Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 57

Temat: Falujące obroty

  1. #41
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    u mnie te przekaźniki zwyczajnie czasami wariują... Nie wiem ile, jakie i skąd, ale czasami cyknie, przestanie, zaraz znowu cyknie coś jakby chciał włączyć albo wyłączyć. Ogólnie ciężka sprawa.

  2. #42
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    To cykanie to prawdopodobnie przekaźnik włączający sprężarkę klimatyzacji. Przekaźnik jest umieszczony za zegarami. W momencie włączenia sprężarki komputer wydłuża wtrysk benzyny. Wyłącz klimę przyciskiem econ na klimatroniku i zobacz czy nadal będziesz miał cykanie. Tytanowy sprawdź przepływomierz. Czy ścieżka po której poruszają się styki nie jest wytarta, czy nie ma skoków napięcia na wyjściu z przepływomierza. Moim zdaniem masz uszkodzony przepływomierz.
    Ostatnio edytowane przez NOE ; 27-03-2014 o 11:03

  3. #43
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał NOE Zobacz post
    To cykanie to prawdopodobnie przekaźnik włączający sprężarkę klimatyzacji. Przekaźnik jest umieszczony za zegarami. W momencie włączenia sprężarki komputer wydłuża wtrysk benzyny. Wyłącz klimę przyciskiem econ na klimatroniku i zobacz czy nadal będziesz miał cykanie
    Powiem Ci, że być może to jest słuszny trop. Kilka razy też wydawało mi się że być może cykanie przekaźników jest spowodowane klimatyzacją. Zaraz pójdę do auta i sprawdzę Niemniej jednak cykanie nie przeszkadza mi tak jak te falowanie, a raczej jedno z drugim ma mało wspólnego

    Cytat Napisał NOE Zobacz post
    Czy ścieżka po której poruszają się styki nie jest wytarta
    Co przez to masz na myśli? Styki na wtyczce od przepływomierza? Nie bardzo rozumiem.

    Cytat Napisał NOE Zobacz post
    Moim zdaniem masz uszkodzony przepływomierz.
    Po odpięciu wtyczki zapala się marchewa i dopiero wtedy obroty zaczynają szaleć... Mowa o skokach od 700rpm do nawet 2000rpm. Po wpięciu obroty spadają i wszystko wraca do normy. Myślę że jednak przepływomierz jest sprawny

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    mam ostatnio zbliżone objawy do Twoich - Tytanowy.... tylko ja mam 2.0 TS z LPG... na gazie i benzynie podobne objawy...

    na wolnych czasem faluje - szczególnie przy starcie... i czasem jest jakby przerwa w dostarczaniu paliwa (lpg) ....czyli takie jakby przyhamowanie silnika o którym mowi Tytanowy

    - wciskam gaz - i albo przez sekunde idzie i potem coś go trzyma przez sekunde lub dwie na danych obrotach i dopiero później dostaje mocy i idzie dalej, albo od razu po wciśnięciu głębiej gazu coś go przytrzymuje i po tych dwóch sekundach idzie dalej.... dzieje się tak głównie na gazie ale i na benzynie dziś Alfa zrobiła mi taki numer.... czasem właśnie przez to wydaje mi się słabsza, co do falujących obrotów to czasem po wystartowaniu trzyma się na 1500rpm i jak spadnie do ~900 to jest normalnie nie ma przewaznie falowania - ale jak nie podskoczy po starcie na 1500 tylko pracuje od startu na 900 to wtedy faluje - i to by mógł być czujnik temp ew silik krokowy lub przepływka, ale co z tym hamowaniem ? w poprzedniej 155 (też TS 8v) miałem podobne przypadki.... i w sumie tam samo zanikło

    wymieniłem dziś cewki na używane ale sprawdzone i bez zmian - mam przygotowaną przepływkę i przepustnice do podmianki....

    czy wy naprawiliście swoje kredensy ?

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Niestety, ale ja swojego wozidła nie naprawiłem... Nadal mam takie dziwne przyhamowywania, obroty lubią sobie pofalować. Gdybyś w razie rozwiązał problem daj znać, bo trochę mnie to irytuje. Skoro u Ciebie dzieje się to również na LPG i benzynie, to myślę że jakościowo liche paliwo można wykluczyć.

  6. #46
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    najbardziej dziwi mnie to że na LPG też tak się dzieje. pytanie więc z jakich czujek korzysta sekwencja ? z wszystkich tych samych co PB ?? czy wtedy przepływka i czujnik przepustnicy mają coś do gadania ?? dziś je własnie przełożyłem - poczyściłem i jakby było lepiej - ale zrobiłem tylko krótką rundkę po parkingu - zdam relacje za tydzień lub dwa..

    natrafiłem też jednak na jakieś czujniki które cholera wie do czego są (szukam własnie schematów el. do Twin Sparka 8v) i zauważylem że mam sporo oleju i nagaru w kolektorze ssącym - w środku i na zewnątrz - nie wiem jeszcze czym to spowodowane.

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciejbydg_87 Zobacz post
    czy wtedy przepływka i czujnik przepustnicy mają coś do gadania ?? dziś je własnie przełożyłem - poczyściłem i jakby było lepiej - ale zrobiłem tylko krótką rundkę po parkingu - zdam relacje za tydzień lub dwa..
    Przepływkę u siebie też czyściłem, ale raczej nie przyniosło to żadnej poprawy... A czujnik przepustnicy? Jak się do niego dostać?

    Cytat Napisał maciejbydg_87 Zobacz post
    zauważylem że mam sporo oleju i nagaru w kolektorze ssącym - w środku i na zewnątrz - nie wiem jeszcze czym to spowodowane.
    Powiem Ci, że u mnie znalazłem sporo takiej mazi w rurze od przepustnicy, pewnie w kolektorze też by się tego znalazło trochę. Może to jakiś punk zaczepienia i w tym kierunku trzeba iść? Najprościej zacząć od czyszczenia.

  8. #48
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    czyszczenie to usuwanie skutków a nie przyczyny... ale oczywiście poczysciłem co się dało - cały dolot aż do kolektora wypucowałem.

    Czujnik otwarcia przepustnicy to takie małe plastikowe "pudełeczko" z boku przepustnicy ( ja tak mam w TS) jedna średniej wielkości wtyczka do niego idzie.

    Przejechałem wczoraj 100km i strasznie mi szarpie - tak jak wtedy były delikatne płynne spadki mocy tak teraz są jej nagłe ostre braki. Tylko że zrobiłem błąd wymieniając dużo rzeczy na raz. (przepływka , czujnik przepustnicy, cewki) także teraz po jednej będe zmieniał spowrotem i badał temat - własnie wybieram się do najmojszej - zaczne od powrotu do poprzednich cewek.

    PS rozbierał ktoś przpływkę ?? - są dwie drogi na oko - pierwsza to czarny plastik z jednej strony, lub metalowa pokrywa na +/- 10 śrubek z odwrotnej.... plastik się łamie przy próbie podważenia, a klapki też nie moge ruszyć - siedzu mocno chyba jeszcze fabrycznie na silikon...

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Rozbierałem przepływę, da się bez zniszczenia ale nie pamiętaj już co i jak. W każdym razie intuicyjnie .
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  10. #50
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Metalowej pokrywy nie demontuj chyba że klapa spiętrzająca porusza się z zacięciami. najważniejsza część znajduje się pod plastikową pokrywką.Delikatnie podważaj, mi udało się otworzyć nie niszcząc pokrywki. Pod pokrywą znajduje się płytka z napyloną warstwą po której ślizgają się styki. Sprawdź czy ścieżka nie jest przetarta czy styki dotykają warstwy napylonej. Dalszego demontażu bez odpowiedniej wiedzy radzę nie robić ponieważ możesz zmienić charakterystykę przepływomierza.

Podobne wątki

  1. [156] Falujące obroty
    Utworzone przez piter_alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 16-09-2014, 18:28
  2. Falujące obroty V6
    Utworzone przez jendger w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-01-2014, 16:28
  3. [146] falujące obroty
    Utworzone przez Sylweksko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 21:54
  4. [145] Falujące obroty
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 14:23
  5. [156] 2.0TS Falujące obroty
    Utworzone przez Mattti80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2008, 01:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory