Strona 35 z 99 PierwszyPierwszy ... 25262728293031323334353637383940414243444585 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 350 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #341
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Chodzi właśnie o to, że zwykła maszyneria nie jest w stanie wydobyć całego oleju z układu. Trzeba by chyba zastosować czyszczenie specjalną chemią, ale to raczej droga zabawa.
    Wg katalogu w Vivid do 1.9 8V/16V ilość czynnika to 550 g i 130 ml oleju, tylko ilość tego drugiego bardzo trudno sprawdzić. Dziś rano też byłem na przeglądzie klimy, bo jak się okazało ostatni raz byłem ponad 2 lata temu ( ), a poza tym ze dwa razy klima zaczynała brzęczeć. Maszyna wyciągnęła 300 gramów czynnika oraz 25 ml oleju, potem uzupełniła czynnik w ilości 550 g plus olej, który wyssała. Nie wiem czy dodała coś od siebie

    Gość z serwisu sprawiał wrażenie, że wie o czym mówi (nie bajerował, wręcz sprowadził mnie na ziemię kilkoma faktami). A starałem się go wypytać o wszystko co mi do głowy przyszło w tym momencie. Wspomniał, że oleju na ogół się nie uzupełnia (to, co serwisy mają na stronach albo co serwisanci mówią, to często chwyt marketingowy), bo zbyt duża ilość oleju może blokować jakiś elektrozawór, co z kolei powoduje niespodziewane wyłączanie się lub nie wyłączanie się układu. Nie znam budowy sprężarki, powtarzam tylko co usłyszałem.

    Co nie zmienia faktu, że zbyt mała ilość oleju może doprowadzić do zatarcia sprężarki. I bądź tu mądry
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #342
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lisu
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 150 KM
    Postów
    92

    Domyślnie

    Czyli te 25 ml oleju w moim przypadku to nie jest całkowita ilość a jedynie tyle ile udało się uzupełnić i tak ma być?
    A czynnika wg niektórych ma być 460 a wg innych 550- skąd mam wiedzieć ile ma być?

  3. #343
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lisu Zobacz post
    Czyli te 25 ml oleju w moim przypadku to nie jest całkowita ilość a jedynie tyle ile udało się uzupełnić i tak ma być?
    Tak jest, nie ma możliwości wydobyć z układu całego oleju. Można go ściągnąć jedynie wyciągając poszczególne elementy i czyszcząc je, większość oleju chyba zalega w sprężarce. Zwykle przy wymianie poszczególnych elementów dodaje się trochę oleju (np. wymieniając skraplacz trzeba dodać małą ilość, która teoretycznie powinna w nim być, podobnie przy dużej nieszczelności część oleju też ucieknie i trzeba dodać coś). Przy zwykłej operacji uzupełnienia czynnika dodaje się właśnie te parę gram więcej.
    A czynnika wg niektórych ma być 460 a wg innych 550- skąd mam wiedzieć ile ma być?
    Napełniasz 550. Jak przy dużych upałach zacznie się wyłączać to ściągasz 50-100 i sprawdzasz czy przejdzie.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 15-11-2014 o 12:58

  4. #344
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lisu
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 150 KM
    Postów
    92

    Domyślnie

    Czyli podjadę na uzupełnienie czynnika do 550.
    Z tego co wyczytałem wcześniej w tym temacie u kogoś uzupełnienie czynnika do 550 z 460 rozwiązało problem brzęczenia. Jeżeli to nie zadziała, to jak rozumiem zostaje szukanie innej przyczyny...

    Dodano po 23 minutes:

    Hmmm, a tak sobie myślę, skoro często przy okazji serwisu klimy olej dolewany jest "na oko" to może przyczyną jest za duża a nie za mała ilość oleju?
    Zwłaszcza że brzęczenie zaczyna się pojawiać dopiero gdy auto się nagrzeje, więc olej się rozpręża i może jest go po prostu za dużo i stąd te dźwięki?
    Ostatnio edytowane przez Lisu ; 15-11-2014 o 13:25 Powód: Dodano

  5. #345
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    Za duzo oleju powoduje pienienie i niewłaściwe działanie klimy, nie jest odpowiednio wydajna, sprawna ręka speca pozna po temperaturach rurek klimatyzacji. tak jak wcześniej ktoś napisał nie da się ściągną całego oleju, więc zazwyczaj dodaje się go na oko, przez co bilans olejowo gazowy się rozjeżdża po jakimś czasie.

    Dodawać oleju aż brzęczenie ucichnie...

  6. #346
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lisu
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 150 KM
    Postów
    92

    Domyślnie

    Dowiedziałem się jeszcze to i owo, a więc:
    Tam gdzie napełniali mi klimę mogą popróbować dolewać oleju, ale jest ryzyko że jakiś zawór się zatka przy zbyt dużej ilości oleju i przestanie działać klima/większe koszty naprawy.
    Jest maszyna w Szczecinie która jest w stanie wykonać kompletne płukanie klimy i odciągnąć cały olej tak aby uzupełnić dokładnie 130 ale koszt takiej zabawy- około 500 zł (trochę dużo)
    Dolewać aż ucichnie? Po ile ml?

  7. #347
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    U mnie w serwsie udało im się po 3 - krotnym zabiegu wyciągania i około godzinie czasu ściągnąć 100ml. Zakładając ze w sprężarce bylo okolo 20-30 ml dolaliśmy chyba mimo to 120ml i ucichło. Wszystko działa jak talala

  8. #348
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Witam
    Ja tez mam to brzęczenie jak załącz klimę zrobiłem tak jak pisaliście wcześniej, dobiłem klimę do 460 bo miałem 230 nie wiem kiedy było uzupełniane więc może nie ma nieszczelności, niestety brzęczenie pojawiło się z powrotem po krótkiej chwili pośmigam z tym problem do wiosny, zobaczę czy czynnika nie ubywa i spróbuje z tym olejem powalczyć może wtedy będzie git oby zadziałało

  9. #349
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    W całym tym problemie likwidacji brzęczenia chodzi głównie o uzupełnienie oleju, nie czynnika... Choć stan czynnika też oczywiście jest ważny

  10. #350
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie do końca chodzi o olej. Odpowiednia ilość czynnika też jest kluczowa.
    U mnie, jak się okazało, buczenie było spowodowane zbyt małą ilością czynnika (odzyskane 300 g). Po uzupełnieniu do 550 g, bez dodawania oleju, jeżdżę już ponad tydzień i klima nie wydaje żadnych dźwięków. Sprawdzałem nawet kilka razy w garażu w temp >10 *C.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory