Witam.
Mam pytanie czy ktoś się orientuje czy wypięcie wtyczki dwupinowej z cewki zaworu EGR powinno skutkować pojawieniem się błędu na infocenter w Alfie 2,4 175KM.
Dzisiaj na próbę odłączyłem zasilanie i żaden błąd się nie pojawił.
Dodatkowo przy stałych obrotach np.:2000 na biegu jałowym przy odłączonej wtyczce (czyli braku zasilania) auto puszcza z wydechu czarnego bączka – nie w trakcie wduszania gazu ale chwilę po ustatkowaniu obrotów.
Może ktoś wie i mi wytłumaczy jak działa EGR - chodzi mi głównie czy w pozycji zamkniętej, zamknięcie kanałów dolotowych jest tylko poprzez siłę docisku sprężyny czy dodatkowo działa na talerzyki zamykające trzpień sterowany cewką? Przy ostatnim czyszczeniu na jednym kanale jest delikatny przeciek ropy (drugi jest suchy) i zastanawiam się czy przypadkiem ta nieszczelność nie powoduje kopcenia przy przyspieszaniu autem.
pozdro
krzyzie