oOo odpowiedź criss'a jest bardzo prawdopodobna
a tak powaznie, to nie pisalem do nikogoa moze to od klap nierowno pracowac i to nie sa stuki,ale ta nierowna praca(?)
oOo odpowiedź criss'a jest bardzo prawdopodobna
a tak powaznie, to nie pisalem do nikogoa moze to od klap nierowno pracowac i to nie sa stuki,ale ta nierowna praca(?)
Dzisiaj ledwo odpaliłem po postoju w garazu. Ledwo zaskoczył a z rury poszło mnóstwo siwobialego dymu. Przeczytałem przepustnice, zablokowane EGR, sprawdziłem odmę. No i znowu po nocnym postoju w garazu (+1,5 stopnia) to samo- załamuje na 2,3 cylindra obroty próbują spać i silnik przygasa pytałem gazem iwszystko Oki. Jak jest ciepły pali idealnie.
Przeczytałem przepustnice, zablokowane EGR, sprawdziłem odmę. No i znowu po nocnym postoju w garazu (+1,5 stopnia) to samo- załamuje na 2,3 cylindra obroty próbują spać i silnik przygasa pytałem gazem iwszystko Oki. Jak jest ciepły pali idealnie.
Może nie dokładnie przepustnice przeczytałeś![]()
A ja przy odpalaniu po nocy teraz na mrozach mam takie sekundowe szuranie metalunie wiem co to jest, ale trwa z 1sek, i potem wszystko jest OK, dość nienaturalny dzwięk, jakby gdiześ z zewnątrz silnika. A i zdarzyło się tylko raz, cholera wie od czego.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Mam dokładnie ten sam problem co kolega xdj1 tzn po mroźnej nocy jest problem podczas pierwszego odpalenia. Nawet jak poczekam kilka sekund to odpala nie na wszystkie cylindry :/ Występuje to już od jakiegoś czasu jak w nocy jest poniżej 0. Odpala dosyć szybko ale kilka sek się telepie i pójdzie sporo dymu z rury. Miałem tak wcześniej w gorące dni ale po wywaleniu klap auto zawsze pięknie odpalało! EGR OFF i DPF wywalony. Akumulator OK, świece wymienione miesiąc temu na BERU, żadnych błędów w ECU. Ciekawe jest to, że jak przejadę kilka km i auto postoi kilka godzin to pomimo tego że silnik zimny to odpala już idealnie. Wtryski też mam ok, więc zastanawiam się czy to nie wina ciśnienia paliwa? Zacznę chyba od wymiany filtra paliwa bo wymieniany ponad rok temu ale ma już chyba 35 tyś "najechane".
Może ktoś ma jakieś inne pomysły?
Sprawdź ciśnienie paliwa w listwie podczas rozruchu.
- - - Updated - - -
Swój w listopadzie rozebrałem, przesmarowałem co trzeba i tylko zmienił się dźwięk, ale pierwszy rozruch po długim i zimnym postoju zawsze jest bardziej bolesny. Ogólnie mam już bendiks i profilaktycznie w wolnej chwili go wymieniam.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dokładnie mam to samo, tez zastanawiam się nad problemem z układem paliwowym - bo wygląda to tak jakby brakowało paliwa. Piszesz o wymianie filtra - ale powinien on wystarczyć na 60 tysięcy. Mój filtr ma zaledwie przejechane około 15tys.
- - - Updated - - -
Dokonałem przed chwilą paru pomiarów:
korekty wtrysków:
c1 +0,72 do -0,19
c2 +0,47 do -0,24
c3 -0,77 do -1,30
c4 +0,82 do +0,19
c5 +0,40 do -0,23
dodatkowo zmierzyłem ciśnienie paliwa i jest idealne.
dziwne jest jeszcze to, że przy wciśnięciu gazu do oporu na postoju z rur wydechowych wali siwy dym, a i od kilku dni ubyłomi dwie kreski oleju?????
- - - Updated - - -
Dokonałem przed chwilą paru pomiarów:
korekty wtrysków:
c1 +0,72 do -0,19
c2 +0,47 do -0,24
c3 -0,77 do -1,30
c4 +0,82 do +0,19
c5 +0,40 do -0,23
dodatkowo zmierzyłem ciśnienie paliwa i jest idealne.
dziwne jest jeszcze to, że przy wciśnięciu gazu do oporu na postoju z rur wydechowych wali siwy dym, a i od kilku dni ubyłomi dwie kreski oleju?????