Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Błąd MCSF 1,9 JTD 16v

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie Błąd MCSF 1,9 JTD 16v

    Witam. Wiem wiem, temat wielokrotnie juz powielany, ale przejrzenie innych postów niewiele wyjaśniło. Mianowice: silnik pracuje bez problemow, wkreca sie na obroty od 1500 ciagnie bez problemow, az tu nagle tydzien pozniej cos zaczyna przymulac tzn slabiej reaguje na gaz, ale turbo zalącza sie wtedy kiedy powinno itd. Po powiedzmy 10 minutach takiej jazdy wyskakuje blad, raz odetnie doladowanie, a raz nie mimo wyskoczenia bledu. Jesli odetnie to wystarczy odpiąc i wpiąć ponownie wtyczke od overboosta i szafa gra, chec po kilku odpaleniach znika, a silnik przez kolejnych nascie kilometrow reaguje na gaz lepiej nawet niz przed wariacją sprzed wyskoczenia bledu. Turbo po regeneracji, przeplywka ma jakies pol roku(bosch) dolot sotsunkowo czysty, z pol roku po czyszczeniu, zagladalem ostatnio profilaktycznie i nie bylo wielkiego zasyfienia tam, map sensor czyszczony regularnie. Dodam ze overboost tez ma jakies pol roku, oddalem go teraz na gwarancję , bo tylko to mi przychodzilo do glowy, ale na innym jest dokladnie tak samo. Podcisnienie z vacum pompy równiez obecne i w normie, przewody od overboosta nowe, szczelne. Po zabiegu wyjecia i wlozenia ponownie wtyczki od overboosta na odpalonym silniku srednio jakis tydzien spokoju. Sztanga od gruszki kazdorazowo po wyjeciu i wpięciu wtyczki podnosi sie i opuszcza, reakcja na gaz pelna. Podejrzewam ze podpięcie pod kompa może malo pomoc, bo gdy nie ma bledu w danym momencie to wszystkei parametry beda raczje w normie a trafienie na blad podczas wycieczki do diagnosty graniczy z cudem...Jakies sugestie? Czy jest mozliwosc ze gruszka sama z siebie sie zacina?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Logi doładowania, inaczej konkurs strzelecki
    Stawiam że nawet bez błędów w ecu parametry nie będą w normie.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Moim zdaniem problem będzie z pedałem.
    Błąd ZAWSZE jest zapisany dopuki nikt nie odłącza akumulatora.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    No dobra to jak zdaze to dzis pod kompa sie podepne i zdam relacje

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Takie własnie wyskoczyly bledy na kompie. Jeden od czujnika polozenia walu i zadnych pytan, drugi natomiast od ciśnienia w listwie i pytanie....czy ten czujnik ciśnienia palwa ktory jest zaraz przy pompie CR moze miec wplyw na to ? Ponoc lubi się tam zasyfić ta siateczka czy cos w tym rodzaju. Generalnie wtryski pracują i podają dobrze,tez sprawdzil, nie kopci itd no i ostatni blad od zmiennej geometrii zwiazany z ciaglym odpinaniem wtyczki itd wiec tez zadnych pytan, ale ogolnie wszelkie podpowiedzi mile widziane
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20150205_121410.jpg
Wyświetleń:	179
Rozmiar:	130.7 KB
ID:	156174  

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    ostatni błąd to od overboosta i jego odłączania
    środkowy - trzeba sprawdzić podczas jazdy - zrobic logi. Czujnik - czyli na listwie - może mieć wpływ ale są jeszcze elementy wykonawcze.
    a co do pierwszego to wrócił po wykasowaniu?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Od razu po skasowaniu nie, ale dojezdzajac do domu (jakies 7-8 km) znow chec sie zapalil, ale co konkretnie bylo przyczyna tego nie wiem, natomiast turbo odcielo. Wymienie ten czujnik polozenia walu i zobaczymy co dalej.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Najpierw sprawdź błąd a później myśl o wymianie. Bo się nawymieniasz a dalej będzie turbinę odcinało

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Czujnik położenia wału WYŁĄCZA SILNIK a nie odcina turbo. Problem jest z układem paliwa.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Czyli sugerujesz, ze trzeba przyjrzec się na poczatek temu czujnikowi cisnienia który jest w okolicach pompy CR obok bagnetu oleju wedlug tego linku?
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...aliwa_jtd.html

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 21:48
  2. [156] MCSF i błąd P1235 Boost Pressure Signal
    Utworzone przez bryniex w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 16:16
  3. Błąd P0606 + MCSF w Alfie 156 TS 2003
    Utworzone przez Booyaches w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 12:35
  4. [1.6 TS 105 KM] Zamuła + błąd MCSF
    Utworzone przez ryoko w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 20:28
  5. świerszcze i syki :-/ po MCSF
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-08-2011, 20:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory