Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Alfa słabo ciągnie 1.9 JTD

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Chciałem jeszcze zapytać co z tym kopceniem przy mocnym wciśnięciu gazu przy obr. 1800-2100.
    Czym to może być spowodowane? Tą nieszczelnością rury?

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Iwan87
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    GT 1.9 JTD 150 KM Distinctive
    Postów
    538

    Domyślnie

    Moim zdaniem tak, bo komputer dobiera ilość paliwa do ilości powietrza. Jeśli więc wtryski wlały do cylindra odpowiednią ilość paliwa, a powietrza nie dotarło tyle ile powinno to się "kopci".

    A teraz czekać aż mnie fachowcy pojadą

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Iwan87 Zobacz post
    Moim zdaniem tak, bo komputer dobiera ilość paliwa do ilości powietrza. ....
    W benzyniaku tak, nie w dieslu - tutaj pedał przyspieszenia nie otwiera przepustnicy tylko ma wpływ na ilość podanego paliwa,a ilość zasysanego powietrza dobierana jest do dawki paliwa. Kopcenie w dieslu to zawsze nieszczelność dolotu, albo zbyt dużo paliwa czyli lejące wtryskiwacze
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    A czy ten lejący wtryskiwacz można jakoś zdiagnozować, że to właśnie oto chodzi? Podpięcie do kompa co pomoże?

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Oczywiście że można zdiagnozować - podpięcie kompa pomoże, a weryfikacja wtryskiwaczy na stanowisku testowym
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    A gdy okaże się, że to wtrysk co dalej? Regeneracja? Wymiana na nowy? Jakie to są koszty? Możliwe, że trzeba będzie wymieniać/regenerować wszystkie cztery?
    Możecie mi powiedzieć jakie powinny być standardowe objawy oprócz tego kopcenia?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    U mnie wtrysk od 3 cylindra w Fiat ecu scan pokazuje ze korekcja na wolnych obrotach jest ok +2.5.. Reszta pokazuje okolice 0. Dwa chyba na minusie. Nie kopci wogole. Myslicie ze moge chipowac bez obaw tak jak jest? Numery wtryskow pasuja do numerow odczytanych w ecuscan.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Myślę, że po winieneś coś z tym wtryskiem zrobić. Jest niewydajny, więc dymu z tego nie będzie.
    Podaj wyniki z tych wtrysków, bo z "chyba na minusie" wiele się nie wywnioskuje
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał lolecki Zobacz post
    Który to w przypadku JTD jest zwykłym placebo. Nic nie daje. Reset wartości adaptacyjnych robi się w sposób programowy i też nie we wszystkich sterownikach. Takie funkcje mają EDC16C39 i wyższe.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Czy rura na zdjęciu kilka postów wcześniej (ta czarna, gumowa, po prawej stronie stojąc naprzeciw silnika) jest tą samą co w linku: http://allegro.pl/rura-turbo-interco...995835601.html

    Czy do wymiany tej rury będę jeszcze coś potrzebował oprócz samej rury?

Podobne wątki

  1. Od ilu wam ciągnie alfa ?
    Utworzone przez Flaku2012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 06-05-2015, 18:41
  2. [159] 2.4 Jtdm słabo ciągnie, wariuje turbina i wentylator
    Utworzone przez Nuno w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 17:56
  3. [146] Turbinka słabo ciągnie
    Utworzone przez Dedzio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 18:56
  4. Ciężko zapala, słabo ciągnie..
    Utworzone przez Fucel w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 08:38
  5. [156]Alfa JTD słaba , nie ciągnie . brakuje jej mocy
    Utworzone przez Aron20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-07-2011, 19:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory