Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Turbina pluje olejem

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    U mnie też ten sam problem tzn rura z turbo i IC też jest mokrawa, ze dwie krople wisiały jak mechanik odkręcił osłonę, dzień wcześniej była wycierana więc szybko się te krople pojawiły.
    Ale reszta sucha, nie ma żadnych dźwięków niepokojących z turbiny, samochód ma moc, a z olejem to jeszcze nie wiem czy bierze bo to się okarze po czasie, narazie nic nie widać w ubytkach oleju.
    Mechanik stwierdził, że to normalne pocenie się tej rury, hmmm

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    Mechanik stwierdził, że to normalne pocenie się tej rury, hmmm
    Mechanik ma racje. Jak będziesz wymieniał metalowe opaski na rurach idących do turbo to przy okazji sprawdź luz na wirniku. Oczywiście nie zmienia to faktu ,że turbo może być zajechane ale jak Ci nie gwiżdże na rozgrzanym silniku, nie bierze oleju, luzu na wirniku nie będzie to śmigaj śmiało. Co ciekawe powiedział mi mechanik z Fiata, że o stanie turbo świadczy też zaolejenie po wewnętrznej stronie obudowy filtra powietrza.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Po 1tkm wzięło mi 250ml oleju, jeśli to turbina to jak najprościej sprawdzić?
    Widziałem że rura od turbo do IC była mokra, więc mechanik wytarł ją i przy okazji umył silnik, na drugi dzień po 30km rura mokra chyba ze 2-3 krople wisiały. To chyba nie normalne, co mogę posprawdzać?

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    Po 1tkm wzięło mi 250ml oleju, jeśli to turbina to jak najprościej sprawdzić?
    Widziałem że rura od turbo do IC była mokra, więc mechanik wytarł ją i przy okazji umył silnik, na drugi dzień po 30km rura mokra chyba ze 2-3 krople wisiały. To chyba nie normalne, co mogę posprawdzać?
    Obie sytuacje nie są normalne ani to,że silnik wziął 250 ml oleju na 1000 km ani to, że z rury kapie. Jak miałem zapoconą rurę za turbo to mój mechanik wymienił mi jedną opaskę metalową (druga przed turbo była ok) i przy okazji sprawdził wirnik od turbo.

    Dodano po 3 minutes:

    Masz możliwość sprawdzenia co ile przepala Ci się dpf? Jak silnik bierze olej to będzie kopcił w dpf i będzie częściej się przepalał albo zatka się całkiem.
    Ostatnio edytowane przez marcingoleniow ; 13-10-2014 o 15:25 Powód: Dodano

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Zauważyłem że po 950 km się włączyło wpalanie dpf

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    Zauważyłem że po 950 km się włączyło wpalanie dpf
    Najlepiej było by to sprawdzić FES-em ale to tez z tym różnie bywa bo na trasie przepala się rzadziej a przy jeździe miejskiej częściej. Wymiana opasek, o których pisałem wizualnie jedynie poprawi wygląd turbo i rury ale nie zlikwiduje ewentualnego problemu z turbo. Niektórym mechanikom po prostu nie przeszkadzają takie wycieki.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Czy jak rura od turbiny do intercoolera jest mokra, pare kropel oleju wisi po wytarciu i kilkunastu kilometrach tzn że turbina puszcza?
    Co sprawdzić?
    Ostatnio edytowane przez marcinq24 ; 13-10-2014 o 16:53

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Możesz wpaść do mnie to zerkniemy jak pracuje w czasie jazdy turbo i dpf .
    Z tego co piszesz to może faktycznie puszczać ci turbo (tzn czy puszcza ci nie zdiagnozuję podczas jazdy). Rura może być wilgotna ale bez przesady. Moje nowe turbo nie puszcza nic.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    A kiedy Tobie kolego pasuje i ewentualnie gdzie? Pozdro

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Turbina do regeneracji, pluje mocno olejem. Teraz delikatnie na gaz i do piątku, bo w piątek ma zostać wyjęta i trafia do Józefowa na regenerację (chyba że polecacie kogoś lepszego w warszawie?)

Podobne wątki

  1. Wymieniona Turbina i problem z Olejem
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-04-2015, 21:16
  2. Turbina lejąca olejem
    Utworzone przez Texas w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 18:47
  3. [159] 1.9 jtdm po odkręceniu korka pluje olejem
    Utworzone przez Jambo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-11-2013, 18:56
  4. [145] Odma pluje olejem, przepustnica czarna.
    Utworzone przez p.plotczyk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 10:49
  5. Pluje olejem z korka wlewu.
    Utworzone przez damianeq w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 22:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory