Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Brak mocy, dym, EOBD

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie Brak mocy, dym, EOBD

    Witam,

    od jakiegoś czasu moja Alfa 147 1.9 JTD 115KM jest słabsza (czasem dostaje pełną moc, zwykle jednak są braki). Nie jest to wielka różnica, ale wyczuwalna. Jakiś tydzień temu dałem jej mocniej w palnik, na autostradzie podczas przyspieszania przy jakiś 140-150km/h zaświeciła się lampka od EOBD, mocy było bardzo mało. Po chwili spokojnej jazdy (100-110) kontrolka zgasła, komunikat zniknął, moc wróciła (choć nie pełna). Od tego czasu praktycznie każda próba wkręcenia silnika na obroty około 3800 obr/min kończy się taką akcją. Co więcej, momentami nawet bez tego komunikatu odczuwam mocniejsze braki mocy. Przy przyspieszaniu dymi jak z krakowskiego komina. Dym jest ciemny.

    Co to może być? Tylko mi nie mówcie, że turbina, bo się będę wieszać... Jaki może być koszt takiej naprawy...?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Berlin / Gliwice
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V 140 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Zloguj alfine i zamiesc na forum w odpowiednim dziale. Chlopaki beda mogli vos wiecej powiedziec bo teraz zo jak wrozenie z fusow. Jest kilka tzeczy kzore mogabto powodowac.

    Gesendet von meinem Xperia Arc

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    O ile ten silnik ma taką TB to objawy jakby był problem ze zmienną geometrią turbiny.

    Koszty:
    http://forum.lanciapolska.org/viewto...=2571&start=45

    pzdr,
    ap2

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9jtd 8v 115KM 2002r.
    Postów
    63

    Domyślnie

    U mnie było podobnie ktoś wcześniej odwrotnie podłączył przewody podciśnienia przy overboscie.
    Ostatnio edytowane przez marDub ; 09-08-2014 o 21:59

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Overboost o ile wiem był nieruszany w ostatnim czasie...

    Doszedł natomiast nowy "objaw"... Coś z elektroniką. W czasie jazdy gasną wszystkie kontrolki, zapalają się 3 (hamulce, ABS i któraś jeszcze), wskazówki (wszystkie 4) opadają na sekundę i powracają do prawidłowych wartości. Wyświetlacz komputera jakby się restartował. Takie coś dzieje się raz, potem po kilku sekundach ponownie, po czym jest kilka kilometrów spokoju. Bagażnik nie chce się otworzyć, tzn kierunki migają, ale silniczek nie odpala. Ktoś wie co to może być?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kłopot z zasilaniem: np. brak podłaczonej masy, luźna klema, wykruszona masa czynna w aku powodująca zwarcie wewnętrzne itp
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    albo zawilgocony body comp
    147 powodów do zadowolenia

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    [b] mattom [ /b] stawiam na wilgoć, jeśli jest taka opcja. Rozumiem, że jak wyschnie, będzie oki? Czy mogło dojść do jakiś zwarć? Jak wrócę do domu sprawdzę bezpieczniki

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    u mnie po wysuszeniu błędy sie juz nie pojawiły
    147 powodów do zadowolenia

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał mmax88 Zobacz post
    [b] mattom [ /b] stawiam na wilgoć, jeśli jest taka opcja. Rozumiem, że jak wyschnie, będzie oki? Czy mogło dojść do jakiś zwarć? Jak wrócę do domu sprawdzę bezpieczniki
    Jak wrócisz do domu to sprawdz też to co napisał Maciek i Mattom. Później pojedz do sensownego elektryka i niech sprawdzi akumulator pod obciążeniem oraz ładowanie również pod obciązeniem. Komputer możesz wyjąć i suszarką do włosów potraktować. Jak masz chęc to porozłączaj kostki i zastosuj jakiś środek w sprayu do czyszczenia styków.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. [Giulietta] Spadek mocy i kontrolka awarii systemu EOBD
    Utworzone przez Kolarz w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 02-02-2016, 20:30
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  4. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  5. Kontrolka EOBD - brak mocy, turbina
    Utworzone przez flatbeet w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-08-2013, 21:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory