Strona 63 z 152 PierwszyPierwszy ... 13535455565758596061626364656667686970717273113 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 630 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #621
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Ja wiem że Cinek ma duży warsztat. Chodziło mi o to że nie trzeba robić po krzakach żeby było taniej. Zapytaj może na forum Vectry. Może tam znajdzie się ktoś kto zrobi to w bardziej przystępnej cenie. Co do kolektora alu, nie trzeba go spawać żeby zaślepić otwory są na to inne sposoby. Mnie rozwiązanie z silikonem/poxipolem czy czymś innym nie przekonuje. Może będzie ok nie wiem, ale u siebie bym tak nie zrobił. Wolę zaślepić otwory.

  2. #622
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Powtórzę to co już pisałem dawniej – w nowokupionym aucie robienie osobno klap wirowych i rozrządu to niepotrzebne marnotrawienie pieniędzy. Te dwie rzeczy najtaniej jest zrobić razem. Wtedy możesz spokojnie rozpiąć rozrząd do wyjęcia kolektora, co nieco ułatwia sprawę. No i po prostu raz wjeżdżasz autem do mechanika na cały dzień i odbierasz wszystko gotowe.
    I tak też chyba zrobie . Ino problem w tym ,że mam 150tkm i rozrząd po 12tkm

  3. #623
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Ale do zdjęcia kolektora nie trzeba zdejmować rozrządu. Ale jak ktoś się uprze to wystarczy przy takim przebiegu dać tylko nowy pasek.

  4. #624
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    Ale do zdjęcia kolektora nie trzeba zdejmować rozrządu
    A jak z pompą paliwa? Nie przeszkadza podczas manewrowania kolektorem?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #625
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Kowal właśnie wiem ,że klap nie trzeba programowo usuwać .
    To spróbuj wywalić całość i powoli oczekuj błędu P2008, P2014....
    Tak na marginesie, to u mnie jeśli chodzi o programowe usunięcie EGR- 150 zł., a klapy 100 zł.
    I tak do końca września i cena tylko dla Alf. Jeśli ktoś ma daleko do Krakowa, to możliwa jest modyfikacja softu po przesłaniu e-mailem. Tyle, że trzeba się uzbroić w kabelek MPPS (ok. 90 zł. na allegro). A jak się nim posługiwać jest tutaj - http://www.conmir.pl/mpps-jak-poslug...programowania/

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A jak z pompą paliwa? Nie przeszkadza podczas manewrowania kolektorem?
    Zobacz na koło pompy Jest mocowanie tak aby można było ją ściągnąć.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #626
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    co masz na myśli porządnie ? kiedy nie jest porządnie ? po zostawieniu oryginalnego rozwiązania czy po spawaniu i naruszeniu struktur odlewu jest lepiej ?

    Miałeś kiedyś to w ręku i widziałeś jak to wygląda ? Jak ten kolektor jest uszczelniony ? Jeżeli tak a piszesz że spawanie jest najlepszym rozwiązaniem to lekko mówiąc średnio masz pojecie o czym piszesz. W całym aluminiowym kolektorze nie ma innej możliwości jak tylko spawanie i dla mnie to zło konieczne. ( uważam że najlepiej wymienić na kolektor z silnika bez klap) PO wyciągnięciu oś klap w miedzy krawędzią przylegania kolektora do głowicy na otworem klay jest chyba 5 mm. Nic tylko spawać i pokrzywić odlew. ad kolektora po FL - materiału jest znacznie więcej ale i tak wole po prostu włożyć same podcięte ośki NAWET bez Twojego poxipolu bo takie rozwiązanie jest w oryginale i póki sama klapka się nie urwie do kolektora nikt do kolektora nie zagląda. Na zdjęciu załączonym wyżej widać taka czarną listwę. To ona trzyma ośki i utrzymuję szczelność w kolektorze. Więc jak juz pisałem możesz albo wyłamać same blaszki albo wyłamać blaszki wyciągnąć ośkę i obciąć na długość na której nie będzie wychodziła światło kanału. Tym sposobem zachowujesz oryginalny sposób uszczelnienia kolektora na ośkach klap. Ja to dodatkowo uszczelniam silikonem na wysokie temp. Przykręcam magiczną czarna listwę i kolektor jest szczelny.
    nic nie trzeba spawać. A cała operację można wykonać samemu w domu bo rozrządu też rozpinać nie trzeba.

    oczywiście można tez rozpiąć rozrząd / wymienić go / wyciągnąć kolektor / pospawać otwory i wszystko pokrzywić a następnie dać do planowania i wszystko poskładać Jak kto woli.
    Zrobiłem już kilkanaście kolektorów, do każdego otworu toczę owal aluminiowy i zaspawawuje go tylko z góry żeby sie trzymał.
    Wiec nie ma tu mowy o żadnych odkształceniach czy o czym kolwiek nie narusza to praktycznie żadnej struktury. To samo można zrobić w całym alu i tym po fl. Jeden z tych kolektorów zrobił od tej czynności 75tys km i jakoś wszystko jest ok.

    Zgodzę sie z Tobą jezeli ktoś bez dodania materiału na "chama" rozgrzewa wtapiając do tego otworu "tony" alu byle by to zatkać.

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Tyle, że trzeba się uzbroić w kabelek MPPS (ok. 90 zł. na allegro). A jak się nim posługiwać jest tutaj - http://www.conmir.pl/mpps-jak-poslug...programowania/
    Najlepiej podczas czytania podpiąć samochód pod prostownik, bo jak napiecie spadnie to uwali sie sterownik...
    Ostatnio edytowane przez LukeMazur ; 16-09-2014 o 22:47 Powód: Dodano


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  7. #627
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM DISTINCTIVE +
    Postów
    157

    Domyślnie

    Witam. Studiując dziś temat kolektorów ssący natknąłem się na temat z forum vectry http://forum.vectraklub.pl/index.php...rowe-w-z19dth/. U nas też była już poruszana sprawa wpływu oleju z odmy i syfu z egr-u na pracę kolektora. Czy ktoś może stosował rozwiązanie z tym oil catch tank, lub ma jakąś wiedzę na temat tego czy takie rozwiązanie daje pożądany efekt ?

  8. #628
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Też myślałem o tym rozwiązaniu. Napewno zmniejszyło by ono ilość syfu blokującego klapy. Już gdzieś był ten temat poruszany.

  9. #629
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    szewi nie zakladal tego u siebie??

  10. #630
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    chłopaki, mój kolektor jest właśnie regenerowany a klapki przerabiane. W Alfie mam egr działający i oczywiście chciałbym go wywalić ale ze w PL nie bywam często a z terminami tam gdzie chce to zrobić jest ciężko to prawdopodobnie będę skazany na zrobienie jakiegoś 1 tys km z egr i świeżo wyczyszczonym kolektorem. Teraz pytanie brzmi czy przez 1000 km bardzo zasyfi się świerzy kolektor ? czy częściowe zaślepienei egr cokolwiek pomaga w utrzymaniu czytości kolektora ?

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory