Strona 98 z 336 PierwszyPierwszy ... 48888990919293949596979899100101102103104105106107108148198 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 971 do 980 z 3355

Temat: Korekty wtrysków

  1. #971
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen81 Zobacz post
    Smród spalin jest sporo mniejszy, ale nie powiem że mi nie przeszkadza. Mam jeszcze Polo 1,4 diesel z 2007 i zapach spalin jest wielekrotnie lepszy. Może te silniki tak mają, że trochę śmierdzą ( nie biegałem za innymi Fiatami czy Alfami).
    jeśli czujesz spaliny w kabinie to dużą przyczyną tego może być nieszczelny kolektor. U mnie był nieszczelny w dwóch miejscach. Przy ośkach od klap wirowych i w miejscu gdzie EGR styka się z kolektorem, część plastikowa łącząca się z aluminium była upalona. Podczas wypalania DPF chmury dymu wychodziły spod maski. Fajny efekt jak stałem na światłach a wokół ludzie nie dowierzali że nic z tym nie robię i jadę dalej

  2. #972
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16V 140 KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Wedłu mnie trzeci wtrysk wygląda jakby się zacierał - korekta na plus - tutaj może pomóc dolewanie oleju 2T do paliwa - temat o tym i miła lektura tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/foru...y_pigulce.html. A drugi ma już spory minus - jakby dawał za dużą dawkę, ale nie wiem czy przypadkiem nie będzie to winna trzeciego.
    Tylko jak sie ma test przepływowy do tych korekt, na wtryskach 1-3 były identyczne poziomy w menzurkach. Czy możliwe jest że komputer zapamiętał jakieś stare dane i pokazuje sobie dziwne wartości, a w rzeczywistości wtryski podają równe dawki?
    Co do 2T to juz to testowałem, samochód chodzi ciszej i mniej metalicznie. Dawałem kiedyś 1:200 , ale teraz na naprawionym wtrysku dam chyba 1:300.

  3. #973
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Test przelewowy pokazuje według mojej wiedzy co się dzieje z wtryskiem do góry. Korekty odczytywane w MES pokazują co się dzieje z wtryskiem w dolnej jego części. Ja cały czas leje w proporcji 1:300.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  4. #974
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Panowie jako, że jestem kompletnie "zielony" w zaawansowanych tematach związanych z mechaniką (a za taki uważam ten o wtryskach) bardzo proszę o "analizę" tego co pokazuje mi MES w moim 2.0 JTDm. Autko jest po czipie i ma wywalony DPF. Dymienia większego nie zauważyłem oprócz delikatnego porannego "bąka". Z góry dziękuję.

    PS. Pierwsze zdjęcie przy temperaturze "na zegarach" ok. 80 drugie przy 90.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty.jpg
Wyświetleń:	786
Rozmiar:	124.1 KB
ID:	124827   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekty 2.jpg
Wyświetleń:	1742
Rozmiar:	122.7 KB
ID:	124828  

  5. #975
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Możesz przejeździć kilka baków z 2T, bo korekty wyglądają średnio. Aczkolwiek wcale nie muszą świadczyć o uszkodzonych wtryskiwaczach.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #976
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 16V 140 KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    Podsumuję kilka moich wcześniejszych postów dla silnika 1,9 JTD 16V 140KM w Stilo Multiwagon.
    Początkowe korekty:
    wolne obroty, temp 76
    1 cyl. -1,8
    2 cyl. -2,35
    3 cyl. +0,22
    4 cyl. +4,24 ( na zimnym ponad +5)

    Naprawa wtrysku nr. 4 - uszczelka i jakiś zaworek, koszt części 100 zł (robocizna- znajomy mechanik)

    Korekty po naprawie
    wolne obroty, temp 76
    1 cyl. -0,21
    2 cyl. -0,99
    3 cyl. +1,85
    4 cyl. -0,64

    Zmieniony termostat( tzw. patent za parę złotych)
    Przejechana trasa 150 km, w tym 10km z olejem 2T, proporcja1:250
    Wolne obroty, temp 89
    1 cyl. -0,21
    2 cyl. -0,4
    3 cyl. + 0,6
    4 cyl. 0

    Tak więc, nie trzeba od razu wymieniać wszystkich wtryskiwaczy lub płacić 600 zł za regenerację ( za szt.). Wystarczy "celowa" naprawa wtryskiwacza u dobrego mechanika. Większość serwisów bosch skasowała by mnie 600 zł za regenerację ( +montaż), zalecając również naprawę wszystkich wtrysków- "no bo jak wymieniać to wszystkie".
    Poprawa jest spora:
    - nie dymi ( chociaż przy mocnym przygazowaniu widać delikatny czarny dymek)
    - spaliny nie śmierdzą " kwaśno" i gryząco
    - silnik chodzi równo, nawet na zimno
    - mniej kreci przy rozruchu, było 2 sek, teraz 1 sek.
    - spalanie w mieście spadło, było ok. 10 - 11 litrów, teraz jest 7,9l na tej samej trasie- w korkach ( dane z komp.)
    - spalanie w trasie- było 6,5 jest 5 l ( trasa ta sama- 100 km, prędkość 70-100 km/h)

    Oczywiście doszedł kolejny kwiatek, silnik chodzi równo i rytmicznie, więc coś za schowkiem po prawej stronie zaczęło drgać ( możę jakiś plastik). Przy otwartej klapie z silnika nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki, więc zapewne coś w srodku napierdziela tylko na wolnych obrotach.

    Mam nadzieję, że się komuś przyda moja przygoda.



  7. #977
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Pacjent Vectra C CDTI 120KM 2005r

    Wtryski poszły do Bosha, wymienili końcówki i trzpienie oraz nadali nowe kody IMA wtrysków.

    Podłączyłem op-coma i widze że w warsztacie gdzie to skręcali nie zakodowali nowych kodów IMA do ECU, w op-comie pokazują się takie kody jak te nadrukowane na wtryskiwacze.

    Korekty maksymalne około 0,4.

    Zostawić to tak czy zaprogramować kody które są na wydrukach z Bosha?

    Jeśli kodować to czy wtryskiwacze mają kolejność 1- rozrząd, 2,3, 4-przepustnica?
    Była: 156 1.9JTD SP3

  8. #978
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak, taką maja kolejność. Wpisz nowe IMA.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #979
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał creaf Zobacz post
    Jeśli kodować to czy wtryskiwacze mają kolejność 1- rozrząd, 2,3, 4-przepustnica?
    Tak. Możesz wpisać nowe kody to przekonasz się czy to coś zmieni
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #980
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Nie sądziłem że tak szybko dostanę odpowiedź i zwinąłem się z garażu, jutro to zrobię

    Twierdzisz że różnicy nie będzie?
    Była: 156 1.9JTD SP3

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory