u mnie te przekaźniki zwyczajnie czasami wariują... Nie wiem ile, jakie i skąd, ale czasami cyknie, przestanie, zaraz znowu cyknie coś jakby chciał włączyć albo wyłączyć. Ogólnie ciężka sprawa.
u mnie te przekaźniki zwyczajnie czasami wariują... Nie wiem ile, jakie i skąd, ale czasami cyknie, przestanie, zaraz znowu cyknie coś jakby chciał włączyć albo wyłączyć. Ogólnie ciężka sprawa.
To cykanie to prawdopodobnie przekaźnik włączający sprężarkę klimatyzacji. Przekaźnik jest umieszczony za zegarami. W momencie włączenia sprężarki komputer wydłuża wtrysk benzyny. Wyłącz klimę przyciskiem econ na klimatroniku i zobacz czy nadal będziesz miał cykanie. Tytanowy sprawdź przepływomierz. Czy ścieżka po której poruszają się styki nie jest wytarta, czy nie ma skoków napięcia na wyjściu z przepływomierza. Moim zdaniem masz uszkodzony przepływomierz.
Ostatnio edytowane przez NOE ; 27-03-2014 o 11:03
Powiem Ci, że być może to jest słuszny trop. Kilka razy też wydawało mi się że być może cykanie przekaźników jest spowodowane klimatyzacją. Zaraz pójdę do auta i sprawdzęNiemniej jednak cykanie nie przeszkadza mi tak jak te falowanie, a raczej jedno z drugim ma mało wspólnego
Co przez to masz na myśli? Styki na wtyczce od przepływomierza? Nie bardzo rozumiem.
Po odpięciu wtyczki zapala się marchewa i dopiero wtedy obroty zaczynają szaleć... Mowa o skokach od 700rpm do nawet 2000rpm. Po wpięciu obroty spadają i wszystko wraca do normy. Myślę że jednak przepływomierz jest sprawny
mam ostatnio zbliżone objawy do Twoich - Tytanowy.... tylko ja mam 2.0 TS z LPG... na gazie i benzynie podobne objawy...
na wolnych czasem faluje - szczególnie przy starcie... i czasem jest jakby przerwa w dostarczaniu paliwa (lpg) ....czyli takie jakby przyhamowanie silnika o którym mowi Tytanowy
- wciskam gaz - i albo przez sekunde idzie i potem coś go trzyma przez sekunde lub dwie na danych obrotach i dopiero później dostaje mocy i idzie dalej, albo od razu po wciśnięciu głębiej gazu coś go przytrzymuje i po tych dwóch sekundach idzie dalej.... dzieje się tak głównie na gazie ale i na benzynie dziś Alfa zrobiła mi taki numer.... czasem właśnie przez to wydaje mi się słabsza, co do falujących obrotów to czasem po wystartowaniu trzyma się na 1500rpm i jak spadnie do ~900 to jest normalnie nie ma przewaznie falowania - ale jak nie podskoczy po starcie na 1500 tylko pracuje od startu na 900 to wtedy faluje - i to by mógł być czujnik temp ew silik krokowy lub przepływka, ale co z tym hamowaniem ? w poprzedniej 155 (też TS 8v) miałem podobne przypadki.... i w sumie tam samo zanikło
wymieniłem dziś cewki na używane ale sprawdzone i bez zmian - mam przygotowaną przepływkę i przepustnice do podmianki....
czy wy naprawiliście swoje kredensy ?
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )
Niestety, ale ja swojego wozidła nie naprawiłem... Nadal mam takie dziwne przyhamowywania, obroty lubią sobie pofalować. Gdybyś w razie rozwiązał problem daj znać, bo trochę mnie to irytuje. Skoro u Ciebie dzieje się to również na LPG i benzynie, to myślę że jakościowo liche paliwo można wykluczyć.
najbardziej dziwi mnie to że na LPG też tak się dzieje. pytanie więc z jakich czujek korzysta sekwencja ? z wszystkich tych samych co PB ?? czy wtedy przepływka i czujnik przepustnicy mają coś do gadania ?? dziś je własnie przełożyłem - poczyściłem i jakby było lepiej - ale zrobiłem tylko krótką rundkę po parkingu - zdam relacje za tydzień lub dwa..
natrafiłem też jednak na jakieś czujniki które cholera wie do czego są (szukam własnie schematów el. do Twin Sparka 8v) i zauważylem że mam sporo oleju i nagaru w kolektorze ssącym - w środku i na zewnątrz - nie wiem jeszcze czym to spowodowane.
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )
Przepływkę u siebie też czyściłem, ale raczej nie przyniosło to żadnej poprawy... A czujnik przepustnicy? Jak się do niego dostać?
Powiem Ci, że u mnie znalazłem sporo takiej mazi w rurze od przepustnicy, pewnie w kolektorze też by się tego znalazło trochę. Może to jakiś punk zaczepienia i w tym kierunku trzeba iść? Najprościej zacząć od czyszczenia.
czyszczenie to usuwanie skutków a nie przyczyny... ale oczywiście poczysciłem co się dało - cały dolot aż do kolektora wypucowałem.
Czujnik otwarcia przepustnicy to takie małe plastikowe "pudełeczko" z boku przepustnicy ( ja tak mam w TS) jedna średniej wielkości wtyczka do niego idzie.
Przejechałem wczoraj 100km i strasznie mi szarpie - tak jak wtedy były delikatne płynne spadki mocy tak teraz są jej nagłe ostre braki. Tylko że zrobiłem błąd wymieniając dużo rzeczy na raz. (przepływka , czujnik przepustnicy, cewki) także teraz po jednej będe zmieniał spowrotem i badał temat - własnie wybieram się do najmojszej - zaczne od powrotu do poprzednich cewek.
PS rozbierał ktoś przpływkę ?? - są dwie drogi na oko - pierwsza to czarny plastik z jednej strony, lub metalowa pokrywa na +/- 10 śrubek z odwrotnej.... plastik się łamie przy próbie podważenia, a klapki też nie moge ruszyć - siedzu mocno chyba jeszcze fabrycznie na silikon...
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )
Rozbierałem przepływę, da się bez zniszczenia ale nie pamiętaj już co i jak. W każdym razie intuicyjnie.
AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
AR 164 3.0 V6 - sprzedam części
Metalowej pokrywy nie demontuj chyba że klapa spiętrzająca porusza się z zacięciami. najważniejsza część znajduje się pod plastikową pokrywką.Delikatnie podważaj, mi udało się otworzyć nie niszcząc pokrywki. Pod pokrywą znajduje się płytka z napyloną warstwą po której ślizgają się styki. Sprawdź czy ścieżka nie jest przetarta czy styki dotykają warstwy napylonej. Dalszego demontażu bez odpowiedniej wiedzy radzę nie robić ponieważ możesz zmienić charakterystykę przepływomierza.