Strona 20 z 26 PierwszyPierwszy ... 1011121314151617181920212223242526 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #191
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Oj... 30 000 to za długo! Z DPFem wszyscy radzą 15 000km max!
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #192
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT Sportiva QV
    Postów
    147

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    PolCar, ale część gratów: pierścienie, uszczelki, olej, filtry, sprawdzenie i regeneracje wtrysków załatwiałem we własnym zakresie.
    Skąd jesteś? z Pyrlandii?
    Nie. Podbeskidzie. Albo Górny Śląsk. Są różne teorie na ten temat

  3. #193
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Oj... 30 000 to za długo! Z DPFem wszyscy radzą 15 000km max!
    Pewnie dlatego pierścienie zdechły przy relatywnie małym przebiegu.

    Teraz wiem ale nie miałem niestety na to wpływu.

    Swoją drogą po jaką cholere tam jest czujnik degradacji oleju który w razie zmiany parametrów każe wymienić olej. Mi pokazywał że sumarycznie zrobie na oleju 37 000 km czyli jeszcze prawie 20kkm. Wskazania komputera zarówno co do przeglądu(30 000 km a po 18 filtr powietrza był czarny) można sobie w d... wsadzić. Tak samo zresztą jak wymiane paska rozrządu po 150 000

  4. #194
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Czujnik czujnikiem... sam nie wiem po co on tam jest- chyba tylko dlatego zeby w razie szybszego zuzycia ostrzec uzytkownika. Ja olej niedlugo bede wymieniac, niedlugo dojde do 14k km i juz zaczynam zle sypiac z nerwow Wydatek niewielki, a spokoj ducha bezcenny Pewnie przesadzam, ale lepiej dmuchac na zimne.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  5. #195
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Takie zabawki sprawdzają się co najwyżej w autach flotowych, gdzie samochodami się zazwyczaj tylko jeździ, a przegląd to dopiero jak coś pierdyknie bądź wg książeczki
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #196
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    To było właśnie auto poflotowe ze średnim rocznym przebiegiem 30 kkm, pełna historia serwisowa w bazie Fiata była, i co z tego? Zalecenia producenta i wskazania czujnika oleju można sobie wsadzić w d...

  7. #197
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Autko dziś odebrałem z serwisu (Kotowicz, Poznań).
    Po przebadaniu wyszło (albo raczej nic nie wyszło):
    - klapy OK, pracują płynnie, szczelne.
    - EGR pracuje płynnie
    - wtryski pracują dobrze, korekty OK, jeden coś ok +1 ale w normie
    - błędów nie ma żadnych , w historii również
    - głowica OK

    Można sprawdzić przepływkę, ale komp jej nie pokaże pozostaje podmiana lub zakup nowej...
    Czy ktos miał lub zna objawy niedziałąjącej przepływki w dieslu?

    Autko zimne lekko dymiło dziś lub po prostu parowało z wydechu przez kilka minut, trudno poznać.
    Po rozgrzaniu czyściutko, nawet po maksymalnym deptaniu ( jechałem za Alfą drugim autem) zero dymu, siwego czy też czrnego, nic.



    pozdr
    Ostatnio edytowane przez tommi ; 04-09-2013 o 21:15


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  8. #198
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Alfa zrobiłą 4 tyś km od zakupu, wszystko się unormowało, silnik chodzi równo, nie kopci po odpaleniu ani poźniej, odpala normalnie.

    Jak dłużej w zimnym postoi tylko dłużej podgrzewam świece.

    Poza czyszczeniem EGr i klapy gaszącej nic nie robiłem. Zastosowałem na 2 zbiornikach preperat do czyszczenia wtryskiwaczy ( 2 firmy).

    Zobaczymy w lecie jak będzie gorąco, bo chyba wtedy miałem te objawy nierównej pracy po odpaleniu...albo po prostu wtryskiwacze po tygodniach stania (sprowadzenie z zagranicy) musiały się przeczyścić.

    Poza tym Alfa jest rewelacyjna,

    PS pozostaje tylko pewien niesmak po wizycie u Pana Kotowicza, dotyczy to jego diagnozy na opisane objawy mojego silnika.
    Serwisowałem u niego moją poprzednią 147 a teraz się zawiodłem.
    Ostatnio edytowane przez tommi ; 06-10-2013 o 19:06


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  9. #199
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    alfa romeo 159 2,4jtdm
    Postów
    4

    Domyślnie

    mam podobny problem z tym telepaniem w swojej ar 159 2,4 jtdm. i już nie mam pomysłów co zrobić, bo rozrząd nówka sztuka, wywalone klapy wirowe, zaślepiony egr, wyczyszczona pompa paliwa i zawór sterujący ciśnieniem w pompie wysokociśnieniowej i dalej nic, ledwo pali czasem trzeba kilku prób tak z 7 szczególnie jak dłuższy czas nie był odpalany i z tego wszystkiego to już myślę o rozstaniu się z tym samochodem

  10. #200
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Giulietta, 1.4 T-JET 120KM, 2014r
    Postów
    77

    Domyślnie

    A koledzy co powiecie na takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=FT_0...ature=youtu.be
    Jak chodzi źle to korekty na 1 cylindrze +3 i więcej, na pozostałych +-1. Jak się poprawia to na 1 spada do 1,5.
    Dodatkowo kompresja (nie wiem jaka ma być dokładnie) w okolicach 21-22 BAR. Silnik 2.4 20v JTD.

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory