Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: 2.0 JTDm czyste płyny brak co2 w płynie , ubytek płynu chłodniczego

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie Zdjęcia pokrywy egr od dołu


    Zobaczyć to absolutnie ciężko , włożyłem aparat i robiłem zdjęcia , to co widać na nich jest dla mnie dziwne .....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20141201_152741.jpg
Wyświetleń:	501
Rozmiar:	97.6 KB
ID:	151753   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20141201_152800.jpg
Wyświetleń:	390
Rozmiar:	79.7 KB
ID:	151754  

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    U siebie mam zaślepiony EGR, ale czy mimo tego nieszczelność tam może być powodem ubywania płynu chłodniczego?
    Obiegu płynu chłodniczego raczej nie zaślepiłeś
    Niewielkie ubytki płynu nie są groźne. U mnie zawsze jak doleję do MAX to po trasie ubędzie do poziomu 0,5 cm ponad MIN i tak już zostaje. Dla odmiany tutaj, u mnie płynu ubywa przez nieszczelną złączkę na drodze z nagrzewnicy do termostatu. Nie mam na raize czasu się za to zabrać, bo trzeba by trochę płynu spuścić.

    Cytat Napisał kedzior303 Zobacz post
    Zobaczyć to absolutnie ciężko , włożyłem aparat i robiłem zdjęcia , to co widać na nich jest dla mnie dziwne .....
    To może być pozostałość po odparowanym chłodziwie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Nie wiem czy mnie się wydaje czy tutaj widać pęknięcie???

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Czy ktoś wymieniał tą chłodniczkę EGR?? Zamówiłem już od insigni (piszą na tym forum że pasuje a kosztuje mniej niż połowe od alfy). Jeżeli ktoś się za to samodzielnie zabierał to proszę o jakiś uproszczony manual.......

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Obiegu płynu chłodniczego raczej nie zaślepiłeś
    Niewielkie ubytki płynu nie są groźne. U mnie zawsze jak doleję do MAX to po trasie ubędzie do poziomu 0,5 cm ponad MIN i tak już zostaje. Dla odmiany tutaj, u mnie płynu ubywa przez nieszczelną złączkę na drodze z nagrzewnicy do termostatu. Nie mam na raize czasu się za to zabrać, bo trzeba by trochę płynu spuścić.


    To może być pozostałość po odparowanym chłodziwie.
    Ja też tak mam płyn systematycznie ubywał do wysokości ok. 0,5cm ponad MIN i tak jest do tej pory.
    Byłbym wdzięczny za szersze info na temat tej złączki.
    Pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Proszę o zdjęcie tej złączki jeśli można....

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Indigo Zobacz post
    Ja też tak mam płyn systematycznie ubywał do wysokości ok. 0,5cm ponad MIN i tak jest do tej pory.
    Byłbym wdzięczny za szersze info na temat tej złączki.
    Pozdrawiam
    To jest złączka przed termostatem. Łączy się z kolankiem, na którym jest odpowietrznik. Tworzy mi się w tym miejscu różowawy nalot.
    Ogólnie to każda złączka może z czasem przepuszczać, trzeba po prostu dokładniej przejrzeć układ

    Poza tym mam 1.9, nie wiem jak jest w 2.0.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    To jest złączka przed termostatem. Łączy się z kolankiem, na którym jest odpowietrznik. Tworzy mi się w tym miejscu różowawy nalot.
    Ogólnie to każda złączka może z czasem przepuszczać, trzeba po prostu dokładniej przejrzeć układ

    Poza tym mam 1.9, nie wiem jak jest w 2.0.
    Miałem taki nalot właśnie na tym kolanku, pod odpowietrznikiem , wymieniłem cały termostat....i póki co nie pomogło, teraz biorę się za chłodniczkę EGR
    Wklejam zdjęcie termostatu do mojego silnika, nalot robił sie centralnie pod niebieskim odpowietrznikiem... na tym kolanku właśnie, myślałem że pękło może (nauczony przykładem z golfa 4)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	TDImage.jpeg
Wyświetleń:	306
Rozmiar:	41.8 KB
ID:	151940  

  9. #19
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W 1.9 to kolanko i odpowietrznik nie są zintegrowane z termostatem. Ale skoro masz nalot, warto się temu przyjrzeć.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Termostat już wymieniłem nalotu nie ma, natomiast płyn ubywa, mam już chłodniczkę EGR i postaram się to sam podmienić, może pomoże jak nie to nie wiem.......

    Mam nowy korek zbiorniczka (original) nowy termostat, płyny są w porządku, pozostanie pompa wody , forumowicze piszą że nawet po 10 000 leje, a rozrząd miałem robiony przy 120 k teraz mam 170 k. Ktoś jeszcze pisze o chłodnicy nie wiem gdzie są jeszcze jakieś charakterystyczne punkty do sprawdzenia....

    Co do termostatu to on jest łączony bo widać w środku rurkę jedną w drugiej
    Ostatnio edytowane przez kedzior303 ; 03-12-2014 o 21:30

Podobne wątki

  1. [159] Znaczny ubytek płynu chłodniczego w 1.8 - bać się? Jak zdiagnozować?
    Utworzone przez messmaker w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-04-2023, 14:08
  2. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-02-2016, 22:27
  3. jednorazowy ubytek płynu chłodniczego
    Utworzone przez prz3mooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-01-2014, 13:58
  4. Ubytek płynu chłodniczego
    Utworzone przez b0rn20wn w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-11-2013, 22:11
  5. Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 23:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory