Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Szarpanie w trakcie jazdy

  1. #11
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubert.janowski Zobacz post
    Chwilowe rozwiązanie to regeneracja rozrusznika
    Co przez to rozumiesz?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jambo
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    wyspy
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTD 16V -195HP
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubert.janowski Zobacz post
    czemu cisnienie paliwa???? 280...290bar
    Bo jak jest spora różnica między wymaganym a rzeczywistym to regulator do czyszczenia , tyle że w tym przypadku często wywala check engine. wydaje mi się że powinno być pod 300bar , ten wynik to w czasie jazdy czy postoju ?

    najlepiej zrób sobie logi na przepływkę, overboost, egr , ciśnienie paliwa . Daj to na forum to może jakiś łebski coś podpowie

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    tutaj parametry w normie wydaje mi sie ze problemem jest zacinajaca sie geometria w turbo bo dlaczego jak silnik zimny t wskazowka od turbo przy 1500 opada na zero i zaczyna lekko szarpac jak odbije sie od zera czyli dodam gazu jest ok na cieplym silnikutego nie ma poniewaz wskazowka przy tych obrotach nie jest na 0. pozatym zauwazylem ze gdy zdejme przewod podcisnienia od turbo i dmuchne w niego to slychac jak odbije gruszka. sprobuje cos wymyslic bez rozbierania. pozatym nie wiem czy to normalne ale jak depne to wskazówka od turbo idzie do 1,6 potem spadnie tak na polowe i podnosi sie spowrotem . pod gorke ladnie trzyma gore takze obstawiam t. Jak u was dziala ten wskaznik??? dzis padla mi swieca zarowa 2 cylindra i teraz zastanawiam sie czy je wykrece z latwoscia

  4. #14
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubert.janowski Zobacz post
    depne to wskazówka od turbo idzie do 1,6 potem spadnie tak na polowe i podnosi sie spowrotem . pod gorke ladnie trzyma gore takze obstawiam t. Jak u was dziala ten wskaznik???
    Mniej więcej tak właśnie wskazówka u mnie się zachowuje.

    Zaślepiałeś całkowicie EGR?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    Panowie a ja mam taki problem jak robi się cieplej po wyżej 15 stopni,jadę powiedzmy na czwartym biegu 80 km/h puszczam gaz auto poszarpuje delikatnie.W momencie poszarpywania wskazówka od turbo podskakuje.Dzisiaj zauważyłem również tak jak by opóźnione działanie turbo,mianowicie jadę powiedzmy na trzecim biegu 2 tyś obrotów dodaje gwałtownie gazu i jakieś 1-2 sekundy nic się nie dzieje,po czym dostaje kopa i idzie już bez problemu.
    Dodatkowo w kabinie jest słyszalny cichutki pisk którego częstotliwość zwiększa się wraz z obrotami.
    Auto z 2006 roku.8v.
    Egr czysty i w połowie zaślepiony,przepustnica czysta.
    Ktoś pomoże ?

    Jeszcze jedno kupiłem auto rok temu we wrześniu było ciepło i miał takie same objawy.Cała zimę był spokój a teraz jak trochę cieplej objawy powróciły.
    Ostatnio edytowane przez zwoli ; 19-05-2014 o 21:03

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubert.janowski Zobacz post
    pozatym nie wiem czy to normalne ale jak depne to wskazówka od turbo idzie do 1,6 potem spadnie tak na polowe i podnosi sie spowrotem . pod gorke ladnie trzyma gore takze obstawiam t. Jak u was dziala ten wskaznik???
    Normalne, to działa overboost ale może niech bardziej doświadczeni koledzy potwierdzą...

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał zwoli Zobacz post
    Egr czysty i w połowie zaślepiony
    zaślep całkiem i sprawdz.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał zwoli Zobacz post
    Dzisiaj zauważyłem również tak jak by opóźnione działanie turbo,mianowicie jadę powiedzmy na trzecim biegu 2 tyś obrotów dodaje gwałtownie gazu i jakieś 1-2 sekundy nic się nie dzieje,po czym dostaje kopa i idzie już bez problemu.
    Dodatkowo w kabinie jest słyszalny cichutki pisk którego częstotliwość zwiększa się wraz z obrotami.
    Auto z 2006 roku.8v.

    Miałem podobny problem. Turbo też reagowało dopiero przy ok 3 tyś i wciskało w fotel. Dodatkowo z silnika dochodził dziwny dźwięk, jakby szorowanie metalu o metal. Po wizycie u mechanika okazało się, że turbo jest zatarte.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    Cytat Napisał GruBaDuPa Zobacz post
    Miałem podobny problem. Turbo też reagowało dopiero przy ok 3 tyś i wciskało w fotel. Dodatkowo z silnika dochodził dziwny dźwięk, jakby szorowanie metalu o metal. Po wizycie u mechanika okazało się, że turbo jest zatarte.
    nie dobrze może u mnie turbo pada właśnie ;/
    zobaczymy co będzie się działo dalej,szkoda że nie mam nikogo w okolicy kto by elektronicznie egr wyłączył

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GruBaDuPa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA ROMEO 159 JTDm 8V
    Postów
    60

    Domyślnie

    Z szarpaniem też mam problem. Występuje na niskich biegach i niskich obrotach w okolicy 1500 do 2000 podczas wolnego dodawania gazu. Wymieniłem egr na nowy przy okazji regeneracji turbiny. W efekcie już mniej szarpie prawie nieodczuwalnie ale ja to czuje i nadal mnie to wnerwia. Na zimnym silniku nie szarpie. Dopiero zaczyna jak wskazówka temp dojdzie do 80 st.

Podobne wątki

  1. [159] mróz, zgasła w trakcie jazdy
    Utworzone przez coachu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-01-2016, 16:21
  2. [159] Szarpanie w trakcie jazdy po wymianie EGR
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-06-2014, 22:00
  3. [145] Gaśnie w trakcie jazdy
    Utworzone przez Kys w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 08:03
  4. [159] Co może tak hałasować w trakcie jazdy?
    Utworzone przez Romek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-11-2011, 19:56
  5. [145] Silnik gaśnie w trakcie jazdy
    Utworzone przez Irkos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 17:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory