Zbyt niskie wartości to raczej objaw zatkanego filtra a nie przepuszczania. Wobec tego albo masz nieszczelność albo przepływka do wymiany. W okolicy masz kilka takich aut więc podmień przepływkę i wtedy zrób logi.
Zbyt niskie wartości to raczej objaw zatkanego filtra a nie przepuszczania. Wobec tego albo masz nieszczelność albo przepływka do wymiany. W okolicy masz kilka takich aut więc podmień przepływkę i wtedy zrób logi.
Ale ciśnienie jest ok jak wynika z logu.
Niedomknięty egr spowoduje wzrost ciśnienia przy mniejszej od oczekiwanej masie powietrza. Uszkodzony za przeplywką przewód też będzie przyczyną zaniżonego wskazania. Podobnie będzie w przypadku zarośniętego syfem przepływomierza i wreszcie na końcu brałbym pod uwagę jego uszkodzenie.
Zacznij od rzeczy najprostszych do sprawdzenia i eliminuj kolejne przyczyny.
Metodą losową wymienisz pół silnika zanim znajdziesz usterkę![]()
Jutro ogarniam reklamację regenerowanego wtrysku... i będę starał się dociec co mi ogranicza przepływ... Na pierwszy rzut pójdzie oględziny przewodów + sprawdzenie trzymania opasek...
Na chwilę obecną wtryski nadal na reklamacji dopiero coś w tym kierunku od środy będzie działane. Więc skoro i tak rozebrana stoi to można rozebrać bardziej. Dziś wyczyściłem rozrusznik poprawiłem masę silnika. Resztę czasu musiałem poświęcić drugiemu samochodowi (
czymś do pracy jednak trzeba jeździć) .
Padło wcześniej stwierdzenie że przyczyną może być nie domknięty egr ... więc co najlepiej go wyciągnąć i wyczyścić? Tak to może jutro bym to zrobił. W sumie to nawet nie wiem w jakim on jest stanie, jedynie wiem że pracuje z tego co widziałem w FESie
w dziale zrób to sam masz pełny opis.
Jak już tak rozbierasz, to zdemontuj i wyczyść przewody dolotoweprzy okazji sprawdzisz stan węży. Wyczyść jeszcze czujnik ciśnienia doładowania. Raczej nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi
![]()
Wyjąłem EGR i muszę powiedzieć że mile zaskoczony. Podkładka z dużym otworem. Zawór nie zasyfiony bardzo. Po rozebraniu, czyściutko.. Zdjęcia przed czyszczeniem IMG_6024.JPG IMG_6041.JPG IMG_6043.JPG
Jednak jak już wyciągnięty to już go wyczyściłem. Dodatkowo zamówiłem zaślepkę z otworkami..
I moje pytanie dawać tylko tą dużą czy od spodu też??
Wcześniej była mowa o nieszczelności EGR i w czym ona ma się objawiać? Chodziło o uszczelki czy o że zawór nie domyka się do końca ? Przyznam że jak dmuchnę od strony wydechu to coś tam minimalnie przepuszcza ale to raczej nie to bo tam nie ma uszczelek w środku ani nic więc super szczelności nie będzie.
Chodzi o szczelność wewnętrznych tłoczków zaworu - po prostu czy nie puszczają spalin pomimo zamkniętego (teoretycznie zaworu) - sprawdza się to wlewając np. naftę do jednej z komór i sprawdzenie czy nie ma przecieków.
Znaczy masz nieszczelny - ciśnienie spalin jest o wiele większe....
Jest podwieszony temat o EGRze tam masz wszystkie informacje. Generalnie to zawór może być czysty a kanały za klapą gaszącą zawalone i też bedzie problem
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 04-01-2015 o 10:42
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
No nic to zawór trafi na noc do nafty może pomoże. Jutro dodatkowo zrobię sobie pełną zaślepkę(wiem że wyrzuci błąd ale tylko do testów) i jak będę miał już wtryski to go zaślepię i przekonamy się czy masy powietrza się zrównają...
Ostatnio edytowane przez pawel365 ; 04-01-2015 o 17:54
Przy pełnym zaślepieniu nie zrównają się
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)