona. To nie jest tylko wrażenie, ale po prostu fakt. I stąd bierze się imho przewaga ksenonów.

    Co do reszty to się zgadzam. Większość problemów reflektorów halogenowych to słaba jakość zamienników, stare i źle ustawione światła.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 25-01-2014 o 14:54

  8. #58
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Kolego. Zasięg i obszar świecenia jest identyczny. Kwestia tylko innego natężenia światła. Nie porównuj świateł ksenonowych zwypalonymi halogenami. Ja miałem porównanie dobrych ksenonów i dobrych halogenów i wiem co piszę.
    Szanowny kolego. Obecnie mam i użytkuję i to nie pierwszy rok, dwie takie same AR159 a różnią się światłami, kolorem nadwozia i silnikiem ... i odnoszę się do empirycznych doświadczeń z światłami mijania typy xeon i halogenowym w aucie marki AR 159. Jednak pragnę również zauważyć iż w czasopiśmie MOTOR [nr 3 z 13.01.2014 patrz ss. 38] opublikowano test kilku rodzajów świateł mijania ... i powinieneś się z nimi zapoznać kolego marek230482 zanim napiszesz na tym forum „ … wiem co piszę".
    Ostatnio edytowane przez por.Jaszczuk ; 25-01-2014 o 15:42

  9. #59
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie mogę się z Tobą nie zgodzić por.Jaszczuk
    Cytat Napisał por.Jaszczuk Zobacz post
    odnoszę się do empirycznych doświadczeń z światłami drogowymi typy xeon i halogenowym w aucie marki AR 159
    Właśnie napisałem wyraźnie. W przypadku drogowych ksenon będzie dalej świecił. Ale przypominam, że moja wypowiedź odnosiła się w większości do mijania.

    WIEM CO PISZĘ bo wiem co rozkręcałem i jak to wygląda. Nie wiem co jest w tamtym artykule więc nie będę się wypowaidał.
    Jeżeli będziesz we wrocku. Daj znać. Ja w 159 mam H7. ustawimy identycznie i zrobimy pomiary skoro uważasz, że ksenon powiększy Ci obszar świecenia. Będzie widać lepiej, jaśniej ale nie oświetli dalej ani większego obszaru

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie mogę się z Tobą nie zgodzić por.Jaszczuk

    Właśnie napisałem wyraźnie. W przypadku drogowych ksenon będzie dalej świecił. Ale przypominam, że moja wypowiedź odnosiła się w większości do mijania.

    WIEM CO PISZĘ bo wiem co rozkręcałem i jak to wygląda. Nie wiem co jest w tamtym artykule więc nie będę się wypowaidał.
    Jeżeli będziesz we wrocku. Daj znać. Ja w 159 mam H7. ustawimy identycznie i zrobimy pomiary skoro uważasz, że ksenon powiększy Ci obszar świecenia. Będzie widać lepiej, jaśniej ale nie oświetli dalej ani większego obszaru
    Przepraszam za omyłkę pisarska miałem oczywiście na uwadze światła mijania.
    Bywam we Wrocławiu ... dam znać odpowiednio wcześniej.
    Ostatnio edytowane przez por.Jaszczuk ; 25-01-2014 o 21:50

Podobne wątki

  1. [159] spryskiwacze xenonów i pare innych
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 18:55
  2. [146] Kiedy wymienić tarcze a kiedy same klocki?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 20:45
  3. [159] Spryskiwacze xenonów uruchamiane co 3 uruchomienia sprysków szyby
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 17:20
  4. Kiedy BOSE a kiedy nie?
    Utworzone przez coldmanns w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 21:47
  5. Spryskiwacze do xenonów i elektrykczne sprawy.
    Utworzone przez Sławek w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-03-2009, 13:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory