Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: 2.0 JTDM, jazda ze stałymi obrotami, falowanie ciśnienia doładowania

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    Po zakupie auto też mi auto szarpało. Pierwsza diagnoza: złe paliwo - laweta, naprawa = 1500 do tyłu. Po czasie znowu szarpało. Do wymiany czujnik ciśnienia na listwie CR. Znowu po kilkuset km szarpanie. Wyczyściłem dokładnie wtyczkę wymienionego czujnika ciśnienia CR i jak do tej pory (po kilku tys km) jest OK. Porównaj ciśnienie paliwa oczekiwane z ciśnieniem zmierzonym.

    to jest ta wtyczka co wchodzi do "rurki" rozprowadzającej paliwo do wtrysków?

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kedzior303 Zobacz post
    Witam,

    mam taki problem z silnikiem 2.0 jtdm . Rozpędzając auto z gazem w podłodze wszystko jest ok, problem pojawia się powiedzmy jak wrzucimy 3 bieg i utrzymujemy stałe obroty powiedzmy 3000 obrotów gaz lekko naciśnięty , ciśnienie doładowania wędruje na 1,4 rośnie i spada cały czas, auto lekko szarpie. Wskaźnik ciśnienia doładowania faluje . Problem pojawia się na 2 czasami, na 3 najbardziej wyczuwalny , jazda do 0,8 bara nie sprawia problemów . Jeżeli naciśniemy gaz do deski auto ładnie przyspiesza i problem nie występuje. Dzieje się to przy niewielkim wciśnięciu gazu..... Co to może być????

    A może trzeba go przegonić po autostradzie ? Przykładowo na szybkiej trasie EGR sam się czyści. Może zabrudzone turbo ? Rura dolotowa do turbiny jest cała ? sprawdzałeś ?

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    tak, to ta "rurka". zdjęcie obudowy czyszczenie wtyczki to ok 5min pracy, więc nawet jeżeli nie będzie to przyczyną to warto sprawdzić

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    A może trzeba go przegonić po autostradzie ? Przykładowo na szybkiej trasie EGR sam się czyści. Może zabrudzone turbo ? Rura dolotowa do turbiny jest cała ? sprawdzałeś ?

    Rura dochodząca do turbiny to nówka sztuka, więc tutaj jakby jest jest ok. Turbina była regenerowana w październiku, na wirniku brak luzów pracowała dobrze. Mnie nie było na przełomie grudnia i stycznia, auto stało około miesiąc nie ruszane i po przyjeździe szarpnął mi pierwszy raz . Co do autostrady to ganiałem go i dalej "żółwikuje" jak to mówi moja żona. DPF był również wycięty przy regeneracji turbo i nie było problemów po tym postoju mu się pomieszało ....

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Są różne typy szarpania.
    Mogę pochodzić od EGR'a i układu paliwa jak tu kolega wspomniał.
    Inaczej jednak się objawiają.
    Przez internet praktycznie nie do oceny.

    Odłącz przepływkę - jej brak powinien zamknąć EGR. I pojeździj trochę. Zobaczysz czy będzie szarpał.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kedzior303 Zobacz post
    Rura dochodząca do turbiny to nówka sztuka, więc tutaj jakby jest jest ok. Turbina była regenerowana w październiku, na wirniku brak luzów pracowała dobrze. Mnie nie było na przełomie grudnia i stycznia, auto stało około miesiąc nie ruszane i po przyjeździe szarpnął mi pierwszy raz . Co do autostrady to ganiałem go i dalej "żółwikuje" jak to mówi moja żona. DPF był również wycięty przy regeneracji turbo i nie było problemów po tym postoju mu się pomieszało ....
    Auto długo stało więc może by sprawdzić filtr paliwa (woda )

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Są różne typy szarpania.
    Mogę pochodzić od EGR'a i układu paliwa jak tu kolega wspomniał.
    Inaczej jednak się objawiają.
    Przez internet praktycznie nie do oceny.

    Odłącz przepływkę - jej brak powinien zamknąć EGR. I pojeździj trochę. Zobaczysz czy będzie szarpał.

    Odpiąłem przepływke i auto przestało szarpać . Przy tym szarpaniu jest taki dźwięk może nie "kichanie" takie sapnięcie z klikiem , ciężko mi to przybliżyć. Czyli co EGR winien??

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ciężko w to uwierzyć?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Sport Plus Berlina
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Ciężko w to uwierzyć?

    chyba nie ....

  10. #20
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To częsta przypadłość silników JTD Prędzej czy później pewnie każdy tego doświadczy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 16V chwilowy spadek ciśnienia doładowania
    Utworzone przez tommy-j w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 16-10-2018, 18:42
  2. [159] ''falowanie'' wskazówki doładowania
    Utworzone przez marcin_ldz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 13-03-2015, 12:59
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  4. falowanie obrotami walka trwa :/
    Utworzone przez bibek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 17:22
  5. Jazda z obrotami CD....
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2007, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory