Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Odłączenie wtyczki zaworu EGR

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie Odłączenie wtyczki zaworu EGR

    Witam.
    Mam pytanie czy ktoś się orientuje czy wypięcie wtyczki dwupinowej z cewki zaworu EGR powinno skutkować pojawieniem się błędu na infocenter w Alfie 2,4 175KM.
    Dzisiaj na próbę odłączyłem zasilanie i żaden błąd się nie pojawił.
    Dodatkowo przy stałych obrotach np.:2000 na biegu jałowym przy odłączonej wtyczce (czyli braku zasilania) auto puszcza z wydechu czarnego bączka – nie w trakcie wduszania gazu ale chwilę po ustatkowaniu obrotów.

    Może ktoś wie i mi wytłumaczy jak działa EGR - chodzi mi głównie czy w pozycji zamkniętej, zamknięcie kanałów dolotowych jest tylko poprzez siłę docisku sprężyny czy dodatkowo działa na talerzyki zamykające trzpień sterowany cewką? Przy ostatnim czyszczeniu na jednym kanale jest delikatny przeciek ropy (drugi jest suchy) i zastanawiam się czy przypadkiem ta nieszczelność nie powoduje kopcenia przy przyspieszaniu autem.


    pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Odłączenie wtyczki powinno skutkować błędem. Jeśli się nie pojawił od razu to pewnie podczas jazdy Ci się zaświeci. O EGR'ach jest dużo info na forum tylko trzeba poszukać.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    No własnie przejechałem z odpiętą wtyczką jakieś 3-4 km i nic.
    Jutro podłącze komputer i zobacze czy wogóle błąd się pojawił na kompie.

    Co do EGR to chyba większość ale nigdzie nikt nie wskazuje na zasadę działania - chodzi co zamyka EGR czy tylko sprężyna czy jeszcze dodatkowo trzpień poruszany cewką.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Sprężyna zamyka a zawór otwiera.

    Zadymił diesel!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    .... Przy ostatnim czyszczeniu na jednym kanale jest delikatny przeciek ropy (drugi jest suchy) i zastanawiam się czy przypadkiem ta nieszczelność nie powoduje kopcenia przy przyspieszaniu autem.
    ....
    Owszem powoduje
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Owszem powoduje
    Czyli jak zaślepię go całkowicie na próbę powinno dymienie zniknąć?

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Sprężyna zamyka a zawór otwiera.
    To tak myślę skoro sprężyna domyka to czy jest szansa że przez te 10 latek sprężyna nie trzyma już swoich parametrów i spaliny łatwiej pokonują jej opór ?

    No i teraz pytanie lepiej kupić nowy czy wyciąć go programowo, chodzi głównie o podgrzewanie płynu chłodniczego, bo skoro nie będzie przepływu spalin to nie będzie też grzania płynu w zimie i wolniej się silnik będzie nagrzewał.

    pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

Podobne wątki

  1. [159] Odłączenie egr a wypalanie DPF
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2016, 14:32
  2. Odłączenie akumulatora w gt a alarm
    Utworzone przez adi w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-04-2013, 09:55
  3. Odłączenie Akumulatora
    Utworzone przez Emenems w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-07-2010, 15:00
  4. [156] Odłączenie VDC w 2.0 jts 2002rok
    Utworzone przez KubaKayo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2009, 16:17
  5. [156] Odłączenie akumulatora
    Utworzone przez pedro220 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-04-2008, 11:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory