Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Alfa słabo ciągnie 1.9 JTD

  1. #1
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Siemiatycze
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2012 r.
    Postów
    126

    Domyślnie Alfa słabo ciągnie 1.9 JTD

    witam.Mam następujący problem.GT-a słabo ciągnie tzn.jest tak jakby słaba nie ma przyśpieszenia takiego jak wcześniej.Pytałem fachowca od alf i jak powiedziałem mu że wymieniłem oryginalne świece żarowe które się przepaliły na tańsze z allegro to mi powiedział żeby kupić oryginalne ,,BERU" i wymienić termostat i powinno być ok.Co wy na to drodzy Alfoholicy?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Marconi
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Była Alfa Romeo GT 1.9 jtd-m, obecnie Alfa 159 SW 2.4 jtdm
    Postów
    173

    Domyślnie

    Akurat świece tu nie mają nic do przyspieszenia tak samo jak termostat...... podczas przyspieszania coś szczególnego zauważyłeś?? nie kopci?? jakiś błąd Ci nie wywalił na kompie ?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam

    Dołączę się do tematu, ponieważ u mnie też coś niepokojącego się dzieje.
    Od pewnego czasu zauważyłem, że alfa ma jakiś problem z przyśpieszaniem, kiedyś czuć było lekkie wgniecenie w fotel, obecnie jest to nieodczuwalne.
    Zauważyłem też, że auto ładnie i gwałtownie od ok. 1700-1800 obr/min przyspieszało, teraz "jakąś" tam moc czuć powyżej 2200-2300 obr/min, a już najbardziej powyżej 3000 obr/min (ale ciężko tak jeździć).
    W zakresie 1800-2100 obr/min przy mocniejszym wciśnięciu gazu auto zaczyna kopcić na czarno (nie wiele ale jednak kopci).
    Ten cały jakby mniej odczuwalny "moment przyśpieszania" nie występuje codziennie (albo tak mi się wydaje). Jednego dnia idzie ładnie, następnego jest problem.

    I teraz moje pytanie:
    - turbina umiera?
    - rury intercooler-turbo i turbo-kolektor łapią gdzieś lewe powietrze (turbina też podczas przyśpieszania gwiżdże, słyszalne jest to w kabinie, odgłos jest raczej miły dla ucha)
    - EGR? na początku kwietnia będzie usuwany całkowicie
    - przepływomierz?
    - przepustnica?
    - może sprzęgło? nie wiem właśnie czy się zaczyna już ślizgać, jadąc na 5 biegu po rozpędzeniu auta i wrzuceniu 6 biegu czuć tak jakby samochód lekko przyhamował, a potem idzie normalnie. Nie zauważyłem też, żeby obroty jakoś bardzo się zwiększały nieproporcjonalnie do prędkości.

    Dodam jeszcze, że auto ma 180 000 km przebiegu (raczej pewne) i wszystkie podzespoły są oryginalne (pierwszy montaż).

    Ciężki temat, macie jakiś pomysł..


    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez michal ; 13-03-2014 o 08:45

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150KM
    Postów
    257

    Domyślnie

    Reset ECU - coś co nic nie kosztuje i może pomóc, działa też podobno w przypadku JTD, może warto spróbować:

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...acle-cure.html

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam ponownie
    Dziś sprawdzając poziom oleju zauważyłem jakiś dziwny wyciek przy tej czarnej rurze (to jest rura pomiędzy turbiną a kolektorem?), Wszystko widać na zdjęciach.
    Powiedzie czy to może mieć jakiś wpływ na to co opisałem w poście powyżej, skąd i dlaczego ten wyciek i co teraz powinienem zrobić.

    Zauważyłem, że ta czarna gumowa rura jakby tylko częściowo nachodziła ta tą następną (niestety nie wiem jak te wszystkie części dokładnie się nazywają :/ )

    Zdjęcia po kliknięciu otwierają się w większym rozmiarze (trochę to może potrwać).







    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez michal ; 15-03-2014 o 23:05

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    powered by CONMIR
    Auto
    AR GT 1 i 9
    Postów
    193

    Domyślnie

    ta rura lubi czesto pekac, jest troszke watkow na ten temat

    poszukaj sobie


    jesli jest zle docisnieta(skrecona opaska) badz tez ma dziure wtedy pojawia sie nieszczelnosc i auto nie bedzie jezdzic tak jak powinno (bedzie slabsze)

    - - - Updated - - -

    sam sobie czesciwo odpowiedziales na objaw

    Cytat Napisał lolecki Zobacz post
    - rury intercooler-turbo i turbo-kolektor łapią gdzieś lewe powietrze (turbina też podczas przyśpieszania gwiżdże, słyszalne jest to w kabinie, odgłos jest raczej miły dla ucha)

    wlasnie te gwizdanie, szum powietrza jest byc) objawem nieszczelnosci tej rury lub tez przy tej rurze

    u mnie wlasnie tak bylo auto bylo slabsze, swistalo i szumialo podczas jazdy i przyspieszania (olej rowniez wyrzucalo)
    zrobilem rure i auto odzylo

    - - - Updated - - -

    kolejna rzecz ktora powinienes zrobic choc nie musisz to zajmij sie EGRem i przepustnica (ich czyszczeniem)
    ta rada nie odnosi sie do Twojego problemu

    ja to zrobilem zaraz po zakupie - zapobiegawczo

    duzo syfu bylo w EGR i na przepustnicy
    auto zaczelo jezdzic jeszcze lepiej

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź.
    Na początku kwietnia wymienię rurę i usunę całkowicie EGR, zobaczymy czy to coś da.

    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Iwan87
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    GT 1.9 JTD 150 KM Distinctive
    Postów
    538

    Domyślnie

    ma ktoś jakiś poradnik jak wyczyścić przepustnicę ? Gdzie ona się znajduje ?

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    powered by CONMIR
    Auto
    AR GT 1 i 9
    Postów
    193

    Domyślnie

    jest na forum manual

    aby ja fajnie odkrecic-zdemontowac do czyszczenia trzeba to zrobic w dwoch etapach

    w tym manualu jest wszystko przejrzyscie pokazane
    tyczy sie on EGR ale tez i przepustnicy

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html


    3 ostatnie fotki tycza sie przepustnicy

    EGR zaznaczone na zolto
    przepustnica na czerwono



    - - - Updated - - -

    ja po czyszczeniu EGR i przepustnicy

    zrobilem jeszcze reset ECU

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...acle-cure.html
    Ostatnio edytowane przez lolecki ; 18-03-2014 o 16:31

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Koledzy na głównej stronie działu macie podwieszone tematy o EGRze i MCSFie - tam sa porady co zrobic aby moc wróciła
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Od ilu wam ciągnie alfa ?
    Utworzone przez Flaku2012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 06-05-2015, 18:41
  2. [159] 2.4 Jtdm słabo ciągnie, wariuje turbina i wentylator
    Utworzone przez Nuno w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 17:56
  3. [146] Turbinka słabo ciągnie
    Utworzone przez Dedzio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 18:56
  4. Ciężko zapala, słabo ciągnie..
    Utworzone przez Fucel w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 08:38
  5. [156]Alfa JTD słaba , nie ciągnie . brakuje jej mocy
    Utworzone przez Aron20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-07-2011, 19:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory