Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Szpera w Q4

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 164Q4
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    164 Q4 '93, 164Q4 '94, 164 QV '90, GMC Typhoon, Renault Safrane Biturbo, Saab 9000 Aero, Volvo 850R,
    Postów
    248

    Domyślnie

    Sprawdź poziom płynu w zbiorniku. Czasem mały brak powoduje właśnie takie zachowanie. Ma być tyle ile ustawa przewiduje.
    Druga możliwość to zapowietrzenie układu. Podobno bardzo ciężko go odpowietrzyć.

  2. #12

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie

    U mnie bywało podobnie z tą kontrolką, potrafiła się zapalić przy jakimś bardziej ostrym potraktowaniu napędu, zwłaszcza przy wkręceniu silnika na obroty, powyżej 6500 na I biegu. Teraz jak odstawiłem auto do ASO poleciłem sprawdzenie napędu. Okazało się, że wilgotnieją przewody hydrauliczne, przez co właśnie przy ostrzejszym potraktowaniu napędu mogą nie trzymać wymaganego ciśnienia. Profilaktycznie zmienią mi jeszcze płyn hydrauliczny, odpowietrzą cały układ i skontrolują poziomy olejów w całym napędzie.
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    I co, wymienili ci przewody hydrauliczne?
    U mnie też wszystkie metalowe przewody hydrauliczne nadają się do wymiany i zastanawiam się czy idzie je kupić, czy trzeba dorabiać a może wystarczy podmienić na elastyczne?

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Kupić można ale ceny są z kosmosu. ja dorobiłem sobie wszystkie przewody gumowe i jest ok

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał s_ordak Zobacz post
    I co, wymienili ci przewody hydrauliczne?
    Serwis powiedział, że sprawdzi jaka jest dostępność i ceny tych przewodów. W razie czego poszukają czegoś w zamian.
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Większość przewodów do Viscomatica jest słabo dostępna, a i cena powala, więc polecam dorabianie.


    Nawiasem mówiąc Viscomatic'a mamy opanowanego do bólu jak coś wal śmiało...

  8. #18
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa romeo 164 q4 3.0 v6 24v 1995rok
    Postów
    2

    Unhappy problem z napędem alfa 164 q4

    koledzy z wawy lub okolic pomocy! świeci kontrolka napędu ale po części działa, z okolic pompy viscomatic po wyłączeniu zapłonu słychać syczenie jakby powietrza a po ponownym włączeniu zapłonu milknie. może miał ktoś taki objaw..?




    Cytat Napisał Skandahl Zobacz post
    No cóż, posiadamy unikatowe auta i tyle

    Tak jak pisałem wcześniej (kolega też potwierdził) to coś jest z czujnikami, a jest ich sporo. Niestety mój tester nie ogarnia w pełni Q4, ale jestem w fazie upgrade'u więc w razie co zapraszam do stolicy

  9. #19
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    To zawór bezp. na regulatorze visco - masz zbyt wysokie ciśnienie w układzie wtórnym. zmniejsz ilość płynu wspomagania i sprawdz jak bedzie sie zachowywać. 2 sprawa jesli pompa wpomagania na obiegu wtórnym ma zbyt wysoką temp to cz, visco też da znac i przestawi zawór w pozycje bypas

  10. #20
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa romeo 164 q4 3.0 v6 24v 1995rok
    Postów
    2

    Smile

    Cytat Napisał Rafał Zobacz post
    To zawór bezp. na regulatorze visco - masz zbyt wysokie ciśnienie w układzie wtórnym. zmniejsz ilość płynu wspomagania i sprawdz jak bedzie sie zachowywać. 2 sprawa jesli pompa wpomagania na obiegu wtórnym ma zbyt wysoką temp to cz, visco też da znac i przestawi zawór w pozycje bypas
    Bardzo dziękuję, w sobotę będę walczył z tematem, a ten obieg wtórny i jego temperatura...czy mogę prosić bardziej łopatologicznie

Podobne wątki

  1. Szpera torsena
    Utworzone przez 0405leszek w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 21:04
  2. Czy w mojej alfie 2.5 v6 jest szpera?
    Utworzone przez pastooh w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory